見出し画像

3 good things 1/28

1.A birthday party
There was a birthday party for my grandma and father today. I brought 2 pots of beef stew that I cooked last night to their house. I was worried about the taste because I mistakenly put coffee liqueur into one of the 2 pots instead of red wine as a previous note I posted yesterday. However, that turned out to be unnecessary. I was glad that my family liked both of them.

1.誕生日パーティー
今日は祖母と父の誕生日会がありました。昨夜作った2鍋のビーフシチューを実家へ持っていきました。 2つあるポットのうちの1つに、昨日UPしたnoteに書いたように、赤ワインと間違えてコーヒーリキュールを入れてしまったので、味が心配でした。 しかし、それは杞憂でした。どちらも家族に気に入ってもらえてよかったです。

2.My grandmother
My grandma turned 90 years old. She raised my sister and me in Kagawa prefecture until I became 5 years old because my mother had been out of our home to help my biological father with his own company in Tokyo. Because of this, we love our grandma and have a stronger bond with her than ordinary grandchildren. I am happy to celebrate her birthday.

2.おばあちゃん
祖母が90歳になりました。実の父が東京で会社を経営するのを手伝うため母はずっと留守だったため、祖母が妹と私を香川県で5歳になるまで育てました。そのため、妹と私は祖母を愛していますし、一般的な孫よりも強い結びつきがあります。彼女の誕生日を祝えてうれしいです。

3.My father
My biological father died when I was 2 years old right after my sister was born. My mother got remarried to my father when I was 10. He had a heart transplant five years ago and was on the brink of death. But luckily he completely recovered after the operation and he currently became able to travel alone. I am glad to have the party for him as well.

3.私の父
私の実父は、私が2歳の時、妹が生まれた直後に亡くなりました。母は私が10歳の時、父と再婚しました。父は5年前に心臓移植を受け、生死をさまよいました。しかし、幸いなことに手術後は完治し、現在は一人旅ができるようになりました。 父のためにパーティーができたこともうれしいです。

Thank you for reading,
David

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?