見出し画像

3 good things 1/14

1: Held a birthday party for my grandmother.

She will be 90 years old at the end of this month. So my mother planned to hold a special party and invited about 20 relatives. Unfortunately, my grandma was hospitalized yesterday due to a mild illness. Nevertheless, we threw the party because it was a good chance for our relatives to get together after a long time. Although the heroine was absent, she joined online for a short time. I was happy that everyone who attended the party looked enjoyable. 

1: おばあちゃんの誕生日会を開きました。

祖母は今月末で90歳になります。 そこで、母が特別なパーティーを開くことを計画し、約 20 人の親戚を招待しました。残念なことに、おばあちゃんは軽い病気で昨日入院してしまいました。 とはいえ、久しぶりに親戚が集まる良い機会だったので、パーティーを開きました。 主役は不在でしが、オンラインで短時間参加しました。参加者全員が楽しそうで、うれしかったです。

2: Scrumptious lunch boxes.

Lunch boxes my mother and her brother had ordered for the party were tasty.

2: 美味しいお弁当。

母と母の弟がパーティー用に注文したお弁当がおいしかった。

3: I was also able to study English today.

I thought it would be difficult to study English because of the party. It was a little shorter than usual but I studied it. 

3: 今日も英語の勉強ができた。

パーティーのせいで英語を勉強するのは難しいだろうと思っていました。いつもより少し短かったですが、英語の勉強をしました。

Thank you for reading.
David

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?