見出し画像

3 good things 1/17

1.Had Shabu-shabu with my family.
Bought a total of 800g of beef and pork for Shabu-shabu on the way home from work because it is my father-in-law's birthday today. We had a Shabu-shabu party. My father in law seemed happy and my kids as well.
Hope he stays healthy.

1.家族でしゃぶしゃぶしました。
今日はお義父さんの誕生日なので、仕事帰りにしゃぶしゃぶ用に牛肉と豚肉を合計800g買いました。みんなでしゃぶしゃぶパーティーをしました。お義父さんも2人の娘も幸せそうでした。ずっと健康でいてほしい。

2.Reusable book protector.
My grandma made me a reusable book protector. I asked her for it a while ago. She told me that she would bring it to her 90 years old birthday party last week, however, as I said in the previous note, she is currently hospitalized. So my mother brought it to the party instead of her last week. The size is really good for books I have. Thank you, grandma.

2.ブックカバー
おばあちゃんが、ブックカバーを作ってくれました。少し前にお願いしておいたのです。彼女は先週の90歳の誕生日パーティーに持っていくと言っていましたが、前の note で言ったように、現在入院しています。母が代わりに先週持ってきてくれました。手持ちの本に丁度良いサイズです。 ありがとう、おばあちゃん。

3.5 days left until the Eiken Pre-1st grade exam.
It's almost time for the exam, but I don’t really study hard. I’m just continuing to study as usual.

3.英検準一級試験まであと5日。
もうすぐ試験ですが、一生懸命勉強しているわけではありません。 いつものように勉強を続けているだけです。

Thank you for reading,
David



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?