見出し画像

3 good thing 2/8

1.Talked with my wife.
I talked with my wife about our future. Although I don't know how our life will be going on, I am glad that I had the time to discuss it with her. Husbands and wives don't unexpectedly have enough time to talk to each other.

1.妻と話しました。
私は妻と私たちの将来について話しました。私たちの生活がどうなっていくかはわかりませんが、話し合う時間ができてよかったです。夫妻は、以外にもお互いに話す時間が十分にありません。

2.Tantan noodle.
I cooked Tantan noodles by using somen which is Japanese very thin noodle made of wheat flour. As I cooked it randomly, I was surprised that it was unexpectedly delicious. My kids ate it a lot greedily.

2.担々麺
そうめんを使って担々麺を作りました。そうめんは、日本のとても細い麺で、小麦粉でできています。適当に作ったので、意外と美味しくてビックリしました。子供たちは、むさぼるように食べていました。

3.Statutory training.
I took an online workshop to renew my license of a real estate trader. It is mandatory for property agents to take it once in five years. it was too long for me to keep concentrating, but I made it.

3.法定講習
宅地建物取引士のライセンスを更新するためにオンライン研修を受講しました。宅建士は5年に1回の受講が義務付けられています。集中を続けるには長すぎましたが、なんとかがんばりました。

Thank you for reading,
David

Tantan noodle with somen




この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?