見出し画像

3 good things 1/27

1.Beef bowl.

A beef bowl my wife cooked for dinner was so tasty that I ate another one.
Miso soup was also nice. Although the amount of miso was less than usual, a broth from chikuwa added good flavor to it.

1.牛丼。

夕飯に妻が作ってくれた牛丼が美味しすぎて、おかわりしてしまいました。
お味噌汁も美味しかったです。味噌の量は少なめでしたが、ちくわの出汁がいい味を出していました。

Beef bowl and Miso soup


Red pickled ginger goes well with a beef bowl.

2.Beef stew.

Tonight, I cooked beef stew for my grandmother’s and my father’s birthday party tomorrow. Coincidentally, their birthdays are the same.
I prepared 2 pots because 7 people will gather tomorrow. I put coffee liqueur in one of them mistakenly instead of red wine. I realized my mistake at the moment that I poured it into the pot. So I poured everything into a colander, then I put them back to the pot and restarted to cook them. However, eventually it tasted good unexpectedly.

2.ビーフシチュー。

今夜、明日の祖母と父の誕生日会のためにビーフシチューを作りました。 2人の誕生日は偶然にも同じなのです。
明日は7人集まるので鍋を2つ用意しました。 2つの鍋のうち1つに、赤ワインと間違えてコーヒーリキュールを入れてしまいました。 鍋に注いだ瞬間に間違いに気づきました。 それで、すべてをザルに注ぎ、鍋に戻して調理を再開しました。しかし、最終的には予想外に美味しくなりました。

2 pots of beef stew.
1kg of beef shank

3.Got 100 on a Chinese characters test.

My older daughter was not good at Kanji but she studied hard. I am happy that her efforts paid off.

3.漢字のテストで100点。

上の娘は漢字が苦手でしたが、一生懸命勉強しました。彼女の努力が報われてうれしいです。

Thank you for reading,
David

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?