A Reggio Influenced Approach

The Reggio Emilia approach was developed in the 1940s in the town of Reggio Emilia in Italy. The educators and parents in this community developed the approach with the goal of helping children become better citizens. The Reggio approach is flexible and is developed from children's ideas, thoughts, communication, and observations. The goal of the approach is to help children develop a lifelong passion for learning and exploration.
The Reggio approach gained a lot of attention in 1991 when experts at Newsweek magazine listed the preschools in Reggio Emilia one of "best top ten schools in the world”. Support and interest for Reggio continues to grow and even leading institutions like the World Bank and Google are advocating for the Reggio approach.
The goals of the Reggio approach and the DIS philosophy align perfectly and therefore Reggio was incorporated into the DIS approach to education and our mission to help children develop into confident and capable world citizens.

レッジョ・エミリア・アプローチはイタリアのレッジョ エミリア地区にて1940年に生まれました。教育者と保護者が共同で「より良い国民になるために」という想いのもと作られた教育法です。レッジョ・アプローチ教育には柔軟性があり、子供達のアイディア、想い、コミュニケーション、観察から発展させていきます。このアプローチの目標は生涯を通して学ぶ、追求することの楽しさを身につけることです。レッジョ・アプローチは1991年にNewsweek Magazineの「best top ten schools in the world」に選ばれ注目を集めました。レッジョへのサポート、興味は増大し、Google, 世界銀行をはじめとした一流の企業を中心に支持されています。レッジョ・アプローチとDISの理念が一致し、DISではレッジョ・アプローチをベースに子供達が自信に満ちた 「world citizen」に成長できるよう取り組んでおります。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?