経緯

私が発する日本語は、木城町役場では理解されないことが分かりました。
そのため、私は高鍋警察署に出向き、私が役場に行くことができない状況及び刑事事件としての取扱について記録を取ってもらい、その上で、高鍋警察署からの助言を受けて、木城町役場へ電話を行いました。

高鍋警察署刑事からの助言

公の機関であるので、住民が行けないと言うことはないので、電話をして行きたい旨を伝えれば断られないと思います。

高鍋警察署刑事からの助言を受けての電話結果

既述のとおり、電話でも私の日本語が通じないらしく、「伝えたいことがあるので、役場に行くことが可能ですか。」と伝えたところ、担当した職員は「何の用件ですか。」をオウム返しの様に答えるのみでした。

高鍋警察署からの助言を受けた電話でも役場に行くことができないため

宮崎県町村会へどのようにすれば役場に行くことができるかを質問
回答:分からない
宮崎県庁市町村課へ質問
回答:役場の対応として信じられません。
宮崎県同和人権対策課へ相談
相談員の助言:残念な人たちに割く能力がもったいないです。

結論として、木城町役場には私の日本語が通じないことが分かりましたので、英語にて伝えたいことをFAXしました

To the Kijo Town Hall that does not treat town residents as town residents

About the message we wanted to give you

I was asked to take a statement at the Takanabe Police Station to prepare criminal charges against the town of Kijo for speak in Japanese "KANSEI_DANGHO" being conducted by the town.

Also, as a town resident, I was advised about a situation where the town hall, a public facility, told me not to come, and I followed the police instructions and called them.

However, the Kijo Town Hall, who disregarded the human rights of the townspeople, ignored my actions.

The excellent staff member who responded acknowledged that the recent written response was from our legal counsel.
Perhaps it was the excellent attorney 「K」, who has worked with me.

In response to this action, I asked the Ministry of Internal Affairs and Communications and the Miyazaki Prefectural Government for advice on how to respond.

They spoke up and said, "This is an unthinkable act for a town hall." They assured me, "This is an unthinkable act for a town hall.

However, the advice from the Ministry of Internal Affairs and Communications and the Miyazaki Prefectural Government was, "It would be a waste to use your abilities in a disappointing town hall." I am the last to tell you about this advice.

  1. Please stop " KANSEI_DANGHO " as it is called in Japanese.

  2. Please stop ignoring human rights.

Thank you for all you have done for us.
上記の英文中、個人名等については削除しております。

これで私の木城町役場に対する公開質問状の経緯は終了します。
なぜなら、日本語も通じないし、私が役場に行くことを拒まれるのであれば、町民として認めてもらえず、手続きや私の本来の仕事もできないからです。
私には職務上の補助者がいますので、補助者等に頼んで、手続き関係をしたいと思います。
これが一人で移住し、事業を始めた場所です。
私は木城町が好きなことには変わりがありません。それは役場を除く環境と子どもたちの笑顔が素晴らしいからです。

これまで読んでいただきましたことに感謝申し上げます。

【サポートいただける方へ】 お金もうけは下手ですが、『人もうけ』で、人との御縁を第一に考えて日々を過ごしています。心優しい若者を育てていくために、自分も日々研さんに努めています。記事の投稿を通して、新しい挑戦を今後も続けていきますので、応援をよろしくお願いいたします。