「Considerable」は、かなりの、相当な、注目すべきといった意味で使用され、量や程度が大きいことを表します。

「considerable」を使った例文とその日本語訳を複数示します。

  1. "The team made considerable progress on the project, completing most of the tasks ahead of schedule." 「チームはプロジェクトで相当な進捗を遂げ、ほとんどのタスクを予定よりも早く完了しました。」

  2. "Despite facing challenges, the company experienced a considerable increase in profits this quarter." 「課題に直面しても、その企業は今四半期に相当な利益増を経験しました。」

  3. "She devoted a considerable amount of time to research in order to present a comprehensive report." 「彼女は包括的なレポートを提出するために、かなりの時間を研究に費やしました。」

  4. "The new technology brought about a considerable improvement in efficiency and productivity." 「新しいテクノロジーは、効率と生産性の相当な向上をもたらしました。」

  5. "The company received considerable recognition for its contributions to community development." 「その企業はコミュニティ開発への貢献に対して相当な評価を受けました。」

「Considerable」は、かなりの、相当な、注目すべきといった意味で使用され、量や程度が大きいことを表します。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?