【和訳】Shooting Star - Dept

一番好きな"Beyond the Stars"というEPの中で、タイトル曲が好きって話はもうしたけど、これはそのEPのもう一曲の方。

どっちも本当に好きなんだよ〜〜

Shooting Star (Feat. Keepitinside) - Dept(뎁트)

Spring has come but what a waste
봄은 왔는데 계절이 쓸모가 없네요
春は来たのに季節は役に立たないですね

Cuz all the cherry blossoms died
만발한 벚꽃 송이가 모두
満開の桜の房がすべて

From dancing in the rain
빗속에서 춤을 추다가 떨어졌거든요
雨の中で踊りを踊って落ちたんですよ

Darker nights have just begun
어두운 밤이 시작되었으니
暗い夜が始まったから

So I would rather stay outside
밖에 머물러야겠어요
外に退からなきゃならないです

Let starlight hit my face
꽃잎 대신 별빛이 얼굴을 스치도록
花びらの代わりに星明かりが顔を触れるように

Oh can we wish for a moment
우리 잠시 소원을 빌 수 있을까요?
私たちしばらく願いを祈れるでしょうか?

I know, we loved then we lost it
나도 알아요, 우리는 사랑했지만, 사랑을 잃었죠
私もわかってます、私たちは愛していたけど、愛を失ったでしょう

You're my shooting star, shooting star, shooting star
그대는 밤하늘의 유성
あなたは夜空の流れ星

You're already gone when I look at you
내가 바라볼 때쯤 그대는 사라지고 없네요
私が見つめるときあたりにあなたは消えて、いませんね

My shooting star, shooting star
나의 유성이여
私の流れ星よ

Fall back home, home
집으로 돌아와요, 집으로
家に帰ってきてください、家に

You're my shooting star, shooting star, shooting star
그대는 밤하늘의 유성
あなたは夜空の流れ星

You're already gone when I look at you
내가 바라볼 때쯤 그대는 사라지고 없네요
私が見つめるときあたりにあなたは消えて、いませんね

My shooting star, shooting star
나의 유성이여
私の流れ星よ

Fall back home, home
집으로 돌아와요, 집으로
家に帰ってきてください、家に

And if the dark falls onto me
어두운 밤이 내게로 쏟아진다면
暗い夜が私に降ってくるのなら

I'd let the stars come back into my arms
별들이 내 품 안으로 돌아오도록 하겠어요
星たちが私の胸の中に入って来られるようにします

I don't wanna close my eyes
눈은 감고 싶지 않아요
目は閉じていたくありません

Afraid that it would change
별들이 방향을 바꾸면 어떡해요
星たちが方向を変えたらどうしましょう

I need you in my veins
내 삶에는 그대가 필요한데
私の人生にはあなたが必要なのに

Oh can we wish for a moment
우리 잠시 소원을 빌 수 있을까요?
私たちしばらく願いを祈れるでしょうか?

I know, we loved then we lost it
나도 알아요, 우리는 사랑했지만, 사랑을 잃었죠
私もわかってます、私たちは愛していたけど、愛を失ったでしょう

You're my shooting star, shooting star, shooting star
그대는 밤하늘의 유성
あなたは夜空の流れ星

You're already gone when I look at you
내가 바라볼 때쯤 그대는 사라지고 없네요
私が見つめるときあたりにあなたは消えて、いませんね

My shooting star, shooting star
나의 유성이여
私の流れ星よ

Fall back home, home
집으로 돌아와요, 집으로
家に帰ってきてください、家に

You're my shooting star, shooting star, shooting star
그대는 밤하늘의 유성
あなたは夜空の流れ星

You're already gone when I look at you
내가 바라볼 때쯤 그대는 사라지고 없네요
私が見つめるときあたりにあなたは消えて、いませんね

My shooting star, shooting star
나의 유성이여
私の流れ星よ

Fall back home, home
집으로 돌아와요, 집으로
家に帰ってきてください、家に

It's inertia once I love I never stop
한번 사랑하면 멈출 수 없는 관성 때문에
一度愛したら止まれない慣性のせいで

I just can't get over you
나는 그대를 잊을 수 없어요
私はあなたを忘れられません 

It's inertia once I love I never stop
한번 사랑하면 멈출 수 없는 관성 때문에
一度愛したら止まれない慣性のせいで

I just can't get over you
나는 그대를 잊을 수 없어요
私はあなたを忘れられません

You're my shooting star, shooting star, shooting star
그대는 밤하늘의 유성
あなたは夜空の流れ星

You're already gone when I look at you
내가 바라볼 때쯤 그대는사라지고 없네요
私が見つめるときあたりにあなたは消えて、いませんね

My shooting star, shooting star
나의 유성이여
私の流れ星よ

Fall back home, home
집으로 돌아와요, 집으로
家に帰ってきてください、家に

You're my shooting star, shooting star, shooting star
그대는 밤하늘의 유성
あなたは夜空の流れ星

You're already gone when I look at you
내가 바라볼 때쯤 그대는 사라지고 없네요
私が見つめるときあたりにあなたは消えて、いませんね

My shooting star,shooting star
나의 유성이여
私の流れ星よ

Fall back home,home
집으로 돌아와요, 집으로
家に帰ってきてください、家に

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?