見出し画像

"get" を使う一般的な慣用表現20



以下は、英語で "get" を使う一般的な慣用表現のリストと、それぞれの例文および日本語訳です。

Get a grip: 落ち着く、自制心を保つ


例文: When things go wrong, try to get a grip and find a solution.
物事がうまくいかないときは、落ち着いて解決策を見つけましょう。

Get a move on: 急ぐ、早く行動する


例文: We need to get a move on if we want to catch the train.
電車に間に合わせたいなら、急がないといけません。

Get the hang of: ~のコツをつかむ、慣れる


例文: After a few tries, he finally got the hang of riding a bike.
数回の試行後、彼はついに自転車の乗り方のコツをつかみました。

Get the ball rolling: 物事を始める、進める


例文: Let's get the ball rolling on this project by setting up a meeting.
ミーティングを設定して、このプロジェクトを始めましょう。

Get on someone's nerves: 誰かの神経に触れる、イライラさせる


例文: Her constant complaining is getting on my nerves.
彼女の絶え間ない不平不満が私の神経に触れます。

Get out of hand: 手に負えなくなる、制御不能になる


例文: The situation got out of hand when the protesters became violent.
抗議者たちが暴力的になったとき、状況は手に負えなくなりました。

Get one's act together: 見直す、改善する


例文: He needs to get his act together if he wants to succeed in life.
彼は人生で成功したいなら、自分の行動を見直す必要があります。

Get wind of: ~の情報を耳にする


例文: I got wind of the surprise party planned for me.
私にサプライズパーティーが予定されている情報を耳にしました。

Get a kick out of: ~を楽しむ、喜ぶ


例文: I get a kick out of watching old movies.
古い映画を見るのを楽しんでいます。

Get down to business: 本題に入る、真剣に取り組む


例文: After the small talk, we got down to business and discussed the proposal.
雑談の後、本題に入り、提案について話し合いました。

Get over it: ~を乗り越える、立ち直る


例文: It took her a while, but she finally got over the breakup.
彼女には時間がかかりましたが、最終的に別れを乗り越えました。

Get it together: 落ち着く、しっかりする


例文: He needs to get it together before he loses his job.
彼は仕事を失う前に、しっかりしなければなりません。

Get off one's back: 誰かを煩わせないようにする、ほっとかせる


例文: Can you please get off my back? I can handle it.
ちょっとほっといてくれる?自分で対処できるから。

Get one's ducks in a row: 準備を整える、物事を整理する


例文: Before starting the project, make sure you get your ducks in a row.
プロジェクトを開始する前に、準備が整っていることを確認してください。

Get the picture: 状況を理解する


例文: After he explained the situation, I finally got the picture.
彼が状況を説明した後、私はようやく状況を理解しました。

Get a life: もっと面白い人生を送る、自分のことを見直す


例文: He spends all day playing video games. He really needs to get a life.
彼は一日中ビデオゲームをしている。彼はもっと面白い人生を送るべきだ。

Get a load of: ~に目を通す、注目する


例文: Get a load of that amazing sunset!
あの素晴らしい夕日に目を通して!

Get under someone's skin: 誰かに対して影響を与える、感情に訴える


例文: Her speech really got under my skin and made me rethink my priorities. 彼女のスピーチは本当に私の心に響き、優先順位を見直すきっかけになりました。

Get one's foot in the door: チャンスをつかむ、足がかりを得る


例文: The internship helped her get her foot in the door at the company.
インターンシップが彼女にその会社で足がかりを得る助けとなりました。

Get bent out of shape: 怒る、取り乱す


例文: Don't get bent out of shape over a small mistake; it's not a big deal.
小さなミスで怒ったり取り乱したりしないでください。それは大したことではありません。

この記事が参加している募集

#AIとやってみた

26,429件

サポートしたい?ぜひ!