見出し画像

【和訳有】Learning the Value of Expertise: My Experience with Air Conditioner Maintenance"専門知識の価値を学ぶ:エアコンメンテナンスの経験

Yesterday, my wife pointed out that the air conditioner had a musty odor. I spent half a day cleaning the filters and the fan, but I only partially removed the visible dirt, which ultimately worsened the moldy smell. It led to a frustrating cycle where even some mold ended up on the floor.

As a result, today, I decided to call in a professional cleaning service. They spent 2 hours performing a thorough disassembly cleaning, which cost 17,000 yen. When I saw the photos showing how clean the air conditioner had become, I felt satisfied with the payment.

The lesson I learned from this experience is that there are areas beyond our expertise when it comes to protecting our home. Entrusting professionals not only yields efficient results but also maintains hygiene. I have no regrets about the expense.

If anyone is struggling with their air conditioner, please don't hesitate to reach out. While I can't perform repairs, I may be able to offer some advice.


昨日、妻からエアコンがカビ臭いということを指摘されました。一生懸命にフィルターやファンを半日かけて掃除しましたが、見える範囲だけの汚れを取り除いたため、結果的にカビの臭いが増してしまいました。中途半端なカビも床に落ちてしまうという、ちょっとした悪循環に陥りました。

そこで、今日はプロの業者に助けてもらうことにしました。2時間かけて丁寧な分解洗浄を行ってもらい、その費用は17000円でした。業者から見せてもらった写真で、きれいになったエアコンを見て、支払いに納得しました。

今回の出来事から学んだことは、家を守るためには自分だけでは難しい作業もあるということです。専門の人にお願いすることで、効果的かつ衛生的な結果が得られることを実感しました。支出に対しても後悔はありません。

エアコンに関して何かお悩みがあれば、遠慮せずにご相談ください。私は修理はできませんが、アドバイスでお手伝いすることはできるかもしれません。


Chiaki Chihaya is studying English and looking for friends to speak English with. It would be great if you could leave a comment in English.

I would be really happy if you could give this a like. Feel free to leave a comment too. I'll do my best to respond.



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?