見出し画像

July 5, 2022: Switzerland, Honeymoon, Long Journey to Zermatt (2) (スイス、新婚旅行、ツェルマットまでの長旅(2))

    At Bombay Airport in India, we were not allowed to get off the plane and kept waiting in it for about one hour. After it was refuelled and cleaned, it finally left for Zurich. Shortly after it took off, a passenger began to complain to a cabin crew. He had taken a seat next to a passenger who boarded at Bombay. He asked her to change it. But she had nothing she could do since the flight was full. She explained the situation to him and managed to ease his anger. Meantime, the flight landed at Zurich airport safely.
     But the journey was not over yet. We had another trouble. We missed the flight to Geneva due to our late arrival from Narita and had to wait another few hours to catch another flight. Arriving at Geneva Airport, we took a train for Zermatt and changed to a train at Visp. Three hours later, we arrived at Zermatt at last. We were so exhausted that we headed straight to bed upon arrival at a hotel.
     It must have been because of the ultra-long-haul flight and because we got too nervous about unfamiliar surroundings.

 インドのボンベイでは、空港に降りられず、機内で1時間ほど待たされました。そして、ようやくスイスのチューリッヒ空港に向けて離陸しました。ボンベイを離陸直後に、機内でもめ事がありました。ボンベイで乗り込んできた人の隣席の人が、隣はいやだと言い出したのです。満席でどうしようもないので、客室乗務員がなだめて、納めていました。そして、ようやくチューリッヒに到着しました。
 到着後、ジュネーブ行きの便にスムースに乗り継げず、数時間待たされました。ジュネーブに到着後は、電車に乗り換えて、ツェルマットに向かいました。フィスプ(Visp)駅で再び電車を乗り換え、ようやくツェルマットに到着しました。ジュネーブからは3時間を越える長旅でした。ホテルに着いた時は、もうヘトヘトで疲れ切ってしまい、ベッドに直行しまでした。
 長時間のフライトと慣れない環境で疲れ切ったようです。






この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?