見出し画像

February 19, 2022:中堅&ベテランのお笑い芸人さん、テレビ出演 (Mid-Ranking & Veteran Comedians, TV Appearances)

 I am happy to have more chances to see mid-ranking comedians on TV. Among them is Akira Kawashima that is the busiest. And, I had a chance to see Takashi Fujii on TV. He and Koji Higashino hosted the TV program 'LOVE it!' since Kawashima suffered from COVID-19. The performance was brilliant and made me laugh a lot. He will also host the TV talk show 'Shinkon-san Irasshai! (Welcome, Newlyweds!)' from April.
 I hope that TV talk shows give more chances to other mid-ranking comedians like Naoki Tanaka, Tomomitsu Yamaguchi and Jicho Kacho.
 I also miss the skilled performances of veteran comedians. In particular, I want to watch that of Daisuke and Hanako. The married comedy duo made a comeback from their diseases.
 I need their funny talks since I grew up watching them, and they stick with me.

 最近、中堅のお笑い芸人さんをテレビで見る機会が増えてうれしいです。中堅芸人の中では、川島明さんが大人気ですが、藤井隆さんと東野幸治さんが「ラビット」の司会をするのを見る機会がありました。抜群に面白く、大笑いしました。また、藤井さんは、「新婚さんいらっしゃい」の司会にも抜擢されました。これを機会に、田中直樹さん、山口智充さん、次長課長さんなどの中堅芸人さんの出演回数が増えるのを期待しています。ボクには、中堅芸人さんの笑いが必要です。
 また、ベテラン芸人さんの熟練の技もみたいです。特に、病から復活された夫婦漫才の宮川大助・花子を観たいです。
  ボクは彼らの笑いを見て育ち、彼らの笑いが体に染みついています。




この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?