見出し画像

November 29, 2022: Live Comedy Show (1), Comedians(お笑いライブショー(1)、お笑い芸人さん)

The other day, I went to see a live comedy show near my home. It consisted of two parts. In the first part, I saw two comedies by two duos, a stand-up comedy and a Japanese comedic storytelling (Rakugo in Japanese). The first comedy duo was Uji-Koji, of which the story was what I had heard before on TV. The second comedy duo was The Bonchi. I saw their performance for the first time in ten or more years. The duo are in their seventies. But they were very energetic and made me laugh. Above all, a member of the duo, Osam san, made me laugh a lot. His unique and traditional performances were still as funny as before.
The third was Katusura Yonesuke. He played Rakugo storytelling. His technique was so skilful as to make me laugh.
Among them was Shoji Murakami, who made me laugh the most. I saw his live stand-up comedy for the first time. It was so funny that I kept on laughing during his fifteen-minute performance. He only talked about things we often see in our daily lives. But his technique was so great that I laughed a lot. I understand why he has been a good friend of Akashiya Sanma san.
Overall, all the talks were so well-crafted that they should have satisfied the audience, most of which were in their sixties or older.

家の近所で開催されたお笑いライブショーに行ってきました。2部構成のショーでした。第一部は、漫才、漫談と落語でした。最初に登場したのは、U字工事さんでした。ネタは、テレビで聞き聞き慣れたものでした。次が、ザ・ぼんちでした。このコンビの漫才を見るのは10年以上ぶりでした。お二人は70歳になられたそうですが、70歳とは思えないくらい元気で、エネルギーをいただきました。おさむさんの昔ながらのボケぶりは健在でした。その次が、桂米助さんの落語でした。巧みな話術に笑いました。
でも、今回の極めつけは村上ショージさんでした。ショージさんの漫談をはじめて生でみましたが、めちゃくちゃ面白かったです。15分間、笑いっぱなしでした。話の内容は日常の何気ない事なのですが、巧みな話術で大笑いさせていただきました。明石家さんまさんと仲がいいのもなっとくです。
全体を通して、どのネタもよく練られており、60歳以上が中心の観客は満足したはずです。


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?