見出し画像

July 11, 2022: Upper House Election, My Electoral District, Losing Market (参議院議員選挙、ボクの選挙区、負け犬市場)

The Upper House election was over on Sunday. It delivered the landslide victory to the late Shizo Abe's party. As I did not want to lose my right, I went to the polls. But, I had no excitement or bustle of the campaign in my town. My electoral district had 15 candidates. But not a single of them came here during the campaign. A few campaign cars came here but had no candidate on them.
From a business perspective, my town seemed an unattractive market to the candidates. They must have held that it was no use investing their energy. In terms of PPM (products portfolio management), my town is a losing market. It has a small population, most of which are seniors. Above all, no candidates had an electoral base in my town.
I hate to admit it, but they will repeat it in future elections.

 参議院選挙が終わりました。結果は、故安倍晋三氏の党が地滑り的勝利を収めました。ボク自身は、棄権するのは悔しいので、とりあえず投票しました。ボクの街では、選挙活動が行われている感覚がまったくありませんでした。立候補者は15名もいたのですが、誰一人としボクの街を訪れませんでした。数名の候補の選挙カーは数回来ましたが、本人は乗っていませんでした。
 選挙をビジネス的視点でみると、ボクの街は候補者には魅力のないマーケットに映っているのでしょう。本人がエネルギーを使って来訪するほどに成果が期待できないと判断したのでしょう。ポートフォリオ分析流に言うと、ボクの街は「負け犬」のマーケットということでしょう。人口は少なく、高齢者が多いため魅力のない市場です。また、どの候補者もボクの街に地盤を気付いてこなかったため、資源を投入しても効果が低いと判断したのだと思います。
 悔しいですが、今後の選挙でも同じことが繰り返されそうです。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?