見出し画像

【和訳】WHITEWALL -Sub Urban




I'm a popular boy, got so many trophies
僕は人気者で、たくさんのトロフィーを手に入れた
(Pull my string like a Ken doll)
ケン人形のように糸を引く
I won’t speak unless spoke, ultraviolent mind
話しかけられないと話さない。超暴力的な精神さ
(Masturbate to a white wall)
白い壁でオナニーでもしよう

When I talk, talk I don't ever talk, talk, talk
僕が話すと、話すと、僕は今まで話さなかった、話すと、話すと
When you talk, talk, you can't help but talk, talk, talk
君か話すと、話すと、君は助けられない。だけど話して、話して、話して
When you knock, knock you just never knock, knock
君がノックすると、ノックすると、君は決してノックしない。ノックすると
(I’m so happy for you, I'm so happy for you)
うれしいな、うれしいな

Lock all my friends up in the asylum
友達をみんな精神病院にと閉じ込めて
When they all come back, they all just reset
戻ってきたらみんなリセットだ!
That's why I won't go, when I'm arraigned, no
罪状認否の時はね、だから僕は行かないんだ
I won't plead crazy, I know they can't change me
狂ってるなんて言わないよ。自分を変えることなんて彼らにはできないんだから

When I talk, talk I don't ever talk, talk, talk
僕が話すと、話すと、僕は今まで話したことはないんだ。話すと、話すと
When you talk, talk, you can’t help but talk, talk, talk
君が話すと、話すと、君には助けられない。だけど話して、話して
When you knock, knock you just never knock, knock
君がノックすると、ノックすると、君は決してノックしない。ノックして、ノックして
(I’m so happy for you, I'm so happy)
嬉しいな、嬉しいな

Popular boy
人気者の僕
Yeah, the life it come easy, don’t it, they're in your homes
人生楽あれば、苦もあれば、家もあるよ。
Takin' pictures of your kitchen cabinets, let's have a toast
キッチンキャビネットの写真を撮りながら、トーストでも食べよう
We’re creating, profit-forming habits, money coming in
僕達は利益を形にする習慣を作って、お金が入ってくる
And to y'all I am not shit without it
そして、君たちや僕はそれ無しでは生きていけない
Oh, uh, I forget life for the most part
あぁ、僕は人生の多くの部分を忘れているんだ
Being sentient is so hard
感覚を持つのはとっても難しい
Feelin' I wake up with no start, n-n-no start
目が覚めると、何も始まっていない気がする
Brain dead, so far below like a basement
脳死状態で、地下室に閉じ込められているみたいだ
Autopilot all my days spent
自動運転で過ごす日々
A battery for your Matrix, ma-matrix
君の土台のバッテリー
My life is like a horror story
僕の人生はホラーストーリーみたいだ
D-d-deep in my head and they tell me to
僕の頭の奥深くに入り込んで、彼らは告げてくる
Most times I feel like they know more than me
ほとんどの場合、彼らは自分より多くの物事を知っていると感じる
They just might, just might, just might
彼らだけかも、だけかも、だけかも
When I talk, talk I don't ever talk, talk, talk
僕が話すと、話すと、今まで話したことない。話すと、話すと
When you talk, talk, you can't help but talk, talk, talk
君が話すと、話すと、君には助けられない、だけど話して、話して、話して
When you knock, knock you just never knock, knock
君がノックすると、ノックすると、君は決してノックしない。ノックして、ノックして
(I'm so happy for you, I'm so happy for you)
うれしいな、うれしいな
Lock all my friends up in the asylum
友達をみんな、精神病院に閉じ込めて
When they all come back, they all just reset
みんな戻ってきたら、全てをリセットするんだ
That's why I won't go, when I'm arraigned, no
だから僕が罪状認否の時は行かないんだ
And I won't plead crazy, I know they can't change me
そして、狂ってるなんて言わないよ。彼らが僕を変えてくれるなんて思ってもないんだ