見出し画像

次男と歩く-2023年最初の散歩

冬の間は、散歩に行こうという気持ちになれない寒さですが、5月に入り暖かい日が増えてきました。
冬の間は、テレビにかじりついたままの次男でしたが、暖かくなったので外に連れ出すことにしました。



しかし、次男にとってはテレビを見て過ごす時間は快適らしく、なかなか外に出ようとしませんでした。

貨物列車を見に行こうか。
犬と遊びに行こうか。

そんな声をかけても、答えは一緒。
NO

何とかなだめて外に連れ出すも、車で大きな公園に出かける提案を断った次男。

結局、家のすぐ近くの公園となりましたが、今年初のお散歩に行ってきました。

公園にはオフリーシュエリアがあり、犬とも遊ぶことが出来ました。

上手に話をすることが出来ない次男ですが、

WHO'S NAME THIS?

と言って、犬を指さし、犬の名前を飼い主に聞く次男。

2度、同じ問いかけをすると、飼い主が気が付いてくれて、犬の名前を優しく次男に教えてくれました。

すこしずつ、そうやって会話が出来るようになるのは、学校のおかげかもしれませんね。

During the winter, it was too cold to go for a walk, but in May, the weather became warmer and warmer.

During the winter, my second son stayed stuck to the TV, but now that the weather has warmed up, I decided to take him outside.

However, my second son seemed to be comfortable spending time watching TV and didn't want to go outside.


Should we go see a freight train?

Or go play with the dog?

The answer was the same.
NO.

I somehow coaxed him to go outside, but he refused my suggestion to go to a big park by car.

In the end, we went to a park near our house for our first walk of the year.

The park had an off-leash area and we were able to play with the dogs.

My second son is not able to talk well,

He pointed to the dog and said, "WHO'S NAME THIS?

and pointing to the dog, he asked the owner what the dog's name was.

After asking the same question twice, the owner noticed and gently told him the dog's name.

It may be thanks to the school that we can gradually learn to talk like this.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?