見出し画像

素直になれない恋する女性

恋愛に奥手な女性。傷つかないように、傷つけないように、なかなか心を開けない/開かない。大きな壁を周りに作って自分を守ってる、そんな女性の歌の解釈です。

Surprise surprise
I told you lies
I thought the truth would set you free
Surprise surprise
It isn't all as it seems
But who knew you'd wake up from your dreams?

びっくりよね
嘘ついてたの
本当のことを言ってれば楽にしてあげられたのに
驚いた?
そう思えるものが全てじゃないのよ
夢から目覚めちゃうなんて思ってもみなかったよね

If I told you myself
I could've saved you the hell
Now look who's sorry
God I'm so sorry
It's never the right time
I guess it's do or die

私がどんなやつか話していれば
地獄に突き落とすこともなかったのに
本当にごめんね
なんて申し訳ないことしちゃったのかしら
今じゃないってことは分かってる
でも覚悟決めてやるしかないの

Just when you think you've got me figured out
Just when you think you know me well
Baby, you've barely even broke the ice
My river runs wide and you're not inside
But you're closer than you were

私のこと分かったと思ってたでしょ
全部知ってるって
そんなわけないじゃない まだまだあなたが知らないことばかり
私に近づけてさえいないの
でも、前よりは分かってくれてる、かな

Tonight I'm a chameleon
And every spot's hiding my scars
But I will survive
'Cause I'll only let you in
When I can be sure of who you are

今夜の私はカメレオンで
今まで負ってきた傷口を隠そうとしてるのよ
でも大丈夫
だって私が心を許すのはあなただけだから
あなたがどんな人か分かってるから

You can call it a game
But it's me playing safe
And God I'm so sorry
I'm just sorry
What can I say
It's hard trying to stay alive

駆け引きだって思ってもらってもいいよ
でも勝てる勝負しかしないのは私のほう
本当にごめん
ごめんね
なんて言えばいいのかな
生きてくだけですごく大変なの

Just when you think you've got me figured out
Just when you think you know me well
Baby, you've barely even broke the ice
My river runs wide and you're not inside
But you're closer than you were

私のこと分かったと思ってたでしょ
全部知ってるって
そんなわけないじゃない まだまだあなたが知らないことばかり
私に近づけてさえいないんだよ
でも、前よりは分かってくれてる、かな

And it's in your eyes
That it's all or nothing
What I can't disguise
Is that you're on to something
If I let myself go
Will you still want me
Will I be enough
The fear of that haunts me
'Cause what if you walk away?

あなたの目を見れば分かる
私の全てが欲しい、そうでなきゃ別れたいと思ってるってことが
私が隠せないのはね
あなたが何かに気づいたってこと
あなたが知ってる私が私じゃなくなっても
それでも私のことを欲しいと思ってくれる?
本当に私でいいの?
そう思ってしまうのが怖いの
だって、あなたに見限られちゃったら私はどうなるの?

Just when you think you've got me figured out
Just when you think you know me well
Baby you've barely even broke the ice
My river runs wide and you're not inside
But you're closer than you were

私のこと分かったと思ってたでしょ
全部知ってるって
そんなわけないじゃない まだまだあなたが知らないことばかり
私に近づけてさえいないの
でも、前よりは分かってくれてる、かな

Just when you think you've got me figured out...
Just when you think you've got me figured out...
Surprise surprise

私のこと全部知ってるって、思ってたでしょ
私のこと何もかも知ってるって
びっくりするよね


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?