見出し画像

Do the right thing/Leatherface 和訳

Define what you mean define what you say
意図を明確にしよう、言いたいことを明確にしよう

Define your mind and do the right thing
心のうちを明確にしよう、そして正しいことをしよう

Sat on the edge of this menagerie
Watching it came apart at the seams

この動物園の端に座ってそれが破綻する様を見ている。

And you can have me if you want is what I say that important
君が望むなら私は君のものさ、それは大事なこと。

You smell of all the cigs and cheap whiskey as an arbiter of taste
君は味の裁定者としてあらゆるタバコや安いウィスキーの匂いを嗅ぐ

Who's taste who's taste
You can talk you can talk you can talk and you can talk

誰が好みなんだい?話していいよ。

For hours to a mirror it doesn't answer either
鏡の前に何時間もいたところで、鏡だって答えてはくれないさ。

Don't underestimate underdogs they can beat the world
負け犬を見くびるなよ、彼らは世界を打ち負かすことだってできる。

And come back for more they can dance and romance
And drink the night into coma

立ち上がれ、彼らはダンスもロマンスもできる。昏睡するまで飲み明かすことだってできる。

and you can have me if you want is what I say that important
そして、君が望むなら私は君のものさ、それは大事なこと。

you can build me up to knock me down
And we'll just keep getting off the ground

君は私をせり落とすために私を鍛え上げることができる。そして、私たちはただ順調のままい続けるだろう。

who's taste
You can talk you can talk you can talk you can talk

誰が好みなんだい?話していいよ。

For hours to a mirror it doesn't answer either
鏡の前に何時間もいたところで、鏡だって答えてはくれないさ。

You can smile we will we will we will smile you
微笑んでいいよ。そうすれば私たちも君に微笑みかけるだろう。

You can talk to hours to a mirror it doesn't answer either
鏡の前に何時間もいたところで、鏡だって答えてはくれないさ。

A parody of a human being you take my heart you take it apart
人間のパロディである君は私の心を掴み、バラバラに引き裂いてしまう。

Build me up to bring me down are you Ho Chi Minh or Genghis Khan
君は私を鍛え上げてておいてせり落とす
君はホーチミンかチンギスハンかい?

And you can have me if you want is what I say that important
君が望むなら私は君のものさ。それは大事なこと。

You are the arbiter of taste self appointed and without face
君は自称"味の裁定者"だ。顔なんかない。

You can talk you can talk you can talk
when you can talk

話せるときに話していいよ。

For hours to a mirror it doesn't answer either
鏡の前に何時間もいたところで、鏡だって答えてはくれないさ

You can talk you can talk you can talk you you can talk
話していいよ。

For hours to a mirror it doesn't answer either
鏡の前に何時間もいたところで、鏡だって答えてはくれないさ。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?