見出し画像

【行った国 その26)バーレーン王国 🇧🇭 ‎مملكة البحرين】不思議の国インド🇮🇳流の整体を堪能。。。

この国にはそれこそ数え切れないほど行きました。1990年代から住んでいた対岸のサウジ東部の町あるアルコーバルから道が空いてれば一時間以下で行ける距離だったのが理由で日本への帰国時によく使った国際空港もこの島に有りました。

画像3

エピソードその1)
ヒルトンホテルに「慶」と言う日本🇯🇵レストランがあり良く行きましたが、私は行くといつもカレーとトンカツをオーダーしてカツカレーがわりにしてました。ところが、数年もするといつの間にか、レストランのメニューに写真入りでカツカレーとして掲載されるようになってました。余談ですが、この慶レストランは以前JALが南周り便が中東の町に降りていた時代に、CAをしていた慶子さんと言う方がオーナーだったそうです。

画像2

エピソードその2)
この国にはカタール🇶🇦と違い中国🇨🇳整体院が無かったので、やむを得ずインド🇮🇳油掛整体院に行ってました。今思うと不思議な整体で油を頭からタラタラと1時間ほど掛けられました。不思議の国インド🇮🇳流の整体でした。

画像1

この国でインディーで勝った佐藤琢磨も出ていたF1レースもクゥエート帰りに観戦しましたし、サウジの土建屋の怪しいオーナーともサウジ国内ではご法度の際どい商談も幾多となくこの街でした覚えがあります。

次はパキスタン🇵🇰を報告します。

Visited Country Part 26)

Kingdom of Bahrain
‎مملكة البحرين

I have visited countlessly to this country. There was an international airport that I often used because there was a way from Al Khobar which is the eastern town of Saudi on the posit side where I lived and it was less than an hour if the causeway road was not traffic jam .

Episode Part 1
There was a Japanese restaurant called "Kei" at the Hilton Hotel and we went well often but we ordered curry and tonkatsu all the time and when we went to Katsu curry , we did it, but within several years it was not long before the restaurant It came out to appear as a Konuta Katakare in a picture in a menu. Aside from that, this Kei restaurant seems to be the owner who calls Keiko san who was doing a stewardess in the era when JAL's southern flight had gone down to the Middle East towns long time ago.

Episode Part 2
Unlike Qatar in this country there was no Chinese 🇨🇳 body treatment . It was inevitable that I went to the Indian oil spa organization. I thought now I was hanging oil from my head for about an hour with a marvelous body. It is a wonder country India 🇮🇳.

Takuma Sato, who won the Indy the other day in this country, also saw the F1 race that came out also on the way back to Queet, and I remember having lot a number of negotiable opportunities that can not do in Saudi Arabia.

Next I will report Pakistan

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?