見出し画像

夢が1つ叶いました

おはようございます。
コーヒーと紅茶を飲みすぎて、体の水分が逆に持ってかれている安藤です。

さて、タイトルにあるように、僕の夢が一つ叶いました。

今から書くの文は、僕のfacebookにも投稿した内容です。

ちょっといつもより分量が多いですが、どうかお付き合いください。

夢が一つ叶いました。


先日8/9日、外部コーチをしている天王南中学校サッカー部のみんなで遠足に行ってきました!


題して「僕らの夏休み✨」


午前の部は「天南のサッカー大会!」
3チームよる総当たり戦で、優勝チームには豪華景品も!
白井亮大先生による素晴らしい演出(見事なコント)で大盛り上がりでした✨


最後はみんなでアイスを頬張ったりなんかしちゃって。


お昼を食べ、再集合した午後の部は、「Jリーグ観戦!」
今回はインターン先でもある「ブラウブリッツ秋田」さんからご招待をいただき、生徒と保護者総勢70名で団体観戦させていただきました。
#三好さんありがとうございます
#小西タイヤシート


みんな本当に良い表情をしていて、純粋に「サッカー」というエンタメを楽しんでいる姿を見て、なんだか心があったかくなった1日でした。


この日は「選手」「指導者」という立場に関係なく、ここチームでつながった「友達」そして「ファミリー」として過ごした時間。


なんだかいろんなものが込み上げてきました。


このチームに加入して3年半、いろんなことがあったな~と。


ぼくらは今年で大学を卒業し、社会人になる来年には、今までのように彼らの成長を近くで見ることはできなくなります。


秋田に残るかもまだ不透明な現在ならなおさら。


そんな彼らに何か思い出を残したい。


そう思って、実は結構前からこの企画を計画していました。
#あなたラボ


しかし、その矢先のコロナちゃん。
当初は県外も考えていて、「修学旅行」的なものをプレゼントしようと思っていました。


いろんなものを我慢し、失敗しまくって、ついには企画ごとおじゃんになるところでした。


でも、選手たちだっていろいろ我慢し、辛いことばかりで、思い描いていた学校生活ではないかもしれない。


それでも、選手たちはピッチで毎日全力でボールを追っかけていました。


決してうまい選手ではない。


それでも、ひたむきに頑張っている。


ぼくらの言葉を信じて。


そんな姿をみて、「もうちょっと頑張ろう」と思えました。


今回の遠足は思い描いていたものではなかったかもしれません。
小さな出来事かもしれません。


でも、僕にとっては非常に大きな1日になりました。
んで、結果メチャクチャ楽しかったです(笑)


来年以降、僕は「選手」「指導者」「お客さん」としてサッカーから軸足を外し、次は「表現者」を目指します。


僕ら天南サッカー部は、ここで終わりじゃない。


このチームでつながった「友」として、彼らに面白い未来を届けていきます。


待っててね。
一緒に面白いことやろうね。


最後に、今回協力してくれた保護者の皆様、ブラウブリッツ秋田様、そして活動発足から応援してくださっていた「#あなたラボ」の皆様。


自分の夢が一つ叶いました。


皆さんの応援と協力のおかげです。


僕自身まだまだ、挑戦します。
もうちょっと見守っていていてください。


頑張ります!


皆さん本当にありがとうございます。


安藤立星(Andy)


"My dream come true"


The other day, August 9th, I went on a field trip with the Tenno Minami Junior High School soccer team that I coach.


It was called "Our Summer Vacation✨".


The morning session was the "Soccer Tournament!"
Three teams competed against each other in a round-robin tournament, with the winning team receiving a gorgeous prize!


After lunch, we reconvened for the afternoon session of "J-League watching!
We were invited by our internship partner, Blaublitz Akita, to watch the game as a group of 70 students and their parents.
Thank you,
#Mr . Miyoshi!
# Konishi Tire Sheet


Everyone had really good expressions on their faces, and seeing them genuinely enjoying the entertainment of "soccer" made me feel somewhat warm inside for the day.


On this day, we spent time together as friends and family, regardless of our status as "players" or "coaches".


I was filled with so many emotions.


In the three and a half years since I joined this team, many things have happened.


We are graduating from university this year, and next year, when we start working, we won't be able to watch them grow up as closely as we have.


Even more so now that it is unclear if they will stay in Akita.


I want to leave them with something to remember them by.


That's why I've been planning this project for quite some time.
But just then, COVID-19 came.


Initially, I was thinking of taking them outside of the prefecture, and I was going to give them a "school trip" of sorts.


After putting up with so many things and failing so many times, the whole project was about to be ruined.


But the players also had to endure a lot of hardships, and it might not be the school life they had imagined.

Even though, they chased the ball with all their might every day on the pitch.
They were not professional players.


But they are still working hard.


They believed in our words.


Seeing them like that made me think, "Let's work a little harder.
This field trip may not have been what I had envisioned.


It may have been a small event.


But it turned out to be a very big day for me.


And as a result, I had a lot of fun.


From next year onwards, I'm going to shift my focus away from soccer as a "player," "leader," and "visitor," and aim to become an "entertainer".


This is not the end of the road for us.


As "friends" connected to this team, we will deliver an interesting future to them.


Wait for me.
Let's do interesting things together.


Lastly, I would like to thank the parents who helped us, Braublitz Akita, and the "#Anata Labo" team for their support since the start of this project.


One of my dreams has come true.
Thanks, for your support and cooperation.


I will continue to challenge myself.
Please watch over me a little longer.


I'll do my best!
Thank you all very much.

Andy(Ryusei Ando)

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?