見出し画像

Queen & George Michael - Somebody to Love (The Freddie Mercury Tribute Concert)

[Intro]
Can anybody find me Somebody to love?
誰か僕に、愛すべき人を教えてくれないか

[Verse 1]
Ooh, each morning I get up I die a little

Can barely stand on my feet
毎朝起きる度、少しずつ死んでいくみたいなんだ
なんとか自分の足で立っているけど

Take a look at yourself in the mirror and cry
Take a look in the mirror and cry
鏡で自分の姿を見る度に、泣いている
鏡で自分の姿を確かめる度に、泣いているんだ

Lord, what you're doing to me? (Yeah, yeah)
I have spent all my years in believin' you
But I just can't get no relief, Lord

神よ、あなたは僕に何の仕打ちをなさるのですか?
僕はずっと、あなたを信じることに時間を費やしてきた。
だけど、一向に救われないのです。神よ!

[Chorus]
Somebody (Somebody)Ooh, somebody (Somebody)
Can anybody find me 
Somebody to love? Yeah

誰か、あぁ、誰か
どうか僕の愛すべき人を見つけて

[Verse 2]
I work hard every day of my life
I work 'till I ache my bones

僕は毎日一生懸命に働いているよ
骨が痛むまで働き詰めなんだ

At the end (At the end of the day) I take home
My hard-earned pay all on my own

ついに(ついに1日の終わりには)
自分で稼いだ金を家に持って帰る

I get down (Down) on my knees (Knees)
and I start to pray (Praise the Lord)
'Till the tears run down from my eyes, Lord
そして、僕はひざまづいて祈り始める(神に祈るんだ)
僕の両目から涙がこぼれ落ちるまで

[Chorus]
Somebody (Somebody)Ooh, somebody (Please)
Can anybody find me
Somebody to love?Oh
誰か(誰か)、ああ、誰か(お願いだ)
愛すべき人を教えて

[Bridge]
(He works hard) everyday (Everyday)
I try and I try and I try

(彼は懸命に働いている)毎日(毎日)
そして僕は何度も何度も挑戦するんだ

But everybody wants to put me down
They say I'm going crazy
They say I got a lot of water in my brain
だけど皆僕を打ちのめしたがっている
彼らは言うんだ、“僕はどんどん狂っていってる”
頭の中に大量の水でも入ってるんじゃないか“って

I got no common sense
I got nobody left to believe

僕には普通の感覚なんてないよ
信じられる人だって一人もいないんだ

[Chorus]
(Ooh, ooh, ooh, Lord)
Ooh, somebody Ooh (Somebody)
Anybody find me Somebody to love
Can anybody find me Someone to love?
ああ、誰か、誰か僕に、愛すべき人を見つけて
誰か、僕に愛すべき人を教えてください

[Verse 3]
Got no feel, I got no rhythm
I just keep losing my beat
何も感じないし、リズムに乗ることもできない
ただ僕自身の鼓動を失い続けているんだ

I'm okay, I'm alright
I ain't gonna face no defeat (Yeah, yeah)
大丈夫、僕は大丈夫だ
僕が挫けることなんてないよ

I just gotta get out of this prison cell
(One day) Someday I'm gonna be free, Lord

僕はこの独房から抜け出して
(いつか)いつかは自由になってみせる、神よ!

[Outro]
Find me somebody to love
Find me somebody to love
Find me somebody to love
Find me somebody to love
Find me somebody to love
(Find me, find me)
僕に、愛すべき人を見つけてくれ

Find me somebody to love (Find me)
Find me somebody to love
Find me somebody to love-ove-ove
(Ooh, find me, find me)
どうか僕に、愛すべき人を教えて

◆The Freddie Mercury Tribute Concertについて
1992年4月20日にロンドンのウェンブリー・スタジアムで行われた、クイーンのボーカリストであるフレディ・マーキュリーの追悼のために行われた大規模なコンサート。フレディ・マーキュリーの死因がエイズによるニューモシスチス肺炎であることから、残されたクイーンのメンバー3人が中心となり、エイズ撲滅のためのチャリティー・コンサートとして行われた。

チャリティーの意識は徹頭徹尾貫かれており、マスコミ関係者であってもチケットを購入し、その上でパスが発行されていた。コンサード・グッズなどの商品の収益もチャリティーに回され、各アーティストが後にCDなどでリリースした収益なども含めると50億円以上が集まったとされており、その金額は全てフレディ・マーキュリー基金に寄付された。

参考:Wikipedia

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?