見出し画像

Gang Starr - Family and Loyalty (feat. J.Cole)

〈構成〉
1.Intro:MC Lyte 
2.Chorus1:Guru
3.Verse 1: Guru
4.Chorus2: Guru 
5.Verse 2:J. Cole
6.Chorus3: Guru 
7.Verse3:Guru
8. Chorus4:Guru 

★【Intro】 MC Lyte 
Like a freshly cut diamond
まるでカットしたてのダイヤモンドのように
Like a freshly cut diamond
まるでカットしたてのダイヤモンドのように

★【Chorus1】 Guru 
Diamonds are forever like family and loyalty
ダイヤモンドは家族や忠誠心のように永遠だ
Or real rap songs like "C.R.E.A.M." or "My Melody"
あるいは、C.R.E.A.MかMyMelodyみたいにリアルなラップソングも永遠だ
Diamonds are forever like my infinite thought
ダイヤモンドは俺の無限に広がる思考のように永遠だ
Like respect in the hood that can't be bought
まるで金じゃ買えないフッドのリスペクトのようだ
Diamonds are forever like family and loyalty
ダイヤモンドは家族や忠誠心のように永遠なんだ
Or real rap songs like "C.R.E.A.M." or "My Melody"
あるいは、C.R.E.A.MかMyMelodyみたいにリアルなラップソングも永遠だ
Diamonds are forever like my infinite thought
ダイヤモンドは俺の無限に広がる思考のように永遠だ
Like respect in the hood that can't be bought
まるで金じゃ買えないフッドのリスペクトのようだ
Word up, diamonds
そうだろ、ダイヤモンドよ

★【Verse 1】 Guru 
Like a freshly cut diamond
まるでカットしたてのダイヤモンドのように
Diamonds are forever like friends that'll kill for you
ダイヤモンドはまるで、お前のためなら殺しも厭わない友人のように永遠だ
Went up in a jewelry store, burglary, steal for you
宝石店に行って、お前のために強盗や盗みをするような友人のことだ
Build with you, split the diamond into ice blue
お前と一緒に築き上げて、ダイヤモンドを淡い水色に分けるんだ
Thrice he tried to disrespect our kinship, I don't like you
奴は俺達の仲間を何度もディスろうとした。俺はお前が好きじゃない。
And now you axed out the fam'
お前は家族を傷つけたんだよ
But I'm cashin' checks with Premier on this jam
だが俺はPremierと一緒に金を稼いでいく。この苦境にあってもだ。
Robin Leach, interviews on the beach
あのビーチで俺はRobin Leachからインタビューを受けた
When we shake hands, nothin' but ice on the reach,
だが俺らが握手を交わした時、そこには冷え切ったものしかなかった。
and I teach Like the Rap Reverend Ike without the perm',
そして俺はまるでパーマのかかってないReverend Ikeみたいに教えを説く
 I preach There's more you need to learn, I return for my streets
“そこにはもっとお前が学ぶべきものがあるんだ”って
そして俺はそのためにストリートに戻ってきた
Gainin' my wealth, trainin' myself
富を築きながら自分自身を鍛え続けてるんだ
For corny confrontation with haters who be playin' themselves
弱みを見せ続けてるヘイター同士のくだらない対立のために
Diamonds are like my world of rap
ダイヤモンドはまるで俺のラップの世界みたいだろ
Your rhymin', huh, it's like a world of crap
お前のライミングは、そうだな、まるでクソまみれの世界みたいだ
And a diamond is like a fly-ass girl that's strapped
ダイヤモンドはまるで紐で縛られためちゃくちゃイケてる女の子みたいだ
And you can't beat that with a bat
お前はバットで打ち負かすことなんてできないんだよ

★【Chorus2】 Guru 
Diamonds are forever like family and loyalty
ダイヤモンドはまるで家族や忠誠心のように永遠だな
Or real rap songs like "C.R.E.A.M." or "My Melody"
あるいはC.R.E.A.MやMy Melodyみたいにリアルなラップソングも永遠だ
Diamonds are forever like my infinite thought
ダイヤモンドは俺の無限に広がる思考のように永遠だ
Like respect in the hood that can't be bought
決して金じゃ買えないフッドのリスペクトのような
Diamonds are forever like family and loyalty
ダイヤモンドはまるで家族や忠誠心のように永遠だ
Or real rap songs like "C.R.E.A.M." or "My Melody"
あるいはC.R.E.A.MやMy Melodyみたいにリアルなラップソングも永遠だ
Diamonds are forever like my infinite thought (Yeah)
ダイヤモンドは俺の無限に広がる思考のように永遠だ
Like respect in the hood that can't be bought
決して金じゃ買えないフッドのリスペクトのような
Word up, diamonds
そうだろ、ダイヤモンドよ
Diamonds (Diamonds), diamonds (Diamonds), yeah
ダイヤモンドよ

★【Verse 2】J. Cole
Pick up the pen, write down the sins, cleanse
ペンを手にとって、罪の数々を書きなぐって心を清めるんだ
Lay that shit down, play it for friends
戯言をわきに置いて、友人たちのために書き綴るんだ
Make a few M's, then do it again
数百万ドルか稼いで、そしたらまた始めるんだ
J. Cole, who'd have thought you woulda been rhymin' with ghosts
J.Cole、まさか君がゴーストと一緒にラップをするなんて誰が考えていただろう
Guru flows forever like a diamond
Guruはダイヤモンドみたいに永遠にフロウしている
The most could never afford the precious jewels
殆どの人間は、高価な宝石を手にする余裕なんて持てなかったはずだろ
That's precisely why I'm blessin' you with clear-cut messages
そのことこそが、僕が明快なメッセージを以て君を祝福する理由なんだ
I'm destined to invest in urban sections where depression rules
僕は気が滅入るようなルールに溢れたこの都市に力を投じることが運命づけられてる
I hope to heal the destitute before I leave this vestibule
僕はここを離れる前に貧しい人々を癒したいんだ
Between the heavens and the seven circles
天国と7つの円の間でね
Where some dead homies maybe rest, I plan to resurrect a few
そこでは多分、何人かの死んだ仲間が休んでる。そして僕はそのうちの何人かを復活させるつもりなんだ
I press the truth against the neck of devils
悪魔たちの首根っこに対して真実を強く押し付けてね
Look at the youth just like a precious pebble
若い奴らを見てみなよ、まるで輝く小石みたいだろ
Meant to be protected, mentally we let this
それはつまり“保護されてる”ってことを意味しているし、僕らはそれを許すんだ
Poison of Western philosophy make us sloppy
西洋哲学の毒が僕らをいい加減な人間にする
We forgot we are the chosen
僕らは、自分らが“選ばれた人間”だってことを忘れてた
From hip-hop to astronomy, they copy what we showed 'em
ヒップホップから天文学に至るまで、彼らは僕らが見せたものをただコピーする
Niggas be talkin' slick, but only try me over modems
ニガーたちは饒舌に話すけど、それはただモデムの上で僕を試してるだけだ
In person they starstruck, they hearts flutter
彼らはミーハーな人間だから、彼らの心は常に揺れ動いてる
I'm like the realest one you ever met
僕は君が今まで出会った人間の中で最もリアリストみたいだろ
If you don't feel this one, give it a sec
もし君が僕の考えを聞いて何も感じないなら、時間をおいて
Go live a little, let the years pass
もう少し生きてみて、年月を経過させるんだ
Experience pain, watch the tears crash on to the floor
痛みを経験して、床に落ちて弾ける涙を見ろ
Hurt brings wisdom
痛みは知恵をもたらしてくれる
Wisdom brings a whole 'nother sort of understandin'
そして知恵は全く異なる類の理解をもたらす
Diamonds only worth what we demandin', uh, uh
ダイヤモンドは僕らが求める価値のみを有する
And niggas payin' top-dollar
そしてニガーたちは最高額の金を支払うだろ
Once upon a time I paid a 100 for mine, now I'm a lot smarter
かつては僕も自分のためにたくさんの金を使ったけど、今僕はあの時よりずっと賢くなったんだ

★【Chorus3】Guru 
Diamonds are forever like family and loyalty
ダイヤモンドはまるで家族や忠誠心のように永遠だ
Or real rap songs like "C.R.E.A.M." or "My Melody"
それか、リアルなラップソングもC.R.E.A.MかMyMelodyみたいに永遠なんだ
Diamonds are forever like my infinite thought
ダイヤモンドは俺の無限に広がる思考のように永遠だ
Like respect in the hood that can't be bought
まるで金じゃ買えないフッドのリスペクトのようだ
Diamonds are forever like family and loyalty
ダイヤモンドは家族や忠誠心のように永遠だ
Or real rap songs like "C.R.E.A.M." or "My Melody"
それか、リアルなラップソングもC.R.E.A.MかMyMelodyみたいに永遠なんだ
Diamonds are forever like my infinite thought
ダイヤモンドは俺の無限に広がる思考のように永遠だ
Like respect in the hood that can't be bought
まるで金じゃ買えないフッドのリスペクトのようだ

★【Verse3】Guru 
I rock diamonds that cut glass out of window panes
俺は窓ガラスからガラスを切り取ることができるくらいのダイヤモンドをロックしてる
Baldhead Slick blazing tracks when the indo's flame
インドの炎が燃えたぎる時、Baidhead Slickはトラックを燃やしてる
Rocks that bling, rocks that make them jock my team
ブリンブリンのアクセサリーをキメて、奴らを俺らのチームに夢中にさせる
Rocks that shine, rocks that keep my hand on my nine
光るやつを身に着けて、俺の手には常に拳銃がある
Rocks that blind, make the High Rocks drop down
目が見えない奴らをロックして、High Rocksを落とす
One of a kind, niggas best jet from the spot when I cock mine
俺が俺の銃を取り出す時、ニガーたちは優秀なジェット機のごとくその場から離れるんだ
Diamonds are like your man you always call fam
ダイヤモンドはまるでお前が常に“家族”と呼ぶ男のようだ
Diamonds are like your grandma you always call ma'am
ダイヤモンドはまるでお前が常に“ママ”と呼ぶお前の祖母のようだ
Diamonds are like having the whole world in your hand
ダイヤモンドはまるでお前が手にした全世界のようだ
Diamonds are like the shows I ripped with no band
ダイヤモンドはまるで俺がバンドなしでかましたショーのようだ
Rockin' your knot, stoppin' your plot
お前の群れをロックして、お前の策略を止める
It's me, Baldhead Slick Duke, coppin' your block
俺だよ、Baldhead Slick Dukeだ、お前のブロックまでかましにきた
For you it's only pain, for me it's only gain
お前にとってはただの痛みかもしれないが、俺にとってはただの会得だ
Diamonds are like loyalty, iced out like royalty
ダイヤモンドはまるで王室のように解氷した忠誠心のようだ
Diamonds are like my wifey, so sweet the way she spoils me
ダイヤモンドはまるで俺の妻のようだ、とても甘く俺を甘やかしてくれる
(So good)
最高だ

★【Chorus4】Guru 
Diamonds are forever like family and loyalty
ダイヤモンドはまるで家族や忠誠心のように永遠だ
Or real rap songs like "C.R.E.A.M." or "My Melody"
それか、リアルなラップソングもC.R.E.A.MかMyMelodyみたいに永遠なんだ
Diamonds are forever like my infinite thought
ダイヤモンドは俺の無限に広がる思考のように永遠だ
Like respect in the hood that can't be bought
まるで金じゃ買えないフッドのリスペクトのようだ
Diamonds are forever like family and loyalty
ダイヤモンドは家族や忠誠心のように永遠だ
Or real rap songs like "C.R.E.A.M." or "My Melody"
それか、リアルなラップソングもC.R.E.A.MかMyMelodyみたいに永遠なんだ
Diamonds are forever like my infinite thought
ダイヤモンドは俺の無限に広がる思考のように永遠だ
Like respect in the hood that can't be bought
まるで金じゃ買えないフッドのリスペクトのようだ
Word up, diamonds
そうだろ、ダイヤモンドよ
Like a freshly cut diamond
まるでカットされたてのダイヤモンドのように

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?