見出し画像

Limp Bizkit - Nookie(’99)

I came into this world as a reject
俺は不良品としてこの世に生を受けたんだ
Look into these eyes
この目の中を見てみろよ
Then you'll see the size Of the flames
炎の大きさがわかるだろ

Dwellin' on my past It's burnin' on my brain
過去のことになんかこだわってさ
過去の記憶が俺の脳みその中で燃えたぎってんだよ
Everyone that burns Has to learn from the pain
激しい奴らは皆、痛みから学びを得るべきなんだ
Hey, I think about the day 
なあ、あの日のことについて考えてる
My girlie ran away with my pay When fellas came to play
俺のダチが遊びに来た時、俺の女は俺の金を持って逃げてたんだ
Now she's stuck With my homies that she fucked
今は彼女は俺のダチ達とファックしてる
And I'm just a sucker
俺はただのめでたい奴って感じで
With a lump in my throat, hey
なんか釈然としない気持ちなんだよ

Like a chump Hey Like a chump Hey Like a chump Hey Like a chump Hey
バカみてえだなってな、あーあ
Like a chump Hey Like a chump Hey Like a chump Hey
バカみてえだって感じ

Should I be feelin' bad
胸糞わりぃって感じるべきなのか
Should I be feelin' good
最高だぜって感じるべきなのか
It's kinda sad I'm the laughing Stock of the neighborhood
近所の笑いものになっちまったのは若干寂しく感じるよ
And you would think that I'd be movin' on
お前は俺が動揺しているんだろうって考えるだろうが
But I'm a sucker like I said
俺はめでてえ奴だからさ、言っただろ
Fucked up in the head, not
頭がイカれるかなんかして
And maybe she just made a mistake
多分彼女はただ過ちを犯してしまっただけなんだと思ってる
And I should give her a break
俺は彼女を大目に見てやるべきなんだろうが
But my heart will ache either way
いずれにせよ俺の心は痛むだろうな

Hey, what the hell What you want me to say
ああ、マジで糞だな お前は俺に何を言いたいんだよ
I won't lie That I can't deny
シラを切れないような嘘はつきたくねえんだよ

I did it all for the nookie C'mon The nookie C'mon
俺はヤるために全部やったんだよ、ヤるためだよ
So you can take that cookie
だからお前はそのクッキーでも持っていけよ
And stick it up your Yeah And stick it up your Yeah
クソくらえよ クソくらえだ
And stick it up your Yeah And stick it up your
クソくらえ クソくらえ
I did it all for the nookie C'mon The nookie C'mon
俺はヤるために全部やったんだよ、ヤるためだよ
So you can take that cookie
お前はそのクッキーでも持っていけよ
And stick it up your Yeah And stick it up your Yeah
クソくらえよ クソくらえだ
And stick it up your Yeah And stick it up your
クソくらえ クソくらえ

Why did it take so long Why, did I wait so long, huh
なぜそんなに時間かかったんだ?なぜそんなに俺は待ったんだ?
To figure it out, but I did it
理解するのには時間がかかったが、俺は分かった
And I'm the only one Underneath the sun Who didn't get it
この太陽の下で分かってなかったのは俺だけだ
I can't believe That I could be deceived Not by my so-called girl
信じられないことだけど、俺はいわゆる“俺の彼女”じゃなくて
But in reality She had a hidden agenda
実際は“下心を持った女”に騙されたのかもしれない
She put my tender Heart in a blender And still I surrendered, hey
あいつは俺の柔らかいハートをミキサーに突っ込んで、そんで俺は未だに溺れちまってたんだよ、ああ

Like a chump Hey Like a chump Hey Like a chump Hey
バカみてえにな、ああ まるでバカみてえに
Like a chump Hey Like a chump Hey Like a chump Hey Like a chump Hey
バカみてえ、ああ バカみてえ

I did it all for the nookie C'mon The nookie C'mon
俺はヤるために全部やったんだよ、ヤるためだよ
So you can take that cookie
お前はそのクッキーでも持っていけよ
And stick it up your Yeah And stick it up your Yeah
クソくらえよ
And stick it up your Yeah And stick it up your
クソくらえ
I did it all for the nookie C'mon The nookie C'mon
俺はヤるために全部やったんだよ、ヤるためだよ
So you can take that cookie
お前はそのクッキーでも持っていけよ
And stick it up your Yeah And stick it up your Yeah
クソくらえよ
And stick it up your Yeah And stick it up your
クソくらえ

I'm only human 
俺もただの人間だからさ
It's so easy for your friends To give you their advice
お前のダチがお前にアドバイスするのは簡単だろうよ
They'll tell you, just let it go
“別れさせなよ”って言うだけだろ
It's easier said than done
言うは易し行うは難しってやつで
I appreciate it, I do, but Just leave me alone
感謝するけどさ、もう放っておいてくれよ
Leave me alone Just leave me alone
俺を一人にさせてくれ 放っておいてくれよ
And nothing gonna change
それで何も変わらねえだろう
You can go away
お前も俺から離れていいよ
I'm just gonna stay here
俺はただここにいる
And always be the same
ずっと変わらずにいる
And nothing gonna change
何も変わらねえだろうな
'Cause you can go away
だってお前も離れちまうだろうし
And I'm just gonna stay here
俺はただここにいるだけだ
And always be the same
ずっと変わらずにいる

And nothing gonna change
何も変わらねえだろうな
'Cause you can go away
だってお前も離れちまうだろうし
I'm just gonna stay here
俺はただここにいるだけだ
And always be the same
ずっと変わらずにいる

I did it all for the nookie C'mon The nookie C'mon
俺はヤるために全部やったんだよ、ヤるためだよ
So you can take that cookie
お前はそのクッキーでも持っていけよ
And stick it up your Yeah And stick it up your Yeah
クソくらえよ ああ
And stick it up your Yeah And stick it up your And stick it up your
クソくらえ クソくらえ
I did it all for the nookie C'mon The nookie C'mon
俺はヤるために全部やったんだよ、ヤるためだよ
So you can take that cookie
お前はそのクッキーでも持っていけよ
And stick it up your Yeah And stick it up your Yeah
クソくらえよ ああ
And stick it up your Yeah And stick it up your
クソくらえ クソくらえ

◆Limp Bizkit
アメリカ合衆国のニューメタル/ラップメタル・バンド。1994年にフロリダ州ジャクソンビルにて結成。
◆『Nookie』について
1999年にリリースされた2ndアルバム「Significant Other (シグニフィカント・アザー)」に収録されている1st シングル。全米ビルボードの「モダン・ロック・チャート」で最高3位。
◆メンバー
・Vo : Fred Durst
・G:Wes Borland
・B:Sam Rivers
・Dr:John Otto
・DJ;DJ Lethal

※PVの最後にボーカルのFredが逮捕される映像が入っており、演技ではなく本当に連行されているらしい。(事前にビデオの撮影許可を取っていなかったため)

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?