You can't resist pride. 慢心には抗えない。

You can't resist pride.  慢心には抗えない。

三国志のアニメを見ましたこの中で関羽という将軍がいました
関羽はとても武力も優れていて知力も長けている人間的な中身も素晴らしい人と称されてあらゆる処分から部下に来てほしいと勧められるような人材でした

そしてこの関羽将軍は戦いでも何回も勝利をしていました

そして別の国武将が役職をもらったが故に挨拶に来ましたそしてその役職は後でも戦いをする上で重要なポストの役職でした陸遜という将軍でしたそしてその陸遜はあえて自分は人間的な中身のない人間劣った人間として顔に挨拶をしに行きました会えてそのような弱い人間として顔に合ったということですそれを見た関羽はこのような人材が重要なポストにつくぐらいならもう大したことないと油断をしてしまいました

今まで幾多の経験を積んできた関羽でさえこの将軍を見た時にこれは大丈夫だこのような重要な人物なら油断しても大丈夫だとあぐらをかいてしまいましたその油断が大敵で関羽将軍はとうとうとうとう最後に戦で負けて首をはねられて死んでしまいました

これでわかるのは人間というのはどうしても自分の実力地域これを持って人に褒められていってしまうそして経験もたくさんの経験を積む成功者となるそうすると周りの人は手伝って本当のことを言いません周りの人が気を使って私達を立てるように私達が気分が良くなるようにそのように対応してきます。


そうするといくら自分は経験があって権威があって実力もあって過去の実績待ってそういった状況中に入るとどうしても油断をして足元をすくわれてしまう状況になりますそしてそのような状況には誰でも環境に使ってしまって油断をしてしまう調子に乗ってしまうそういった状況になりますそんなときこそ失敗をする大失敗する取り返しのつかないことをしてしまう

そして最後に失墜してしまうそういった状況に誰もがなるということがいえます優秀と謳われた関羽将軍でさえ自分の慢心に抗えなかった。
それがわかれば私達はもしそういった環境に置かれてしまえば当然私達も同じように調子に乗ってしまう相手のを盾に乗ってしまうそういったことに、なります
それがわかれば私達がやるべきことはとにかく相手にを建てられたり勧められたり気分をよくされたりした時にはその時こそ気を引き締める自分を戒める自分をコントロールする

ことわざで実るほど頭を垂れる稲穂かな

という言葉がありますこの通り高く成長する誰よりも高く良い家に着く権威を持つ実績を持つ成功を収めるそういった時ほどどんどんどんどん自分の頭を下げて自分の周りの人に感謝して決して調子に乗らない自分を戒めることがとてもとても重要ということですこれを見ているこれを読んでいる皆さんはきっといろんな努力をしてきた人成功を収めてきた人実績を積んできた方々が多いかと思いますそんな皆さんだからこそ何かふとした拍子にですね他人に持ち上げられることがありますそんなときこそ是非とも自分を戒める心を引き締めるそういったことが大事ということになってくるでしょう

非常識な成功法則【新装版】
https://amzn.to/3uTXWMj

そして私たちは慢心に抗えないということを分かっておくことです満身にはもう勝てないそのことを肝に銘じておくことです

そうすることで慢心人が来た時にこれはもう勝てない調子に乗っている状況だということにはもう抵抗できないということが分かっていればそんな時こそ客観的に自分を見てそんな自分を見捨ててしまうそんな自分に喝を入れるそういったことが重要になってきます

是非とも調子の良い時ほど自分を戒める調子の悪い時ほど自分を自分で褒めてあげると言った逆境に強い自分そして良い流れに乗った時こそ脇を締める心を引き締める自分になっていくことが関羽将軍の首を跳ねられたことから私たちは学習ができる私たち自身を成長させてくれるということがいえます

ある著名な実業家が言っていましたそれはいろいろ事業を行う中で成功をつかむ例えば年収を人並み以上に稼ぐそして会社も順風満帆に進むそうすると人間はお金を持ちますそしてそのお金を使っても使ってもどんどんどんどん入ってくるそんな状況になってきますそんな時はやはり人間は神には抗えない自分はもうこれで働けなくても良いそしてこれで私たちは家が高いそんな状況に勘違いをしてしまいますそしてそんな状況に使って大口を叩いていた事業化等もたくさん失墜していく調子が良かった時はいいけれども調子が悪くなった時にどんどんどんどん失墜していくそんな人々をたくさん見てきたということを言っていました

これはまさに鑑賞文から学べることで調子の良い時こそ足元をすくわれるないように慎重に歩くそして調子が悪い時ほど自分を信じる力を持つそういったことが大事あらゆる人々が満身には抗えなかった環境が良くなる調子が良くなる経済的に成功を収めるというものはいっときのものでしかないのにそれに甘んじてしまうそういったところからもやはり実るほどこうべを垂れる稲穂かなということを思い出して私たちは日々精進していくということが重要だということがわかりました

以上

You can't resist pride. I saw an anime about the Three Kingdoms, and in it there was a general named Guan Yu, a man of great military prowess, great intellect, and great human qualities, who was recommended to be a subordinate by all parties. And this General Guan Yu had many victories in battle. And then another warlord came to greet him because he had been given a position, and that position was an important post in the war, a general named Lu Xie, and Lu Xie dared to go and greet him to his face as a person without any human substance, as an inferior person, and he met him to his face as such a weak person. And when Guan Yu saw that, he let his guard down, thinking that it was no big deal if such a person could get an important post. I'm sure you'll be able to understand why I've been so impressed with your work. In the end, he lost the battle and was beheaded. They are trying to make us feel better. It's a good thing that you're not the only one who has a problem with this. And that's when you make a mistake, a big mistake, a mistake that you can't recover from. I'm not sure if I'm going to be able to do this, but I'm sure I'll be able to do it. If we know that, if we are put in such an environment, we will naturally get carried away and use our opponents as a shield. If we know that, then all we have to do is to tighten up when someone builds, encourages, or makes us feel good about ourselves, discipline ourselves, and control ourselves. There is a proverb that says, "The more fruitful the ears of rice, the more they droop their heads. It's very important to keep your head down and be grateful for the people around you and remind yourself never to get carried away. In the event that you're not sure what you're looking for, it's possible that you'll be able to find it in the marketplace. I'm sure you'll agree. The insane law of success (new edition) https://amzn.to/3uTXWMj In the event that you've got a lot of money, you're going to need to be able to pay for it. In the event that you've got a lot of money, you're going to need to be able to pay for it. If you know that you can no longer resist, then it is important to look at yourself objectively and blackmail yourself into abandoning yourself. It is also important to praise yourself when things are going well and when things are going badly. We can learn and grow ourselves. I'm sure you'll be able to understand why I'm here. You can't resist the gods, you don't have to work anymore, and you can afford to buy a house. He said that he had seen many such people. This is exactly what we can learn from the text. It is important to walk carefully when things are going well, and to have more faith in yourself when things are going badly. It is also important to remember that the more fruitful the ears of rice are, the more they will droop, and we must devote ourselves to them every day. That's all.



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?