見出し画像

BBC One minute World News 19 May, 2023

Two Summits dominated by the future of Ukraine. President Zelensky arrives in Jeddah to appeal for Arab support.
”Unfortunately, there are some in the world and here among you who torn a blind eye (見て見ぬふりをする)to those cages and illegal annexations(領土・国の併合)

2回の首脳会談は主にウクライナの未来についてでした。ゼレンスキー大統領は、ジッダに到着し、アラブの支援を訴えました。
「残念ながら、世界には、そしてここにも、そうした檻や不法な併合に目をつぶっている人たちがいます。」

Syria's President Assad is invited to that Arab league gathering.  We'll assess
the significance of that after a decade of brutal civil war.

シリアのアサド大統領がアラブ連盟の会合に招待されました。10年にわたる残酷な内戦を経て、その意味を検証します。

Meanwhile, G7 leaders in Japan announced new sanctions against Moscow.

一方、日本で開催されたG7首脳は、モスクワに対する新たな制裁を発表しました。

In our other headlines, John Allan quits as chairman of the UK's biggest
supermarket Tesco following allegations of inappropriate behavior from four
women.

ジョン・アレン氏は、4人の女性から不適切な行為を受けたという疑惑を受け、英国最大のスーパーマーケット「テスコ」の会長を辞任しました。

And, West Ham qualify for the final of the Europa League but violent clashes in the stands marred the end of the match.

ウェストハムがヨーロッパリーグ決勝に進出しましたが、スタンドで激しい衝突があり、試合終了を告げました。


この記事が参加している募集

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?