英語テスト対決 モーゲンVSさかなや

A.次の日本文の英訳として最も正しいものをそれぞれア〜エの中から選べ。

1.私とあなたはあの先生のことが嫌いだ。

ア I and you are not like that teacher.

イ I and you do like not that teacher.

ウ I and you are like not that teacher.

エ I and you do not like that teacher.

2.彼のお気に入りの食べ物は魚だ。

ア His favorite food is fish.

イ He favorite food is fish.

ウ His favorite food will be fish.

エ He favorite food will be fish.

3.私はこのクラスの誰よりも背が高い。

ア I am tallest than anyone in this class.

イ I am taller the anyone in this class.

ウ I am than tallest in this class.

エ I am taller than anyone in this class.

B.次の日本文の英訳になるように()に入る英単語を答えろ。

・私はゲームをするより、野球をするほうが好きだ。

I like ( 4    )play (   5   )than (   4   )play the game.

・あなたは昨日、いつ学校に着きましたか?

( 6    )did you arrive to school yesterday?

・あなた達はなぜ明日学校に行けないんですか?サッカーの試合があるからだよ。

Why (  7  )not you go to school tomorrow?  (  8   )will not go to school tomorrow (  9  )( 8    )have a soccer match.

・たくさんの本がある

( 10   )are many books.



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?