見出し画像

泣いてもいい『帰りたい場所』

 電車に乗って、記事を読んだんだ。

"He was on my lap and he just got up to you, didn't he?" Jan says looking at her husband. "He said: 'I can't see, daddy. I can't see'. And then he just lay back. My hand was on his chest.

 ここで、私は電車の中で「これ以上読めない」ってなった。

 泣けてきて、おっさんが独りでスマホ見て泣くわけにもいかなくて、だから、電車の中では続きが読めなかった…


 英語はストレートなところもあるから、私の心に響く。

 だから、泣いてもいい場所「My home」に帰ってきて、続きを読んで、涙が出てきた。

"People say it's the money, it's not the money. And I can't get that through to people. It's not the money. I want recognition.

 そうだよ、私は大切なことを忘れてるよ。
 その通りだよ…

 僕は何ができるんだろうか…



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?