英語頑張る日記2020/11/26

私は今月初めから「英語が喋れるようになりたい」と考え、DMM英会話に登録し5回ほどやりましたが、続きませんでした。

その理由は「英語を勉強すること」を目的にしていた、もっと言うと「オンライン英会話」やってる自分かっこよくない?っていうことが英語学習の目的になってしまっていた、これが続かなかった理由だと考えました。

そこで目的を「海外旅行に行ったときより楽しむため」「海外出身の人と友達になりたい」こととしました。その手段として英語学習、英会話をやることとしました。

学習方法としては、Netflixを使ったシャドーイング、日本語で書いた日記を英語にする英語日記、オンライン英会話でこの日記を音読し発音・文章の添削をする。これを継続していきたいです。


I started DMM English lesson so that I can speak English.

But, the reason I can't continue English lesson is because my purpose is to study English.

Then I decided my purpose of studying English is making friends with foreign people and enjoy traveling abroad more.

How to study is shadowing conversation with Netflix (I immediately speak lines after speaking movie actor ), rewriting my daily in Japanese to English and asking DMM teacher to check my English diaries  sentence, grammar and pronunciation of my reading diary aloud .

I try to continue the lesson  so that I will able to speak English well.