見出し画像

Always 和訳 【Daniel Caesar/NEVER ENOUGH】

ご無沙汰しております。今回は、私が最近激ハマリしているDaniel Caesarの最新アルバム「NEVER ENOUGH」からAlwaysを和訳したいと思います。


Baby, baby
There will always be space for you and me
Right where you left it
And just maybe
Enough time will pass
We'll look back and laugh
Just don't forget it

ベイビー、君と僕の場所はいつもここにある
時が流れて、僕たちはあの日々を笑えるかも
ただ、忘れないでいて欲しいんだ

[Pre-Chorus]
And maybe I'm wrong
For writing this song
Losing my head over you

ちょっとおかしくなってるかも
この曲を書いていて、あなたの事で頭がいっぱいなんだ

[Chorus]
And I'll be here
'Cause we both know how it goes
I don't want things to change
I pray they stay the same, always
And I don't care
If you're with somebody else
I'll give you time and space
Just know I'm not a phase
I'm always-ways-ways
Always-ways-ways
I'm always-ways-ways

僕はずっとここにいる
だって、僕たちはどうなるか知っているから
何も変わってほしくないんだ
いつまでも変わらないことを祈ってる

僕は気にしないよ
君が他の誰かと一緒にいても
僕たちのための時間と場所を用意してる
僕は君にとって一時的な存在じゃないって知ってるから
僕はいつでもそばにいる

[Verse 2]
Pretty lady, used to walk with me
Down Bloor street*, oh, what a time
And I still remember the fussin', the fightin', the fuckin', the lyin'
It's all fine, you'll always be mine

愛しい人、ブロア通りをよく一緒に歩いたね
ああ、なんて素晴らしい時間だったんだろう
未だに君と大騒ぎしたり、喧嘩したり、愛し合ったり、君に嘘をついたことを思い出すよ
大丈夫、君はいつだって僕のものなんだから
(*ブロア通りはトロントでよく知られている通りで、Daniel Caesarはトロント出身。)

[Pre-Chorus]
And maybe I'm wrong (Hey, babe, you could)
For writing this song (Write me a song)
Losing my head over you

ちょっとおかしくなってるかも
この曲を書いていて、あなたの事で頭がいっぱいなんだ

[Chorus]
And I'll be here
'Cause we both know how it goes
I don't want things to change
I pray they stay the same, always
And I don't care
If you're with somebody else
I'll give you time and space
Just know I'm not a phase
I'm always-ways-ways
Always-ways-ways
I'm always-ways-ways

僕はずっとここにいる
だって、僕たちはどうなるか知っているから
何も変わってほしくないんだ
いつまでも変わらないことを祈ってる

僕は気にしないよ
君が他の誰かと一緒にいても
僕たちのための時間と場所を用意してる
僕は君にとって一時的な存在じゃないって知ってるから
僕はいつでもそばにいる

[Outro]
Always, can count on it sure as the stars in the sky
Always, you can count on it as sure as the sun will rise
Always, my love for you ain't goin' nowhere
Always, I will be here

空に浮かぶ星のように、いつだって頼りにしていいんだよ
太陽が昇るように、いつだって頼りにしていいんだ
いつも、君への愛はどこへも行かない
これから先も、僕はここにいる


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?