見出し画像

Duolingo 118日目

Duolingo ユニット9『引っ越しについて話す』

こんにちは和花です。
Duolingo 開始から118日目を迎えました。
ほぼ毎日(98%)1日15分コツコツと続けています。

私が学習しているのはユニット9ですが、いったいどこまで続くのかと確認したところユニット25『ホテルの予約をする』まで表示されました。「なんだよ~、先はまだまだ長いぞ!!」
今日も今日とて課題をこなす私。内容を少しご紹介します。

1.ニューヨークに引っ越したいですが家賃が高すぎます。
I want to move to New York but the rent is too expensive.

2.あなたの家賃は週50$ですか?
Is your rent fifty dollars per week?

3.私はカフェの上のアパートに住みたいです。
I want to live an apartment above a cafe.

4.私の祖母はこの近くに住んでいます。彼女は100歳です。
My grandma lives nerehere, she is one hundred years old.

5.私の浴室に電子レンジを置くつもりです。
I am going to put a microwave in my bathroom.

6.あなたは引っ越す前にそのベッドを買うつもりですよね?
You are going to buy that bed before you move, right?

7.私は明日、家具屋で何かを買うつもりです。
I am going to buy something at the furniture store.

8.私は4月3日に引っ越すつもりです。
I am going to move on the third of April.

9.私は家具屋に行きたいです。新しい机が必要です。
I want go to the furniture sotre. I need  a new desk.

10.あなたは、車で家具屋に行くつもりですか?
Are you going to drivet to the furniture store?

11.会話
A: My apartmet is on the third floor.
B: Is your apartment in a modern building?

12.私のいとこはスーパーの上にあるアパートに住んでいます。
My cousin lives on in an aprtment above a supermarket.

13.私の母のアパートは劇場の上です。
My mom's apartment is above the a theather.

14.私の新しいアパートはパン屋の上です。
My new apartment is avobe a bakery.

15.私のアパートはモダンなビルの隣にあります。
◎My apartment is next to a mordan building.
↓ ↓ ↓ ↓ ↓「あります」=there is と考えてしまいがち。
×There is my apartment next to a mordan building.
誤→私のアパートの隣にはモダン・ビルディングがある。


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?