Vital メモ 5.9 Reverb

5.9 Reverb

Used to create the sound of a room.
Digital reverbs are typically a fast delay, with a high amount of feedback and different comb and all pass filters on each delay.
This is trying to replicate sound traveling through the air and bouncing off different surfaces within a room.
The delay replicates the time it takes for the sound to travel from the source to your ear, then to a wall, then back to your ear, then to another wall, and so on and so forth.
The comb filters represent the frequencies that are lost each time the sound bounces off a different surface.
The all pass filters represent the change in phase for different frequency bands as they travel through the air.
Each digital reverb can work in different ways, but these are the key ideas.

Below is Vital's Reverb with its components labeled

  1. Activator

  2. Pre Reverb EQ

  3. Post Reverb EQ Visual

  4. Post Reverb EQ Controls

  5. Reverb Chorus Controls

  6. Reverb Space Controls

  7. Pre-Delay Knob

  8. Dry/Wet Mix

Pre Reverb EQ
Pre Low Cut: Applies a high-pass filter to the input before reverb is applied.
Pre High Cut: Applies a low-pass filter to the input before reverb is applied.

Post Reverb EQ
A low-shelf or a high-shelf can be applied after the reverb to apply damping.
The EQ frequency response curve is shown in the visual as a purple curve.
The attenuation points are shown as purple circles.
The currently selected attenuation point will be a filled in circle.
Clicking and dragging on an attenuation point will adjust the cutoff frequency and gain of the attenuation point.
Note that gain is restricted to values between -6db and Odb.
Clicking on "LOW", or "HIGH" will select the low, or high attenuation point respectively.
Selecting an attenuation point will fill in the respective circle on the EQ visual and will pull up the respective EQ control knobs.

Reverb Chorus Controls
Optionally a chorus effect can be applied to the reverb.
Chorus Amount: Determines the amount of pitch modulation for the chorus.
Chorus Frequency: Determines the frequency for the pitch modulation on the chorus.

Reverb Space Controls
Size: Makes the room sound like a small closed space or an open large hall
Time: Time of the reverb tail in seconds

Pre-Delay Knob
Reverb can be put on a delay such that the original signal can be played by itself for a small amount of time
before the reverb starts. This allows the original signal to be heard more clearly.
The pre-delay knob determines the delay time for the reverb signal in seconds.

Mix Knob
Mixes the dry unaltered sound with the reverb output.

部屋の音を作成するために使用されます。
デジタルリバーブは通常、高速のディレイであり、フィードバックが多く、コームが異なり、すべてのパスフィルターが各ディレイに適用されます。
これは、空中を伝わり、部屋のさまざまな表面で跳ね返る音を再現しようとしています。
遅延は、サウンドがソースから耳に伝わり、次に壁に伝わり、次に耳に戻り、次に別の壁に伝わるまでにかかる時間を複製します。
コームフィルターは、音が別の表面で跳ね返るたびに失われる周波数を表します。
オールパスフィルターは、さまざまな周波数帯域が空中を移動するときの位相の変化を表します。
各デジタルリバーブはさまざまな方法で機能しますが、これらは重要なアイデアです。

以下は、コンポーネントにラベルが付けられたVital'sReverbです。

1.アクティベーター
2.プリリバーブEQ
3.ポストリバーブEQビジュアル
4.ポストリバーブEQコントロール
5.リバーブコーラスコントロール
6.リバーブスペースコントロール
7.プレディレイノブ
8.ドライ/ウェットミックス

プレリバーブEQ
Pre Low Cut:リバーブを適用する前に、入力にハイパスフィルターを適用します。
プレハイカット:リバーブを適用する前に、入力にローパスフィルターを適用します。

ポストリバーブEQ
リバーブの後にローシェルフまたはハイシェルフを適用して、ダンピングを適用できます。
EQ周波数応答曲線は、紫色の曲線としてビジュアルに表示されます。
減衰点は紫色の円で示されています。
現在選択されている減衰ポイントは円で塗りつぶされます。
減衰点をクリックしてドラッグすると、減衰点のカットオフ周波数とゲインが調整されます。
ゲインは-6dbからOdbの間の値に制限されていることに注意してください。
「LOW」または「HIGH」をクリックすると、それぞれ低減衰ポイントまたは高減衰ポイントが選択されます。
減衰点を選択すると、EQビジュアルのそれぞれの円が塗りつぶされ、それぞれのEQコントロールノブが引き上げられます。

リバーブコーラスコントロール
オプションで、コーラスエフェクトをリバーブに適用できます。
コーラスアマウント:コーラスのピッチモジュレーションの量を決定します。
コーラス周波数:コーラスのピッチモジュレーションの周波数を決定します。

リバーブスペースコントロール
サイズ:部屋を小さな閉じたスペースや開いた大きなホールのように聞こえさせます
時間:リバーブテールの時間(秒単位)

プレディレイノブ
リバーブは、元の信号を短時間だけ再生できるように遅延させることができます。
リバーブが始まる前。これにより、元の信号をよりはっきりと聞くことができます。
プリディレイノブは、リバーブ信号のディレイタイムを秒単位で決定します。

ミックスノブ
ドライで変化のないサウンドとリバーブ出力をミックスします。

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