見出し画像

彗星の彼方

https://youtu.be/ArVNxNBFF1c

片側のイヤホンを僕に渡す君の笑顔が
あの頃はとても眩しくて。

ピアノの音、風の音、心臓の音...
全てがこんなに大きな音を奏でている。
心地いいように。どこか不安なように。
夕刻。花瓶に影が落ちる。
あなたの言葉を思い出す。
「過去の想い出にしたい」
そう言ったあなたはまるで風のように私の前から姿を消した。
そんなあなたでも、私は嫌いになれないんだよ。
自分を嫌いになるしかないんだよ。
心に空いたこの穴に美しいピアスをつけよう。
苦しい言葉が溢れ出さぬようにこの口を結ってしまおう。
この思い出を消しさればこの傷は癒えるだろうか。
「消えたい」
何度そんな夜を過ごしただろう。
嘘も愛も全部が本当に無駄だった。
そう思えたらどれほど楽だろう。
考えを巡らせるほどにそんな想いは消えていく。
「逢いたい」
だけどあなたからもらった花瓶を
私は飾らないでおこう。
前に進む為に。
この胸につかえた感情を風に乗せて吹き飛ばそう。
そう喩えるなら彗星のその遥か彼方まで。

Your smile when I hand you my earphones
It was very bright back then.

The sound of the piano, the sound of the wind, the sound of the heart...
Everything feels so loud.
I feel good, but I also have anxiety.
night. A shadow falls on the vase.
remember your words
"I want to forget you"
Saying that, you disappeared in front of me like the wind.
Even if you are like that, I can't hate you.
I can't help but hate myself.
Let's put a nice piercing in the hole of the heart.
Let's close this mouth so that painful words don't overflow.
If I erase this memory, will this wound heal?
"I want to disappear"
How many nights did you spend like that?
Lies and love were all in vain.
How easy it would be to think so.
The more you think about it, the more the thought disappears.
"I want to meet you"
But the vase you gave me
not decorate
to move forward.
Let the wind blow away this feeling stuck in your heart.
far away from the comet

ーーーーーーーーーーーーーーーーーー

散らかった部屋、まるで似合わない爽やかな風、割れた花瓶。
不安定なこの芸術は今の僕を表しているようでどこか愛おしい。
「貴女が忘れないように」
一方通行の我儘は酷く滑稽で。
分かってるんだ。
この花瓶の割れた音は貴女にはもう届かない。
笑い飛ばしてくれたなら幾分か救われるだろう。
窓辺の青さは春を告げている気がした。
輝いている月は君の笑顔を思い出させる。
君と彗星を見に行った夜の空が
本当に広く、高く、綺麗で。
君を手放したあの日から
僕の気持ちを映し出すように空は徐々に広さを、高さを手放していったように見えた。

雨。冷たい雨。
花。思い出の君は花のように。
青い空を見上げる。高台には寂しい背中1つ。
儚く弱く溢れだした。
「逢いたい」

「神様。こんな僕を笑わないでくれよ」
君がいないと何も出来ない僕だった。
けれどあなたが笑えるように。
強がっただけなんだよ。
そんな嘘や愛は無駄だと言われるのは分かってる。
君と見た空が青すぎて
今日の空は酷く濁ってみえるよ。
この胸につかえた感情を吹き飛ばせたらいいのにな。
そう喩えるなら彗星のその遥か彼方まで。

A messy room, a refreshing breeze that doesn't suit you, a broken vase.
This unstable art seems to represent me now, and it's kind of adorable. "Don't forget." One-sided selfishness is very funny.
I know the sound of this vase breaking won't reach you anymore.
It helps a little if you can laugh it off.
I felt that the blueness of the windows heralded the arrival of spring.
The shining moon will remind you of your smile. The night sky when I went to see the comet with you was really wide, high and beautiful.
Since the day I let you go, the sky seemed to reflect my feelings and gradually let go of its breadth and height.

rain. cold rain. flower. You are like a flower in my memory. Looking up at the blue sky, I returned to the top of the hill by myself. It was fleeting, weak, and overflowing. "I want to meet you"

"God, please don't laugh at me like that."
Without you, I couldn't do anything.
But I was just trying to be strong so that you could laugh at me.
I know that it is said that such kind lies and love are in vain.
The sky I saw with you today was so blue that I couldn't tell the color of the sky.
Let the wind blow away this feeling stuck in your heart.
far away from the comet

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?