見出し画像

傷つく誰かの心を守ることができたなら 公式歌詞・和訳

概要


『崩壊:スターレイル』2024スターレイルLIVE
https://www.youtube.com/watch?v=ZbyAMsVzJKI
にて字幕で表示された

傷つく誰かの心を守ることができたなら
if i can stop one heart from breaking
の公式歌詞・公式和訳です。

備考:囀る(さえずる)

※Hoyoverseに不利益をもたらすつもりはないので怒られたら消します。

歌詞(英文)

Birds are born with no shackles,
Then what fetters my fate?
Blown away, the white petals
Leave me trapped in the cage.
The endless isolation
Can't wear down my illusion.
Someday, I'll make a dream unchained,

Let my heart bravely spread the wings.
Soaring past the night
To trace the bright moonlight.
Let the clouds heal me of the stings,
Gently wipe this sorrow off my life.
I dream.

What is meant by "miracle,"
A word outside my days?
Once again, repeat warbles.
But how could I escape?
No further hesitation
On those unanswered questions.
So now, I'll make a dream unchained.

Let my heart bravely spread the wings.
Soaring past the night
To trace the bright moonlight.
Let the clouds heal me of the stings,
Gently wipe this sorrow off my life.
I dream.

Let my heart bravely spread the wings.
Soaring past the night
To trace the bright moonlight.
Let the clouds heal me of the stings,
Gently wipe this sorrow off my life.
I dream.

I dream.

『崩壊:スターレイル』2024スターレイルLIVE より


歌詞(和訳)

鳥が生まれながら自由だと言うのなら
何が私の運命を縛っているの?
純白の花は風にさらわれ
檻に残されたのは私だけ
終わりのない孤独だとしても
この希望を砕くことはできない
なら夢の鎖を解き放って

私の心を勇敢に羽ばたかせる
舞い上がり 夜の闇を抜けて
美しい月の光に向かって飛べるように
雲で過去の痛みを癒し
一生から悲しみをそっと拭い去りたい
それが私の夢

手の届かない「奇跡」という言葉には
どんな意味が隠されているの?
何度も繰り返し囀ってみるけれど
どうすれば開放されるの?
これからはもう迷ったりしない
そこに答えはないのだから
今 私は夢の鎖を解き放って

私の心を勇敢に羽ばたかせる
舞い上がり 夜の闇を抜けて
美しい月の光に向かって飛べるように
雲で過去の痛みを癒やし
一生から悲しみをそっと拭い去りたい
それが私の夢

私の心を勇敢に羽ばたかせる
舞い上がり 夜の闇を抜けて
美しい月の光に向かって飛べるように
雲で過去の痛みを癒やし
一生から悲しみをそっと拭い去りたい
それが私の夢

それが私の夢なの

『崩壊:スターレイル』2024スターレイルLIVE より

歌詞(日・英)

鳥が生まれながら自由だと言うのなら
Birds are born with no shackles,

何が私の運命を縛っているの?
Then what fetters my fate?

純白の花は風にさらわれ
Blown away, the white petals

檻に残されたのは私だけ
Leave me trapped in the cage.

終わりのない孤独だとしても
The endless isolation

この希望を砕くことはできない
Can't wear down my illusion.

なら夢の鎖を解き放って
Someday, I'll make a dream unchained,


私の心を勇敢に羽ばたかせる
Let my heart bravely spread the wings.

舞い上がり 夜の闇を抜けて
Soaring past the night

美しい月の光に向かって飛べるように
To trace the bright moonlight.

雲で過去の痛みを癒し
Let the clouds heal me of the stings,

一生から悲しみをそっと拭い去りたい
Gently wipe this sorrow off my life.

それが私の夢
I dream.


手の届かない「奇跡」という言葉には
What is meant by "miracle,"

どんな意味が隠されているの?
A word outside my days?

何度も繰り返し囀ってみるけれど
Once again, repeat warbles.

どうすれば開放されるの?
But how could I escape?

これからはもう迷ったりしない
No further hesitation

そこに答えはないのだから
On those unanswered questions.

今 私は夢の鎖を解き放って
So now, I'll make a dream unchained.


私の心を勇敢に羽ばたかせる
Let my heart bravely spread the wings.

舞い上がり 夜の闇を抜けて
Soaring past the night

美しい月の光に向かって飛べるように
To trace the bright moonlight.

雲で過去の痛みを癒やし
Let the clouds heal me of the stings,

一生から悲しみをそっと拭い去りたい
Gently wipe this sorrow off my life.

それが私の夢
I dream.


私の心を勇敢に羽ばたかせる
Let my heart bravely spread the wings.

舞い上がり 夜の闇を抜けて
Soaring past the night

美しい月の光に向かって飛べるように
To trace the bright moonlight.

雲で過去の痛みを癒やし
Let the clouds heal me of the stings,

一生から悲しみをそっと拭い去りたい
Gently wipe this sorrow off my life.

それが私の夢
I dream.


それが私の夢なの
I dream.

『崩壊:スターレイル』2024スターレイルLIVE より


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?