skyrim実況したい(n敗

※しばらくの間、途中導入含めたmod一覧(一番上が0から始まる並び順)を再追記しつづけます。

 主な敗因は、mod同士での競合確認不足やソート不足等が主です。
 地形変更系等のETaC含め他をいれた事による足が地面に付かない浮遊状態が発生した事による進行の妨げ要因を排除した結果何度もニューゲームを繰り返す結果になってしまった
 適度な難易度で難しすぎず簡単すぎずを目指した結果、検証に長い時間を要するなどした
 日本語翻訳データは最新版がSSEに置いてあるので若干データ集めの手間かかるが、ほぼほぼその手間がかかっただけの価値は十分にあり

Anniversary Edition来てしまったがLEでサブクエとメインクエやっていきたい所存。Papyrus Script上限の65536?まであと25000ほど猶予があるのでしばらくは大丈夫であろう。※2011/11/13時点

 この動画をリスペクトしたい(願望
https://www.nicovideo.jp/user/327519/mylist/58735494 

並び順通りに入れてください(もしかしたら間違いあるかも
※録画しながら検証中
※TES5editで分解用esp作成
automation tool for TES5EDIT にある AT - Break it Down v1.0.pas が必要

※更新2021/11/14 Load Order順
・ USLEEP(JAPANESE)
・ optimized textures mod
Extra Encounters Reborn ※BASICのみ(余計なCTD発生回避のため)
Named Bosses In Skyrim
Vorkii 日本語
Perkツリーを変更するmod
Apocalypse 日本語
・Apocalypse Vokrii CP ※Optional FileにあるのでソレをDL
Legendary Skyrim Crossbows 
※召喚弩の修正mod

Summon EX
※High Level Enemies mod系を導入しているならば召喚魔法使いとしては必須アイテム。HPや精霊の攻撃魔法等もプレイヤーのレベルに応じて強くなる。敵NPCもそれは同様なので覚悟しましょう

Lore Friendly Spells
全魔法においてサポート系魔法が多い。召喚魔法に限って言えばSummonEXの召喚魔法と名称が重複するのでTES5editでどちらかの名称を変える事をオススメする

Scroll Scribe
魔法の巻物を作成するために必要な前提mod
導入方法を読みましょう。要TES5edit

• Common Clothes and Armors
• Bandolier
所持重量底上げするmodで、クラフトで作れる一部エンチャ無しがあるので好きなエンチャでさらなる底上げ可能
• Cloaks of Skyrim
• Clothing and Clutter Fixes
• Cloaks.esp
• Cloaks - Dawnguard
装備の一部マント含めた通常枠外の装備類はゲーム開始と同時に外れる場合があるので要確認
• Clothing & Clutter Fixes
• Weapons & Armor Fixes_Remade
• Weapons & Armor_TrueWeaponsLvlLists.esp

• Hothtrooper44_ArmorCompilation.esp
• Hothtrooper44_Armor_Ecksstra.esp
Immersive armorです

• Immersive Weapons.esp
・ summermyst

Potion mixer
錬金以外のポーションが強化できるよ!やったぜ★

・ -JK- Crafting Breakdown
お気に入り装備も分解してしまうので取り扱い注意
事前にクイックセーブしておきましょう っっp@

Revised Recycle Bins of skyrim
大量に処分しようとすると時間がかかるため音が鳴るまで放置しましょう
『ガコン』という音で完了を知らせます

• AwakenedMagicka.esp 日本語
※このMODを導入&魔法系modやエンチャントmodに対し優先度高で全体的に上書きした時点で、魔法エンチャント装備は魔法が増幅され魔法系ポーションは一定時間消費軽減が発生する

Follower Live Package
フォロワーを沢山連れて歩けるmod

FCO overhaul
Relationship Dialogue Overhaul
会話のバリエーションを増やすmod
フォロワーが増えて ヽ(`Д´)ノウルサイゾ! ってなっても泣かない事

・Miraak -Dragonborn Follower
服従シャウトをミラークに複数回当てないとダメ
最後の局面で進行が止まる事が多々あるらしいので要注意
MCMでイジれる様だ

Dynamic Potions
回復系は最大値で8秒毎100%で体力回復は最大32秒/400%が推奨。ソレ以上になると回復に時間がかかるようになるのでスタミナとマジカの回復に対しては60秒/500%が限界かと。効果は重複する。

Legendary Artifact
Reliquary of Myth
ユニークなアーティファクト系の装備を大幅に変更するmod
別物と言っていいぐらいのアイテムになる
仮面をドロップするドラプリは超強いやつから、ただのカカシなやつまで振れ幅でかい

・Forgotten Dungeons All
・Additional Cave
各地にダンジョンを追加する
Forgottenは忘却シリーズ以外のモノも存在する。こちらが数多い
additional系はダシュプールシリーズのみだが出現するAIが出待ち型みたいで戦闘ポイントに入るまでは特殊な行動を取る。性能はHigh Levelがあればそちらが適用される
FLPがないと厳しいかもよ?

• Realistic Water Two .esp
• 5C Realistic Needs and Diseases.esp
• 5D RealisticWaterTwo - Legendary.esp
• 5E RealisticWaterTwo - Waves.esp
• 5F RealisticWaterTwo - Waves - Dawnguard.esp

• 60 Perk Points and More Gold for Bounty Quests.esp
討伐完了で受け取れるお金が増える他Perk Pointももらえる
• 61 GoldenVendors.esp
商人のお金が増える
※この2つは恐らく競合している可能性有り(致命的な問題は無い)
要検証

• 62 Lock Related Loot .esp

• 63 super standing stones .esp
※SSE版からLEへ流用可能

• 64 Resistances Rescaled .esp
プレイヤーのみ適用される魔法に対する抵抗値を変更する

• 65 More Salt.esp

• 66 Tweak Damage Of Legendary .esp
難易度Legendaryでmodが適用される。与ダメ&被ダメ3倍でハイリスク・ハイリターンな戦いになるだろう
弓も魔法も罠も威力三倍になるので慎重にならざるを得なくなる
毒&炎のトラップ(毒蜘蛛の毒液含め)は魔法由来である可能性が高い

• 67 Scary Traps.esp
罠全般及びモンスターの強攻撃?で吹き飛び転倒が発生するようになる
ドラウグルのシャウトで空の彼方へ飛ばされる事うけあいだろう

• 68 Faster Spells Triple Speed.esp
ほとんどの魔法系全般(特に破壊魔法の見習い以上)で弾速が3倍になる
もしくは射程が長くなる(最長が雷撃。火炎と氷雪が数m若干伸びる)
SUGOKU HAYAI(速い

• 69 LSFX-Audiosettings.esp
弓系のサウンドを書き換える

• 6A 3x magicka regen.esp
• 6B 3x stamina regen.esp
回復速度3倍にする(敵にも適用される?

• 6C jb NPC Map .esp
NPCにマーキングしたり、(登録した)対象を不死化したりする事が出来る

• 6D Disable Combat Boundary.esp
敵対した敵mobがロード扉を抜けて追いかけてくるようになるmod

• 6E Scroll Edit.esp
• 6F Third Person Delay Fix.esp
• 70 SkyUI.esp
============================================

SKSE Plugins

・Armor Rating Rescaled
; Multiplier for the vanilla damage resistance before it is used in the computation.
ScalingFactor = 1.75
; Set to 1 to disable the hidden armor rating.
DisableHiddenArmorRating = 1
; Set the maximum damage resistance factor. A value of 100 equals no cap.
; When set to 0 the game setting fMaxArmorRating is used instead.
OverrideArmorCap = 100

・Difficulty Balance
(被ダメ&与ダメの)ダメージ倍率が同じになる

・encounter zones unlocked
ダンジョン入る度に敵が強くなるよ!やったね!!
スクルダフン大聖堂に乗り込む頃には60Lv~80Lvの雑魚ラッシュ討伐祭りが始まるよ💋
がんばれ❤️がんばれ❤️

・you can sleep
寝れないベッドでも寝れるよ!やったね!!

= Tweak Settings
* Actor: Training Limit: Custom 999.00
* AI: Max Active Actors: 30
* Arrow: Speed: x 3.0
* Combat: Max Actors: 30
* Combat: Maximum Armor Rating: 95
* Magic: Max Resistance: Custom 95.00
* Soul Trap: Common Soul Level: Custom 29.00
* Soul Trap: Grand Soul Level: Custom 49.00
* Soul Trap: Greater Soul Level: Custom 39.00
* Soul Trap: Lesser Soul Level: Custom 19.00

=======================================

Uncapper

;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
; IF YOU DON'T KNOW HOW WORKS AND HOW TO MODIFY AN INI FILE PLEASE READ:
http://en.wikipedia.org/wiki/INI_file
;
; Anything behind a semicolon is considered a comment and has no effect
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

[General]

;DO NOT MODIFY THIS VALUE
;INI file version
iINIFileVersion = 3

;Enable(1) or Disable(0) the plugin
;Default value = 0
bEnabled=1

;Enable(1) or Disable(0) the AutoUpdate functionality. IT MIGHT NOT WORK WITH CERTAIN SKYRIM VERSION! ENABLE AT YOUR OWN RISK!
;Default value = 0
bAutoUpdate=0

;Enable(1) or Disable(0) the Uncapper Skill Level Caps;
;Default value = 0
bUseSkillCaps=1000

;Enable(1) or Disable(0) the Uncapper Skill caps inside formulas governed by skills.
;Default value = 0
bUseSkillFormulaCaps=1000

;Enable(1) or Disable(0) the ingame Enchanter Uncapper skill caps
;Default value = 0
bUseEnchanterCaps=1

;Enable(1) or Disable(0) the Uncapper Skill Experience Gained Multipliers;
;Default value = 0
bUseSkillExpGainMults=0

;Enable(1) or Disable(0) the Uncapper Skill Experience to Player's Character Experience Multipliers;
;Default value = 0
bUsePCLevelSkillExpMults=1

;Enable(1) or Disable(0) the number of perks gained, set by the Uncapper, at each level up
;Default value = 0
bUsePerksAtLevelUp=1

;Enable(1) or Disable(0) the number of health points, set by the Uncapper, gained at each level up when Health is selected during the Level Up screen
;Default value = 0
bUseHealthAtLevelUp=1

;Enable(1) or Disable(0) the number of magicka points, set by the Uncapper,  gained at each level up when Magicka is selected during the Level Up screen
;Default value = 0
bUseMagickaAtLevelUp=1

;Enable(1) or Disable(0) the number of stamina points, set by the Uncapper,  gained at each level up when Stamina is selected during the Level Up screen
;Default value = 0
bUseStaminaAtLevelUp=1

;Enable(1) or Disable(0) the number of "Carry Weight" points, set by the Uncapper,  gained at each level up when Health is selected during the Level Up screen
;Default value = 0
bUseCarryWeightAtHealthLevelUp=1

;Enable(1) or Disable(0) the number of "Carry Weight" points, set by the Uncapper,  gained at each level up when Magicka is selected during the Level Up screen
;Default value = 0
bUseCarryWeightAtMagickaLevelUp=1

;Enable(1) or Disable(0) the number of "Carry Weight" points, set by the Uncapper,  gained at each level up when Stamina is selected during the Level Up screen
;Default value = 0
bUseCarryWeightAtStaminaLevelUp=1


[SkillCaps]
; Set the Skill Level Cap to
; Between 0 and 10000;
; Using too low or too high values may crash the game. Handle them with caution.
; Default game value = 100

iAlchemy=1000
iAlteration=1000
iArchery=1000
iBlock=1000
iConjuration=1000
iDestruction=1000
iEnchanting=1000
iHeavyArmor=1000
iIllusion=1000
iLightArmor=1000
iLockpicking=1000
iOneHanded=1000
iPickpocket=1000
iRestoration=1000
iSmithing=1000
iSneak=1000
iSpeech=1000
iTwoHanded=1000

[SkillFormulaCaps]
; Set the Skill Formula Cap to
; If your skill level is higher than the cap set below, then the skill level showing in game will be capped and displayed in red color (like if it was affected by a negative enchantment)
; Between 0 and 10000;
; Using too low or too high values may crash the game. Handle them with caution.
; Default game value = 100

iAlchemy=1000
iAlteration=1000
iArchery=1000
iBlock=1000
iConjuration=1000
iDestruction=1000
iEnchanting=1000
iHeavyArmor=1000
iIllusion=1000
iLightArmor=1000
iLockpicking=1000
iOneHanded=1000
iPickpocket=1000
iRestoration=1000
iSmithing=1000
iSneak=1000
iSpeech=1000
iTwoHanded=1000

[EnchanterCaps]
;However high the Enchanting skill is, the following values set an Enchanting skill level cap when using the ingame Enchanter.
;If bSkillFormulaCaps is enabled, then the following values are also capped by iEnchanting inside [SkillFormulaCaps], if iEnchanting is lower.
; Between 0 and 10000;

;Max Enchanting skill level for enchantment magnitude.
iMaxEnchantingLevelForMagnitude=200

;Max Enchanting skill level for enchantment charges
;A value higher than 199 will cause inconsistencies in vanilla Skyrim.
iMaxEnchantingLevelForCharges=9999


[SkillExpGainMults]
; Set the Skill Experience Gained Multiplier to
; betwen 0.0 and 10000.0
; Using too low or too high values may crash the game. Handle them with caution.
; Default game value = 1.0
;(Setting bUsePCLevelNotBaseSkillLevel to 1, will use Character Level instead of Base Skill Level for the subsections)

fAlchemy=1.0
fAlteration=1.0
fArchery=1.0
fBlock=1.0
fConjuration=1.0
fDestruction=1.0
fEnchanting=1.0
fHeavyArmor=1.0
fIllusion=1.0
fLightArmor=1.0
fLockpicking=1.0
fOneHanded=1.0
fPickpocket=1.0
fRestoration=1.0
fSmithing=1.0
fSneak=1.0
fSpeech=1.0
fTwoHanded=1.0

bUsePCLevelNotBaseSkillLevel=0


; All the subsections of SkillExpGainMults below allow to set an additional multiplier depending on the base skill level, independantly for each skill. 
; The format is PlayerLevel = Multiplier. You can specify many different levels. 
; If a specific level is not specified then the closest lower level setting is used.
; Default value: 1=1.0

[SkillExpGainMults\Alchemy]
1=1.0

[SkillExpGainMults\Alteration]
1=1.0

[SkillExpGainMults\Archery]
1=1.0

[SkillExpGainMults\Block]
1=1.0

[SkillExpGainMults\Conjuration]
1=1.0

[SkillExpGainMults\Destruction]
1=1.0

[SkillExpGainMults\Enchanting]
1=1.0

[SkillExpGainMults\HeavyArmor]
1=1.0

[SkillExpGainMults\Illusion]
1=1.0

[SkillExpGainMults\LightArmor]
1=1.0

[SkillExpGainMults\Lockpicking]
1=1.0
[SkillExpGainMults\OneHanded]
1=1.0

[SkillExpGainMults\Pickpocket]
1=1.0

[SkillExpGainMults\Restoration]
1=1.0

[SkillExpGainMults\Smithing]
1=1.0

[SkillExpGainMults\Sneak]
1=1.0

[SkillExpGainMults\Speech]
1=1.0

[SkillExpGainMults\TwoHanded]
1=1.0


[PCLevelSkillExpMults]
; Set the Skill Experience to Player's Character Experience Multipliers to
; betwen 0.0 and 10000.0
; Using too low or too high values may crash the game. Handle them with caution.
; Default game value = 1.0
; (Setting bUsePCLevelNotBaseSkillLevel to 1, will use Character Level instead of Base Skill Level for the subsections)

fAlchemy=0.7
fAlteration=0.7
fArchery=0.7
fBlock=0.7
fConjuration=0.7
fDestruction=0.7
fEnchanting=0.7
fHeavyArmor=0.7
fIllusion=0.7
fLightArmor=0.7
fLockpicking=0.7
fOneHanded=0.7
fPickpocket=0.7
fRestoration=0.7
fSmithing=0.7
fSneak=0.7
fSpeech=0.7
fTwoHanded=0.7

bUsePCLevelNotBaseSkillLevel=0

; All the subsections of PCLevelSkillExpMults below allow to set an additional multipliers depending on the base skill level, independantly for each skill. 
; The format is PlayerLevel = Multiplier. You can specify many different levels. 
; If a specific level is not specified then the closest lower level setting is used.
; Default value: 1=1.0

[PCLevelSkillExpMults\Alchemy]
1=1.0

[PCLevelSkillExpMults\Alteration]
1=1.0

[PCLevelSkillExpMults\Archery]
1=1.0

[PCLevelSkillExpMults\Block]
1=1.0

[PCLevelSkillExpMults\Conjuration]
1=1.0

[PCLevelSkillExpMults\Destruction]
1=1.0

[PCLevelSkillExpMults\Enchanting]
1=1.0

[PCLevelSkillExpMults\HeavyArmor]
1=1.0

[PCLevelSkillExpMults\Illusion]
1=1.0

[PCLevelSkillExpMults\LightArmor]
1=1.0

[PCLevelSkillExpMults\Lockpicking]
1=1.0

[PCLevelSkillExpMults\OneHanded]
1=1.0

[PCLevelSkillExpMults\Pickpocket]
1=1.0

[PCLevelSkillExpMults\Restoration]
1=1.0

[PCLevelSkillExpMults\Smithing]
1=1.0

[PCLevelSkillExpMults\Sneak]
1=1.0

[PCLevelSkillExpMults\Speech]
1=1.0

[PCLevelSkillExpMults\TwoHanded]
1=1.0


[PerksAtLevelUp]
;Set the number of perks gained at each level up. If a specific level is not specified then the closest lower level setting is used.
;Default game value is one perk per level (you can also use float as value, for example 1.25 per points per level)
; Level (2..10000) = Perks (0..255)
;
;In the following inactive commented example the player will gain 1 perk per level at and from level 2 to 9, then 2 perks per level at and from level 10 to 29,
; then 4 perks per level at and from level 30 to 94, then no perk at all per level for level 95 and above
;
;2=1
;10=2
;30=4
;95=0
2=3
3=1

[HealthAtLevelUp]
;Set the number of health points gained at each level up when Health is selected during the Level Up screen. If a specific level is not specified then the closest lower level setting is used.
;Default game value is 10 points per level
; Level (2..10000) = Points (0..10000)
;
;In the following inactive commented example the player will gain 10 points per level at and from level 2 to 9, then 20 points per level at and from level 10 to 29,
; then 40 points per level at and from level 30 to 94, then no points at all per level for level 95 and above
;
;2=10
;10=20
;30=40
;95=0
2=15


[MagickaAtLevelUp]
;Set the number of magicka points gained at each level up when Magicka is selected during the Level Up screen. If a specific level is not specified then the closest lower level setting is used.
;Default game value is 10 points per level
; Level (2..10000) = Points (0..10000)
;
;In the following inactive commented example the player will gain 10 points per level at and from level 2 to 9, then 20 points per level at and from level 10 to 29,
; then 40 points per level at and from level 30 to 94, then no points at all per level for level 95 and above
;
;2=10
;10=20
;30=40
;95=0
2=15


[StaminaAtLevelUp]
;Set the number of stamina points gained at each level up when Stamina is selected during the Level Up screen. If a specific level is not specified then the closest lower level setting is used.
;Default game value is 10 points per level
; Level (2..10000) = Points (0..10000)
;
;In the following inactive commented example the player will gain 10 points per level at and from level 2 to 9, then 20 points per level at and from level 10 to 29,
; then 40 points per level at and from level 30 to 94, then no points at all per level for level 95 and above
;
;2=10
;10=20
;30=40
;95=0
2=15


[CarryWeightAtHealthLevelUp]
;Set the number of "Carry Weight" points gained at each level up when Health is selected during the Level Up screen. If a specific level is not specified then the closest lower level setting is used.
;Default game value is 0 points per level
; Level (2..10000) = Points (0..10000)
;
;In the following inactive commented example the player will gain 10 points per level at and from level 2 to 9, then 20 points per level at and from level 10 to 29,
; then 40 points per level at and from level 30 to 94, then no points at all per level for level 95 and above
;
;2=10
;10=20
;30=40
;95=0
2=10


[CarryWeightAtMagickaLevelUp]
;Set the number of "Carry Weight" points gained at each level up when Magicka is selected during the Level Up screen. If a specific level is not specified then the closest lower level setting is used.
;Default game value is 0 points per level
; Level (2..10000) = Points (0..10000)
;
;In the following inactive commented example the player will gain 10 points per level at and from level 2 to 9, then 20 points per level at and from level 10 to 29,
; then 40 points per level at and from level 30 to 94, then no points at all per level for level 95 and above
;
;2=10
;10=20
;30=40
;95=0
2=10


[CarryWeightAtStaminaLevelUp]
;Set the number of "Carry Weight" points gained at each level up when Stamina is selected during the Level Up screen. If a specific level is not specified then the closest lower level setting is used.
;Default game value is 5 points per level
; Level (2..10000) = Points (0..10000)
;
;In the following inactive commented example the player will gain 10 points per level at and from level 2 to 9, then 20 points per level at and from level 10 to 29,
; then 40 points per level at and from level 30 to 94, then no points at all per level for level 95 and above
;
;2=10
;10=20
;30=40
;95=0
2=10

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