SOA成功へのカギ

The Keys to Successful SOAs
SOA成功へのカギ 

 Aligning business and technology to achieveenterprise goals
企業ゴールを達成すためにビジネスと技術の足並みをそろえること 

 By:
Michael Liebow
 マイケル・リーボウ著 

 May 26, 2005 12:00 PM
2005年5月26日午後12時00分 

 Today most of the conversations surroundingservice-oriented architectures (SOAs) focus on flexibility and breaking downapplications into services: modular, reusable, componentized, with increasedavailability to the services as well as increased management of them. However,with these conversations comes the risk of getting sucked into atechnology-centric vacuum in which consideration for the real business problemsthat customers need to solve might be neglected.
今日サービス指向のアーキテクチャ(SOAs)を取り巻いている会話の大部分が柔軟性やアプリケーションをサービスに分割することに焦点を合わせます。すなわちモジュール式の、再利用可能な、コンポーネント化されおり、それはそれらのマネージメントを増やすと同様、サービスの利用可能性を増加させることです。しかしながら、これらの会話に伴い、顧客が解決する必要がある本当のビジネス問題の考慮がおろそかにされるかもしれない技術中心の真空の中に吸い込まれる危険があります。 

 Undoubtedly there is a huge demand for thedevelopment and implementation of SOAs. Gartner predicts that by 2008 more than60 percent of organizations will use SOA as a "guiding principal"when creating essential applications and processes. With this in mind, and asthe spotlight on SOA grows ever brighter throughout the industry, companies inall sectors are posing the question, "What are the key things we need forsuccessful SOAs?"
確かに SOAs の開発と実装に対する強い要求があります。 ガートナーは2008年までに、本質的なアプリケーションとプロセスを作るとき、組織の60パーセント以上が SOA を「ガイドとしての原則」として使うであろうことを予測します。 これを心して、 SOA に関するスポットライトが産業全体で常により明るくなるから、すべての部門の会社が、「我々が成功した SOAs のために必要とする鍵となるものは何ですか?」と言う質問を提出しています。 

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