見出し画像

YMSロンドン日記はじめました🇬🇧

隔離中には隔離先のwifi使えんかったり、pcrキットの結果エラーでたり、色々あって大変な10日間。もうヘトヘト😅😅


そして今週末には本格的にお仕事の面接とトライアルがスタート。まだベーカリーカフェと日本食レストランの2件しかしてないけど、、。ベーカリーカフェが本命でほんとうはフルタイムで働きたいんだけど、パートタイムでのオファーを貰いました。朝早いけど地元の人に愛されてるベーカリーで常連さんもトライアルのときから優しく声掛けしてくれて素敵な雰囲気。

日本食レストランは美味しい賄い付きでフルタイムで安定なんだけど、食器類重いから運んでてお客さんに料理ぶちまけてるの想像できるし何よりワーホリ来てジャパレスって若干の妥協だな。

来週あたり履歴書持って近場の飲食店にお仕事の応募しにまわってみようかな。

ロンドンでの生活はきっと経済的に余裕はなくてほぼ最低賃金でギリギリの生活の上に家賃が高いからスーパーの安いじゃがいもを主食に地道に節約生活していく予定🥔🥔🥔

それから何より理解のある家族を始め周りの人たちに恵まれて渡英できて本当に感謝です。ビザ当選当初はコロナ禍で、今回の就労ビザもどちらかというと職歴のある20代後半の方が多いし、イギリスは学生のワーホリ向けじゃないっていう情報もたくさん耳にしたけど、死なんかったら余程のことじゃない限り笑い話にできるよねっていうマインドで2年の休学と渡英を決めて今に至ります。
このモチベがあれば大概のことはまずやってみよってなるので迷ったらこの初心に帰ろう。ちなみにこれは高知で大学生をしていたときにお世話になっていた居酒屋の店長からのアドバイスです。

2年後ちょっとおもしろい経歴の持ち主になって帰国したい。

Tomomi

Hey guys, I've just open the note account, and 
started writing down my working holiday life in 
London. 

After 10 days of my quarantine, I was so 
exhausted
and felt like I'd run out all of my energy since there was no wifi available in the guest house I booked on airbnb, and I couldn't contact with the pcr 
provider to check my Covid test result. 

Anyway, now I got the freedom to enjoy the fresh air of London. There are tons of smokers though😂😂

At the end of the last January, I was fortunately 
elected to apply for Tier5 visa which is valid for 2 years in the UK. At that time, I looked up a lot of  
about that visa on the Internet, And I've heard 
many say it's quite tough for students who wanna do working holiday to live in 
the UK.

I'll probably live on potatoes since the price in 
London is so expensive. Also I'm gonna work
on the nearly lowest wages here, but it's OK cuz 
it's my decision.

And last but not least, I aways appreciate my
familiy's and friends' kindness support. I hope I will probably have unique experiences here, and go 
back to Japan having grown a lot in 2 years.

Tomomi

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?