見出し画像

[歌詞和訳] Ghost in the Machine / SZA feat. Phoebe Bridgers

ーLyrics 歌詞ー
[Verse 1: SZA]
Everything disgusting, conversation is so boring
全てがうざい、会話がつまらない

Heard about what?
何について聞いたって?

"I hate her," "I don't agree," "I did it first"
"あの子が嫌い"、"合わない"、"私が先だった"

I give a fuck
気にしてしまう

I just wanna fuck, eat, sleep, love happy
私はただやって、食べて、寝たいだけ 幸福を愛してる

Can you make me happy? Can you keep me happy?
私を幸せにできる?私を幸せにし続けられる?

[Pre-Chorus: SZA]
Can you distract me from all the disaster?
全ての災難から私の気を逸らせる?

Can you touch on me and not call me after?
私に触れた後、連絡しないでいられる?

Can you hate on me and mask it with laughter?
私を憎んで、笑いでそれを覆い隠せる?

Can you lead me to the ark? What's the password?
私を箱舟(*1)に連れてってくれる?パスワードは何?

[Chorus: SZA]
I need humanity
人情が必要なの

Y'all lack humanity, drowning in vanity
みんな思いやりに欠けてて、うぬぼれに満ちてる

Craving humanity
人情がないとだめなの

Y'all lack humanity, I need humanity
思いやりがない、思いやりが欲しいの

I need–
必要なの

[Verse 2: SZA]
Everybody wanna be beautiful, scared of the unusual
誰でも美しくなりたくて 普通じゃないことを恐れてる

Scared of givin' mutual respect, all that you hate
尊重し合うことに怯えてる あなたが嫌う全てのこと

You reflect all that godlike, you forget how to love somebody
卓越した面ばかり見つめて、どうやって他者を愛するか忘れてるんだね

I hate everybody, I hate everyone
誰のことも嫌い みんなが嫌い

Let's talk about A.I., robot got more heart than I
AIの話をしよう、ロボットには私よりも心がある

Robot got future, I don't
ロボットには未来があって、私にはない

Robot get sleep, but I don't power down
ロボットは眠るけど、私の電源は切れない

I'm wide open, I'm awake, I'm on autopilot
私は無抵抗で、悟っていて、無心ではたらいている

I'm out of my mind and I'm wide open
私の心はここにはなくて、さらされている

[Pre-Chorus: SZA]
Can you distract me from all the disaster?
全ての災難から私の気を逸らせる?

Can you touch on me and not call me after?
私に触れた後、連絡しないでいられる?

Can you hate on me and mask it with laughter?
私を憎んで、笑いでそれを覆い隠せる?

Can you lead me to the ark? What's the password?
私を箱舟に連れてってくれる?パスワードは何?

[Chorus: SZA]
I need humanity
人情が必要なの

Y'all lack humanity, drowning in vanity
みんな思いやりに欠けてて、うぬぼれに満ちてる

Craving humanity
人情がないとだめなの

Y'all lack humanity, I need humanity
思いやりがない、思いやりが欲しいの

I need–
必要なの

[Verse 3: Phoebe Bridgers]
You said all of my friends are on my payroll
私の友達はみんな私の言いなりだって言ったよね

You're not wrong, you're an asshole
間違ってないよ、クソ野郎

Screaming at you in the Ludlow
ラドロー(*2)であなたに叫んだこと

I was yours for free
私はタダであなたのものだった

I don't get existential
実存的危機には陥ってない

I just think about myself and look where that got me
ただ自分自身について考えて 私をそうさせた部分を見てる

Standin' on my own in an airport bar or hotel lobby
空港のバー、もしくはホテルのロビーでひとり立ち尽くしてる

Waiting to feel clean
すっきりするために待ってるの

That's so fucking boring
それって死ぬほど退屈

[Pre-Chorus: SZA]
Can you distract me from all the disaster?
全ての災難から私の気を逸らせる?

Can you touch on me and not call me after?
私に触れた後、連絡しないでいられる?

Can you hate on me and mask it with laughter?
私を憎んで、笑いでそれを覆い隠せる?

Can you lead me to the ark? What's the password?
私を箱舟に連れてってくれる?パスワードは何?

[Chorus: SZA]
I need humanity
人情が必要なの

Y'all lack humanity, drowning in vanity
みんな思いやりに欠けてて、うぬぼれに満ちてる

Craving humanity
人情がないとだめなの

Y'all lack humanity, I need humanity
思いやりがない、思いやりが欲しいの

I need–
必要なの


[Outro: Sadhguru & SZA]
Those who have forsaken their humanity
人間性を捨てた者たち

They like to patch their life with morality
彼らは倫理で人生に当て布をする

I think I might be tryna patch my life with morality
私は人生を倫理で継ぎはぎしようとしているかも

I'm curious, I'm curious
興味深い、興味深い

----------------------------------------------------------
-Credits-
・Written by SZA, Rob Bisel, Carter Lang, Marshall Vore, Matt Cohn & Phoebe Bridgers
・Produced by Carter Lang, Rob Bisel & Matt Cohn
・Release Date: December 9, 2022

*1  "the ark"は契約の箱とも
*2 the Ludlowはニューヨークにある高級ホテルThe Ludlow Hotelだと思われます


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?