見出し画像

あなたの幸せと私の苦しみ



作詞 :コテン(ཁོ་བསྟན།)
日本語訳 :ポピー(ཨུད་དཔལ།)
編集 :yuko(གཡུ་སྦྲང་།)


空から舞い落ちる雪は白ではなく
地表から育ちゆく花も赤ではない

大地と混じり合う空の物語など実在せず
空の下にある愛や信義も真実ではない

ああ...私の魂などあなたにとっては
たとえ要らないものだとしても
私にとっては
これほどまでに切望してきたもの

私のKa,Kha*はあなたのための遊び道具ではなく
私の命はあなたのための商売道具でもない

私の青春はあなたのための金ではない
私の世界はあなたのための工場でもない

ああ...私の魂などあなたにとっては
たとえ要らないものだとしても
わたしにとっては
これほどまでに価値のあるもの

どうかわたしの心臓の動脈を切り裂かないで
どうか父母の御霊を打ち砕かないで

たとえあなたが
私の身体を物理的に所有できたとしても
心に秘めた想いまではわかるはずもないだろう

ああ...私の青春などあなたにとっては
たとえ要らないものだとしても
私にとっては
私にしか過ごせない美しい時代なのだ


*Ka,Kha=チベット語の子音
ここでは、言語としての「チベット語」そのものを意味している。

--------------------------------------------

ཁྱོད་ཀྱི་བདེ་སྐྱིད་དང་ང་ཡི་སྡུག་བསྔལ།

[རྩོམ་མཁན་ཁོ་བསྟན།
ཡིག་སྒྱུར་བ་ཨུད་དཔལ།
རྩོམ་སྒྲིག་པ་གཡུ་ཁོ།]


གནམ་ནས་བབས་པའི་ཁ་བ་དཀར་པོ་མ་རེད། 
ས་ནས་སྐྱེས་པའི་མེ་ཏོག་དམར་པོ་མ་རེད།

ས་གནམ་འདྲེས་པའི་གཏམ་རྒྱུད་ངོ་མ་མ་རེད། 
གནམ་འོག་འདི་ཡི་དུང་ཞེན་བདེན་པ་མ་རེད།

ཨོ་ཡེ། ང་ཡི་རྣམ་ཤེས་ཁྱོད་ལ་མི་མཁོ་ཡང་། 
ང་ལ་མཚོན་ན་རང་གི་འདུན་པ་ཡོད།

ང་ཡི་ཀ་ཁ་ཁྱོད་ཀྱི་རྩེད་སྤྱད་མ་རེད། 
ང་ཡི་ཚེ་སྲོག་ཁྱོད་ཀྱི་ཚོང་རྫས་མ་རེད།

ང་ཡི་ལང་ཚོ་ཁྱོད་ཀྱི་སྒོར་མོ་མ་རེད། 
ང་ཡི་འཇིག་རྟེན་ཁྱོད་ཀྱི་བཟོ་གྲྭ་མ་རེད།

ཨོ་ཡེ། ང་ཡི་ཚེ་སྲོག་ཁྱོད་ལ་མི་མཁོ་ཡང་། 
ང་ན་མཚོན་ན་རང་གི་རིན་ཐང་ཡོད།

ང་ཡི་སྙིང་གི་རྩ་ཆེན་ཁྱོད་ཀྱིས་མ་གཅོད། 
ང་ཡི་ཕ་མའི་རྣམ་ཤེས་ཁྱོད་ཀྱིས་མ་བརླགས།

ང་ཡི་ལུས་ཀྱི་ཕུང་བོ་ཁྱོད་ལ་དབང་ཡང་། 
ང་ཡི་སེམས་ཀྱི་འདུ་ཤེས་ཁྱོད་ཀྱིས་མི་རྟོགས།

ཨོ་ཡེ། ང་ཡི་ལང་ཚོ་ཁྱོད་ལ་མི་མཁོ་ཡང་། 
ང་ལ་མཚོན་ན་རང་གི་མཛེས་སྡུག་ཡོད།

【作詞家プロフィール】
Khoten(コテン) 、本名はTempa(テンパ)といい、1980年8月21日にAmdoのLabrangにあるKhotseで生まれ、チベットではとても有名な歌手でした。
西北民族大学でコンピューターサイエンスを学び、多くのチベットの新聞や雑誌のデザインを手がけていました。
残念ながら、彼は2021年4月28日に癌で他界しました。

source:
https://highpeakspureearth.com/a-song-by-khoten-your-happiness-and-my-suffering/

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?