見出し画像

The second best city in the world to visit. 🥰🎓🌉

おはようございます。

昨日は盛岡に行ってきました。NYタイムズによると世界で2番目に行きたい都市です。大学に用事があり、行ってきました。😄

私の母校があります。盛岡一高と岩手大学です。相変わらず美しかったです。街並みもやさしい感じでそのままでした。🥳

10代の頃は猪突猛進だったので、そこかしこにある街づくりの工夫に気づけませんでした。地下道がこんなに沢山あるんだと、やっとわかりました。🍁

盛岡には電車で行きました。最近はSuicaが使えるようになりました。とても便利です。夏帆さんのCMが12年も前なのでだいぶ時間がかかりましたね。🥰

電車もバスもとても快適です。私は電車が好きです。中学生の時から空手の稽古のために電車を利用していました。その時の経験のおかげでなんとか高校を卒業することができました。😸

いま大学の単位の修得に励んでいます。なかなか成績も良好ですよ。今期は韓国語の試験があります。ベストを尽くします。🏆

今日も素晴らしい一日をお過ごしください!😊🍞🎉


Good morning.

Yesterday I went to Morioka, which according to the NY Times is the second best city in the world to visit. I went there because I had some business to do at the university. 😄

My alma mater is there. Morioka First High School and Iwate University. It was as beautiful as ever. The streets were gentle and intact. 🥳

When I was a teenager, I was a rushing-forward person, so I didn't notice the ingenuity of the city's development here. I finally realized that there are so many underground passages. 🍁

I went to Morioka by train. Recently, Suica is now available. It is very convenient. It took a long time since Kaho's commercial was 12 years ago. I'm sure it's a good thing 🥰

Trains and buses are very comfortable. I like trains. I had been using trains for karate practice since I was in junior high school. Thanks to that experience I managed to graduate from high school. 😸

I'm now working hard to earn my college credits. My grades are not bad. I have a Korean exam this term. I will do my best. 🏆

ここから先は

27字

スタンダードプラン

¥300 / 月
初月無料
このメンバーシップの詳細

コンテンツの更なる改善に向けて、使わせていただきます。サポートは少額でもありがたいです。よろしくお願いいたします。m(_ _)m