見出し画像

月に数百円の節約でも嬉しいです。 #太陽光発電 🤗♥️🔌

おはようございます。

昨日は発電をしました。ソーラーパネルです。😄

晴れていましたからね。モバイルバッテリーに蓄電しました。そして自家消費しました。🔋

最近は売電の価格も安くなっています。自家消費がお得ですね。⚡

スマホやタブレットの充電に使いました。自分の家で発電した電気を使うのは嬉しいものですね。🏠

まあ現状は小規模なので、月に数百円の節約でしょう。👛

今日もハッピーな一日をお過ごしください! 😊🍘💪


Good morning.

Yesterday I generated electricity using a solar panel. 😄

It was a sunny day, so I was able to store electricity in my mobile battery. And I consumed it myself. 🔋

The price of selling electricity is getting cheaper these days. Self-consumption is a good deal. ⚡

I used it to charge my phone and tablet. It is nice to use electricity generated in my own house. 🏠

However, the current amount of electricity generated is small-scale, so the savings might be a few hundred yen a month. 👛

ここから先は

30字

スタンダードプラン

¥300 / 月
初月無料
このメンバーシップの詳細

コンテンツの更なる改善に向けて、使わせていただきます。サポートは少額でもありがたいです。よろしくお願いいたします。m(_ _)m