見出し画像

note始めました!

noteを始めた理由


こんにちは!サンシャインのnoteへ訪問いただき、ありがとうございます!
私は、大学生のキャリアを支えることに情熱を注いでいます。

なぜこの道を選んだのか? それは、自分自身の迷いと探求の旅から始まります。
大学時代、私もまた多くの不安と疑問を抱えていました。そんな時、一歩ずつ前に進むことの大切さを学びました。そして、その経験が今、私が他の学生たちを支える原動力となっています。

人生は一筋縄ではいかないもの。大学時代には見えなかった多くの可能性や挑戦が、今でも私の成長を促してくれています。例えば、新しい趣味に挑戦すること、異文化への理解を深める旅に出ること、そして専門分野外の知識を学ぶことによって、自分の視野を広げ、人生を豊かにしています。

私の提供できるもの

私が提供できるものは、即実践の思考法やフレームワークではなく、もっとシンプルで実生活に根差したアドバイスです。例えば、「スモールステップ」のアプローチ。目の前の小さな一歩を積み重ねることで、小さな「私だってやればできるじゃん!」につながっていくと思うのです。

実は、この「ゆっくり、確実に」進む方法を見つける旅は、私にとっても継続中のプロジェクト。
失敗を恐れずに新しいことに挑戦し、その過程で得た学びをシェアすることに喜びを感じています。

サンシャインの個人的なこと

もっと個人的なことをと言えば、私は自然が大好きで、週末にはよく自然を感じに川や公園に出かけます。また、読書と料理が趣味で、とにかく時短でそれらしく見えるレシピや心が沈んだときに立ち返れる港のような役割をしてくれる本を探求することに時間を費やしています。このnoteの投稿を通じて、私の学びや発見、そして日々の小さな喜びを共有していきたいと思います。
もし共感していただけたら、この美しい旅に一緒に出かけましょう。

Reasons for Starting note

Hello! Thank you for visiting my note on Sunshine. I'm passionate about supporting university students' careers. My journey began with my own uncertainties during college, learning the importance of progressing step by step. Now, those experiences fuel my drive to assist others.

Life, filled with unseen possibilities and challenges, continues to foster my growth. I enrich my life by embracing new hobbies, immersing in different cultures, and learning beyond my field, broadening my perspective.

What I Can Offer

I offer straightforward, practical advice rather than complex theories or frameworks. For example, the 'Small Steps' approach. It's about appreciating the small victories that lead to a sense of achievement.

My journey of 'slow and steady' progress is ongoing. I relish sharing the learning from new challenges without fear of failure.

Personal Details about Sunshine

On a personal note, I love nature, often retreating to rivers and parks. Reading and cooking are my hobbies; I spend time discovering quick recipes and books that serve as a refuge during tough times.

Through this note, I aim to share my learnings, discoveries, and daily joys. If you resonate, let's embark on this beautiful journey together.




この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?