見出し画像

クリント・イーストウッドの9月11日の声明

一時停止します。 "コーチ陣よ... 最高の選手が練習に遅刻したらどうしよう?" "チームのルールで顔の産毛が禁止されているのに 髭のない男が現れたら? もし彼がお酒を飲んでいるところを見つかったらどうしますか? 彼に責任を取らせますか? それとも、彼に合わせてルールを変更しますか? ホームプレートを広げるのか?"
 
4,000人のコーチが静まり返る中、笑い声は次第に消えていき、霧が晴れたように老コーチのメッセージが展開されていった。 彼はプレートを自分の方に向けて、シャーペンで何かを描き始めた。 そして、そのプレートを観客に向けて上に向けると、描きたてのドアと2つの窓を備えた家が現れた。 「これは、今日の私たちの家庭の問題です。 夫婦関係、子供の育て方、しつけ。 しつけの問題です。

私たちは子供たちに説明責任を教えていませんし、基準を満たせなかった場合の結果もありません。 私たちはただ皿を広げているだけなのです!」。
 
          一旦停止。 そして、家の一番上のポイントに、小さなアメリカの国旗を付け加えました。 「これが今日の学校の問題点です。 教育の質は急速に低下しており、教師は成功するために必要なツールを奪われ、若者を教育し、しつけることができなくなっています。 私たちは、他人がホームプレートを広げるのを許しているのです。 それが何をもたらすのでしょうか?
 
           沈黙。 彼は国旗を十字架に変えた。 「これが教会の問題点です。権力者が幼い子供たちを利用し、そのような非道な行為が何年も隠蔽されてきたのです。 教会の指導者たちは、自分たちのためにホームプレートを広げているのです。 そして、私たちはそれを許しているのです」。
 
           "そして、政府も同じです。 私たちの代表と呼ばれる人たちは、自分たちには適用されないルールを私たちのために作ります。彼らはロビイストや外国から賄賂を受け取っています。 彼らはもはや私たちの役に立たない。 そして、私たちは彼らがホームプレートを広げるのを許しているのです。私たちはただ見ているだけで、この国が暗い奈落の底に落ちていくのを見ているのです」。
 
           私は驚きました。 野球大会で、カーブボールやバント、より良い練習方法などを学ぶことを期待していた私は、それよりもはるかに価値のあることを学んだのです。

ホームプレートを首から下げた老人から、私は人生について、自分自身について、自分の弱点について、そしてリーダーとしての責任について学んだのです。 家族や信仰、そして社会が望ましくない道を歩まないように、私は自分自身と他の人々に、正しいと思うことに責任を持たせなければなりませんでした。
 
           「もし私が幸運であれば、皆さんは今日、この老コーチから一つのことを思い出してくれるでしょう。 それはこうです。「もし、私たちが自分自身をより高い基準、つまり正しいと分かっている基準に保つことができなければ、もし私たちが配偶者や子供たちを同じ基準に保つことができなければ、もし彼らが基準を満たさないときに結果を提供することができなければ、もし私たちの学校や教会、そして政府が、彼らが奉仕する人々に対して自分たちが責任を負うことができなければ、楽しみにしていることは1つしかありません...」。
 
           そう言って、彼はホームプレートを胸の前に掲げ、裏返して、その真っ黒な裏側を見せました。
 
           注:スコリノスコーチは2009年に91歳で亡くなりましたが、私を含む何百人もの選手やコーチの人生に影響を与えました。 ABCAの大会で初めてスコリノスコーチに出会ってから、私は毎年、他のコーチから同じような知恵やインスピレーションを得ようと、何度も足を運びました。 彼は野球のコーチ以上の存在だったので、ABCAが知る限り最高のクリニックスピーカーです。 彼のメッセージは明確でした。「コーチの皆さん、どんなに優秀な選手であっても、自分の子供たち、教会、政府、そして何よりも自分自身を17インチに保つようにしてください」。
 
           私の友人たちよ、これこそが私たちの国の現状であり、今日の国の問題点なのだ。

          "プレートを広げてはいけない。"

参加してください。クリント・イーストウッド公式サイト

原文:
Pause.  “Coaches… what do we do when your best player shows up late to practice? or when our team rules forbid facial hair and a guy shows up unshaven?  What if he gets caught drinking?  Do we hold him accountable?  Or do we change the rules to fit him?  Do we widen home plate? "
 
The chuckles gradually faded as four thousand coaches grew quiet, the fog lifting as the old coach’s message began to unfold.  He turned the plate toward himself and, using a Sharpie, began to draw something.  When he turned it toward the crowd, point up, a house was revealed, complete with a freshly drawn door and two windows.  “This is the problem in our homes today.  With our marriages, with the way we parent our kids.  With our discipline.

We don’t teach accountability to our kids, and there is no consequence for failing to meet standards.  We just widen the plate!”
 
          Pause.  Then, to the point at the top of the house he added a small American flag.  “This is the problem in our schools today.  The quality of our education is going downhill fast and teachers have been stripped of the tools they need to be successful, and to educate and discipline our young people.  We are allowing others to widen home plate!  Where is that getting us?”
 
           Silence.  He replaced the flag with a Cross.  “And this is the problem in the Church, where powerful people in positions of authority have taken advantage of young children, only to have such an atrocity swept under the rug for years.  Our church leaders are widening home plate for themselves!  And we allow it.”
 
           “And the same is true with our government.  Our so-called representatives make rules for us that don’t apply to themselves. They take bribes from lobbyists and foreign countries.  They no longer serve us.  And we allow them to widen home plate! We see our country falling into a dark abyss while we just watch.”
 
           I was amazed.  At a baseball convention where I expected to learn something about curve balls and bunting and how to run better practices, I had learned something far more valuable. 

From an old man with home plate strung around his neck, I had learned something about life, about myself, about my own weaknesses and about my responsibilities as a leader.  I had to hold myself and others accountable to that which I knew to be right, lest our families, our faith, and our society continue down an undesirable path.
 
           “If I am lucky,” Coach Scolinos concluded, “you will remember one thing from this old coach today.  It is this: "If we fail to hold ourselves to a higher standard, a standard of what we know to be right; if we fail to hold our spouses and our children to the same standards, if we are unwilling or unable to provide a consequence when they do not meet the standard; and if our schools & churches & our government fail to hold themselves accountable to those they serve, there is but one thing to look forward to …”
 
           With that, he held home plate in front of his chest, turned it around, and revealed its dark black backside, “…We have dark days ahead!.”
 
           Note: Coach Scolinos died in 2009 at the age of 91, but not before touching the lives of hundreds of players and coaches, including mine.  Meeting him at my first ABCA convention kept me returning year after year, looking for similar wisdom and inspiration from other coaches.  He is the best clinic speaker the ABCA has ever known because he was so much more than a baseball coach.  His message was clear: “Coaches, keep your players—no matter how good they are—your own children, your churches, your government, and most of all, keep yourself at seventeen inches."
 
           And this my friends is what our country has become and what is wrong with it today, and now go out there and fix it!

          "Don't widen the plate."

Join: @ClintEastwood_Official

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?