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ディープ・ステートが健康被害、経済・環境破壊、気候変動の元凶 その20

「システム崩壊」:COVIDのシャットダウンが労働力を消耗し、製品不足を悪化させたため、サプライチェーンの労働者が差し迫った故障を警告している
2021年10月14日(木) by: JD Heyes 

(Natural News) 世界のサプライチェーンを機能させている労働者たちは、長引くCOVIDパンデミックによるシャットダウンと、途中での労働者やスタッフの不足が重なり、崩壊が極めて近いと警告しています。

"複数の業界団体が、パンデミックの制限による世界的なサプライチェーンの「システム崩壊」を世界のリーダーたちに警告している。" The Epoch Timesは、原油の価格が上昇を続け、この記事を書いている時点で、トランプ政権初期以来初めて1バレル80ドルを超えたことを受けて、次のように報じている。

同アウトレットはこう続けた。

トラック運転手、船員、航空会社の労働者の連合体である国際海運会議所は、国連総会に出席する各国首脳に宛てた書簡の中で、COVID-19による規制や検疫が続く中、各国政府は輸送労働者の移動の自由を回復する必要があると警告しています。

さらに同団体は、早急に改善しなければ「世界的な輸送システムの崩壊」が起こると指摘し、「輸送労働者への2年分の負担が祟って、世界のサプライチェーンは不安定になり始めている」と付け加えています。

この書簡には、世界中の約6,500万人の輸送労働者を代表する国際航空運送協会(IATA)、国際道路運送協会(IRU)、国際輸送労働者連盟(ITF)が署名しています。

「すべての輸送部門で労働者が不足しており、パンデミック中に何百万人もの人々が直面した劣悪な待遇の結果、さらに多くの労働者が退職することが予想され、サプライチェーンがより大きな脅威にさらされています」と書簡には書かれています。

「また、WHOとILOが国連総会でこの問題を提起し、政府首脳にこの危機を今すぐ解決するために意味のある迅速な行動をとるよう要請します」と記しています。

「私たちは、電子機器、食料、燃料、医療品などの必須物資について、前例のない混乱と世界的な遅延・不足を目の当たりにしています」と、書簡には書かれています。

「特に海事労働者や道路交通労働者だけでなく、航空乗務員にも影響が及んでおり、約2年分の負担の影響が出ています」と手紙は続けている。彼らの継続的な虐待は、すでに崩壊しつつある世界のサプライチェーンに圧力を加えている」。

「乗組員交代の危機のピーク時には、40万人の船員が船を離れることができず、中には当初の契約よりも1年半も長く働いている船員もいた」と付け加えた。船員の中には、当初の契約よりも1年半も長く働いている者もいる」 「航空便が制限され、航空従事者は、国境、旅行、制限、ワクチンの制限・要求などの矛盾に直面している。

さらに、「国境での追加的かつ制度的な停止により、トラック運転手は、旅を終えて家に帰るまで、時には数週間も待たされている」と指摘し、政府に対し、輸送労働者のワクチンを優先し、移動の自由を認めるよう求めています。

貨物船の滞留という問題は、港湾労働者やトラック運転手の不足という別の問題に起因している。

「ニューヨーク・ニュージャージー港湾局のベサン・ルーニー副局長は、Journal of Commerce誌に対し、「貨物がターミナルから移動しない限り、船から降りられる量を妨げることになります。ニューヨーク・ニュージャージー港のベサン・ルーニー副港長はJournal Commerce誌に、「ターミナルが定員に達しているか、それに近い状態なので、船に余裕がなく、すぐに船を出すことができないのです」と語っています。

The Epoch Times紙によると、コストコのような一部の小売業者は、アジアから西半球や米国への航路で独自の貨物船を保持することに頼っています。しかし、それでもまだ十分ではなく、感謝祭やクリスマスを前に、棚に並ぶ商品が不足するのは間違いありません。

デイリー・メール紙は、「米国やその他の地域の多くの買い物客が、ここ数週間で日用品の不足に気付いており、コストコでは最近、供給不足の中で顧客が購入できるトイレットペーパーや掃除用品の量を制限している」と報じています。「また、プラスチック製品も不足しています。マイクロチップが不足しているため、さまざまな電子機器や自動車の生産が滞っています。"

消費者専門家は、早めの注文を勧めています。

「ロサンゼルス港湾局のジーン・セロカ局長は、今週のABCニュースで、「私たちは、パンデミックによるアメリカの消費者の購買意欲の高まりを目の当たりにしています。

「インフレは一過性のものであるという仮説を持っているので、今後2、3年の間にそのプロセスを管理することは...非常に難しいことです。パウエル米連邦準備制度理事会(FRB)議長は、「我々はそれが正しいと考えている。「しかし、基礎的なインフレ期待がこれまでのように安定していることを懸念している」と述べた。


‘System collapse’: Supply chain workers warn of impending breakdown because COVID shutdowns have drained the workforce and worsened product shortages
Thursday, October 14, 2021 by: JD Heyes 

(Natural News) Workers who make the global supply chain function are warning that it is extremely close to falling apart because of a combination of lingering COVID pandemic shutdowns and shortages of workers and staff along the way.

“Several industry groups have warned world leaders of a worldwide supply-chain ‘system collapse” due to pandemic restrictions, coming as Federal Reserve Chairman Jerome Powell suggested that the current period of higher inflation will last until 2022,” The Epoch Times reported, as prices for oil continue to rise and have surpassed $80 a barrel as of this writing for the first time since earlier in the Trump administration.

The outlet continued:

The International Chamber of Shipping, a coalition of truck drivers, seafarers, and airline workers, has warned in a letter to heads of state attending the United Nations General Assembly that governments need to restore freedom of movement to transportation workers amid persistent COVID-19 restrictions and quarantines.

The group noted further that if improvements are not made and soon, there will be a “global transport system collapse,” adding that “global supply chains are beginning to buckle as two years’ worth of strain on transport workers take their toll,” according to the letter.

The International Air Transport Association (IATA), the International Road Transport Union (IRU) and the International Transport Workers’ Federation (ITF), representing about 65 million transportation workers the world over, signed the letter.

“All transport sectors are also seeing a shortage of workers, and expect more to leave as a result of the poor treatment millions have faced during the pandemic, putting the supply chain under greater threat,” the letter said.

“We also ask that WHO and the ILO raise this at the U.N. General Assembly and call on heads of government to take meaningful and swift action to resolve this crisis now,” they wrote.

“We are witnessing unprecedented disruptions and global delays and shortages on essential goods including electronics, food, fuel and medical supplies,” said the letter.

“The impact of nearly two years’ worth of strain, placed particularly upon maritime and road transport workers, but also impacting air crews, is now being seen,” the letter continued. ‘Their continued mistreatment is adding pressure on an already crumbling global supply chain.

“At the peak of the crew change crisis 400,000 seafarers were unable to leave their ships, with some seafarers working for as long as 18 months over their initial contracts,” it added. “Flights have been restricted and aviation workers have faced the inconsistency of border, travel, restrictions, and vaccine restrictions/requirements.

“Additional and systemic stopping at road borders has meant truck drivers have been forced to wait, sometimes weeks, before being able to complete their journeys and return home,” the union bosses noted further, calling on governments to prioritize vaccines for transportation workers and grant them more freedom of movement.

One problem — the cargo ship backlog — stems from another — the shortage of dockworkers and truck drivers.

“As long as cargo doesn’t move off terminals, it does impede the amount that can come off the ship,” Bethann Rooney, deputy port director of Port of New York and New Jersey, told the Journal of Commerce. “Since terminals are at or near capacity, they can’t turn over the ship as quickly because there’s no room at the inn.”

Some retailers like Costco have resorted to retaining their own cargo ships on routes from Asia to the Western Hemisphere and the U.S., according to The Epoch Times. But it’s still not enough and there will no doubt be shortages of products on shelves ahead of Thanksgiving and Christmas.

“Many shoppers across the United States and the rest of the world have noticed shortages of everyday products in recent weeks, with Costco recently limiting the amount of toilet paper and cleaning products its customers can buy amid the supply crunch,” the Daily Mail reported. “Plastic products are also becoming scarce. Production of a wide range of electronic devices and cars has slowed down because of microchip shortages.”

Consumer experts are advising people to order early.

“We’re witnessing a pandemic-induced buying surge by the American consumer, the likes of which we’ve never seen,” Gene Seroka, executive director of the Port of Los Angeles, told ABC News this week.

“Managing through that process over the next couple of years is … going to be very challenging because we have this hypothesis that inflation is going to be transitory. We think that’s right,” Federal Reserve Chairman Jerome Powell said. “But we are concerned about underlying inflation expectations remaining stable, as they have so far.”

Sources include:

TheEpochTimes.com

DailyMail.co.uk

NaturalNews.com

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