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オランダの都市が肉の広告を禁止、動物性食品は気候変動の原因だと主張

オランダの都市が肉の広告を禁止、動物性食品は気候変動の原因だと主張
2022年9月22日(木) 記入者: Ethan Huff

(Natural News)アムステルダムから北海に向かってそれほど遠くないところにあるオランダの都市ハーレムは、動物性食品が地球温暖化や気候変動の原因になっているとして、肉の広告に対する新しい規制を実施している。

このようなことを行う世界で最初の都市であるハーレムは、住民が例えばハンバーガーの宣伝看板を見ることを決して許してはならないと決めた。そうすれば、住民はより多くのものを食べ、環境に害を及ぼすからだ。

2024年に施行されるこのハールレムの食肉広告禁止令は、オランダの「グリーン」政党であるGroenLinksによって考案されたものである。この条例を制定したのは、オランダの環境政党GroenLinksで、市議会議員のZiggy Klazes氏は、オランダの新聞Trouwに次のように語っている。

「肉は環境にとって非常に有害だ。私たちは、人々に気候の危機を伝え、その一部である製品を購入するよう勧めることはできません"。

ここでいう "私たち "とは誰のことだろうか。私たちが確認したところでは、肉を使った食品を宣伝するために金を払う民間企業は、人々に肉を食べるよう奨励する「私たち」、つまり政府とは何の関係もない。

Klazesは、公の場で肉を宣伝する自由が、あたかも政府が公式に肉を推奨しているかのように言っているのである。ところで、このような誤った、欺瞞に満ちた枠組みは、禁酒主義者が「規制薬物」によって人々の自由を制限することを正当化するためによく使うものだ。

アムステルダムとハーグは、気候変動のために航空と化石燃料の広告を禁止する

ハーレムでは2024年以降も「持続的に生産された」肉の広告が許可される可能性があると聞いているが、そこの市政府はまだこの件に関して決定していないようである。

Groenlinksは、国連を引用して、食肉は、牛の屎尿であるメタンを含む、世界の人工の「温室効果ガス」の14パーセント以上を発生させていると言う。

ハーレムの誰もがこの決定を喜んでいるわけではなく、特に食肉業界はそうだろう。食肉業界を代表する食肉セクター中央機構の広報担当者はこのように述べている。

"当局は、何がベストかを人々に伝えるには行き過ぎだ"。

また、Belang van Nederland(オランダの利益)(BVNL)党は、この禁止は "起業の自由に対する容認できない侵害 "を意味するとし、「養豚業者にとって致命的となる」と付け加えた。

「政治的に生まれた動機でコマーシャルを禁止するのは、ほとんど独裁的だ」と、この件についてハーレムBVNL議員のジョーイ・ラーデマカーは相槌を打った。

フローニンゲン大学の法学教授Herman Bröring氏も、食肉広告の禁止は表現の自由の侵害になりかねず、これを認めたハーレム市に対して多くの訴訟が起こされるだろうと述べている。

最新のデータでは、オランダ国民の95%が肉を食べており、GroenLinksとそのアジェンダを支持する様々な政治家や政党がいかに常識はずれであるかがわかる。

なお、オランダで気候変動目的の広告が禁止されたのは、今回が初めてではありません。アムステルダムとハーグの両都市では、航空業界や化石燃料業界の広告が禁止されたと報じられている。これらは、肉と同様、地球を温暖化し、気候変動論者を怖がらせていると考えられている。

ヨーロッパはしばしば、後に米国に輸出される暴虐の実験場であることに注意しよう。ハールレム、アムステルダム、ハーグでこのような狂気が野放しにされるなら、いずれアメリカを含む海外に広がることは間違いない。

アメリカ人は、旧大陸で起きている出来事に大きな関心を持って見守るべきだ」と、『Big League Politics』のホセ・ニーノは書いている。ヨーロッパは "肉弾戦 "と広義の大リセットのための実験場だ。

"そうした経験は、グローバリストの支配層が米国でアイデアを孵化させ始めたら、何を期待すべきかを教えてくれるだろう。"

世界を席巻する緑の狂気に関する最新ニュースは、GreenTyranny.newsで見ることができる。

この記事のソースは以下の通り:

BigLeaguePolitics.com

NaturalNews.com


原文:
Dutch city bans meat advertising, claiming animal foods cause climate change
Thursday, September 22, 2022 by: Ethan Huff

(Natural News) Haarlem, a Dutch city located not far from Amsterdam towards the North Sea, is implementing new restrictions against meat advertising, claiming that animal foods contribute to global warming and climate change.

The first city in the world to do such a thing, Haarlem has decided that residents should never be allowed to see billboards promoting hamburger, for instance, because then they will eat more of these things and harm the environment.

Set to go into effect in 2024, Haarlem’s meat advertising ban was concocted by GroenLinks, a “green” political party in The Netherlands. Councilor Ziggy Klazes is credited with putting it together, and here is what he told the Dutch newspaper Trouw about it:

“Meat is very harmful to the environment. We cannot tell people that there is a climate crisis and encourage them to buy products that are part of it.”

One wonders who the “we” is, in this context. Last we checked, private companies that pay to advertise their own meat-based foods in public have nothing to do with any type of “we,” meaning the government, encouraging people to eat meat.

Klazes makes it sound as though the freedom to advertise meat in public somehow constitutes an official government endorsement of meat. This same false and deceptive framing is often used by prohibitionists, by the way, to justify restricting people’s freedoms with “controlled substances.”

Amsterdam, The Hague ban aviation and fossil fuel ads because of climate change
We are told that advertisements for “sustainably produced” meat could still be allowed in Haarlem after 2024, though the city government there has yet to make a decision about the matter.

Citing the United Nations, Groenlinks says meat is generating more than 14 percent of all manmade “greenhouse gases” in the world, including methane, aka cow flatulence.

Not everyone in Haarlem is happy about the decision, perhaps most notably the meat industry. A spokesman from the Central Organization for the Meat Sector, which represents the meat industry, said this:

“The authorities are going too far in telling people what’s best for them.”

The Belang van Nederland (Interest of the Netherlands) (BVNL) party added that the ban represents an “unacceptable violation of entrepreneurial freedom,” adding that it “would be fatal for pig farmers.”

“Banning commercials from politically born motives is almost dictatorial,” chimed in Haarlem BVNL councilor Joey Rademaker about the matter.

Herman Bröring, a law professor at the University of Groningen, also said that prohibition of meat advertising could be a transgression of freedom of expression, and that many lawsuits are likely to be filed against the city of Haarlem for allowing this.

The latest data shows that 95 percent of the Dutch population eats meat, showing how out of touch GroenLinks and the various politicians and political parties are that support its agenda.

It should be noted that this is not the first time that The Netherlands has banned advertising for climate purposes. Both Amsterdam and The Hague have reportedly banned ads for aviation and the fossil fuel sectors, which supposedly, like meat, are warming the planet and scare the climate alarmists.

Be aware that Europe is often a testing ground for tyranny that later gets exported to the United States. If such lunacy in Haarlem, Amsterdam, and The Hague goes unchallenged, you can be sure it will eventually spread abroad, including to America.

“Americans should be watching events taking place in the Old Continent with great interest,” writes Jose Nino for Big League Politics. “Europe is a testing ground for ‘war on meat’ and the broader Great Reset agenda.”

“Such experiences will give us an idea what to expect from the globalist ruling class once they start hatching ideas in the U.S.”

The latest news about the green insanity sweeping the world can be found at GreenTyranny.news.

Sources for this article include:

BigLeaguePolitics.com

NaturalNews.com

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