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ディープ・ステート、パンデミックから食糧危機への計画遂行 その3

ガソリン不足と価格高騰に見舞われたトラック業界。アメリカ全土に消費財を届けるために、トラック運転手たちは奮闘しています。
2021年9月27日(月) by: Zoey Sky 

(Natural News) 2020年1月にコロナウイルス(COVID-19)のパンデミックが初めてアメリカを襲ったとき、このウイルスがどのくらいの期間、アメリカに影響を与えるかは誰にもわかりませんでした。1年後、アメリカの経済はまだ回復に苦しんでいます。

トラック業界でも、パンデミックの影響はいまだに大きく、トラック運転手たちは、自分たちの糧となるガソリン価格の高騰を嘆いています。

ガソリン価格の高騰

長距離トラック運転手として50年の経験を持つ73歳のリー・クラス氏によると、今年の5月中旬には仕事をするためのコストが「劇的に」上昇したという。クラスさんはフレイトライナーのトラックを運転している。ガソリンを運んでいるわけではないが、コロニアル・パイプライン社のサイバー攻撃によるガス不足と価格上昇の影響を、彼の生活も受けている。

5月7日、Colonial Pipeline社のITネットワークがロシア系のサイバー犯罪者に攻撃されました。この攻撃により、東海岸全域の燃料配送が停止しました。

最近行われた公聴会で、CEOのジョセフ・ブラウント・ジュニアは、サイバー攻撃の翌日に500万ドルの身代金を支払ったことを上院委員会に報告しました。ブラウント氏は、ある従業員がITネットワークのシステム上で身代金請求書を発見したことを明らかにしました。

そのメモによると、ハッカーはコロニアル・パイプラインの共有内部ドライブから資料を「流出」させたという。彼らは、盗んだファイルと引き換えに推定500万ドルを要求しました。

同社は、ロシアに本部があるとされるサイバー犯罪者集団DarkSideが作成したランサムウェアによって攻撃を受けました。ブラウントは、身代金のメモを見つけた後、その従業員は上司に伝えたと付け加えました。その後、上層部はパイプライン全体を直ちにシャットダウンすることを決定しました。

パンデミックの初期に支払っていた通常の1ガロン2.5ドルから3ドルに比べて、クラスは現在、1ガロン3.60ドルを支払っている。ガスの価格はどうしようもないが、クラスは心配しているという。ガソリンが1ガロン4ドルになれば、240ガロンのタンクを満タンにするために最低でも1,000ドルを払わなければならない。クラスは毎日長時間運転しており、トラックで国中を移動するとなると、西海岸から東海岸まで約3回の満タン返しが必要になる。

ガソリン価格の上昇は、ただでさえ難しいと思われていた仕事を複雑にしている。トラック運送業は、長時間労働を強いられ、離職率も比較的に高い。また、消費財を倉庫に運び、最終的に消費者の家に届けるという、アメリカ経済には欠かせない循環システムでもあります。

パンデミック不況から立ち直ろうとしているアメリカにおいて、トラックドライバーは、国の経済成長の約70%に寄与する「継続的な個人消費の確保」という重要な役割を担っている。一時的な値上げやガソリン不足であっても、商品を届けるトラック運転手にとっては大きなハードルとなります。(関連:カリフォルニア州のガソリン価格が1ガロンあたり4ドルに迫る)

消費者がより多くの商品を購入する一方で、経済は現在のガソリン不足に対応するため、より多くのトラックドライバーを必要としています。トミー・フォリスターはトラック運転手になって22年、ジョージア州ローマにあるモーガン・アンド・ハント・オイル・カンパニーでガソリンを輸送している。彼は毎晩、ローマの南にあるシーダータウンの家族のもとへ車で帰る。しかし、現在のガソリン不足は彼の勤務時間を長くしている。今では1日に14時間も働かなければならず、給油の際には長蛇の列に並ぶことも多い。待ち時間は、先に到着したトラック運転手の数によって、30分から2時間とさまざまだ。

他のドライバーたちは、ガソリン危機によって、一部のトラックドライバー、特にタンクローリーのドライバーやローカルな移動をするドライバーの全体的な不足感が悪化するのではないかと心配している。

ドライバー不足をめぐる議論

労働統計局によると、地場の短距離トラックドライバーの市場は非常に競争が激しいという。この業界は、2020年末に不況で失われた雇用の回復に成功しました。

11月以降、賃金は4.6%上昇しており、雇用者がより多くの労働者を見つけるのに苦労していることを示唆しています。

この数字は、業界の詳細なデータがある直近の3月まで安定しています。また、トラック業界の他の部分ほど市場が苦戦しているようには見えませんが、より厳しい日々が待っていることを示す兆候もあります。

業界団体「National Tank Truck Carriers」の臨時会長であるRyan Streblow氏によると、アメリカではコロナウイルスが蔓延する前に比べて、タンクローリーの運転手が10%減少しているという。この問題は、"サプライチェーンの混乱 "によってさらに悪化しているという。

ガボン州ドラビルにある石油輸送会社Penn Tank Lines社のターミナルディスパッチャーであるアルバート・マッキャン氏は、ストローブ氏の意見に同意する。

マッカンは30年の経験がありますが、パンデミックの影響でタンカーのドライバーが不足していると考えています。パンデミックの間、学生から労働者までほとんどの人が家に閉じこもっていたため、誰もどこにも運転していなかったと彼は説明する。

彼のようなトラック運転手は、スクールバスのバーンやグレイハウンドバスに燃料を運ぶ必要がなかった。ジェット燃料を大量に配達する必要もなく、ガソリンスタンドも燃料を大量に売っていないので暇だったので、ほとんどのドライバーは "他の道、他の場所、他の産業 "に移っていった。

しかし、ドライバー不足については異論もある。

トラック運転手の業界団体であるOOIDA(Owner-Operator Independent Drivers Association)の広報担当ディレクター、ノリータ・テイラーは、ドライバー不足という考えは何十年も前からある神話だと言う。

本当の問題は離職率の高さであり、特に「トラックロードや長距離輸送の分野では」と付け加えています。後者の離職率は90〜100%という衝撃的な数字が出ています。

テイラーは、100人のドライバーを抱える会社を例に挙げ、1年でスタッフが「完全に入れ替わってしまう」ことを指摘した。テイラーは、これでは国の道路や業界自体が安全ではないと警告しています。

高い離職率は安全性を損なう

OOIDAの会長であるトッド・スペンサーもテイラーに同意する。絶えず人を募集したり雇ったりしていると、会社の安全性が損なわれると説明する。

離職率が高いということは、貨物を安全に輸送した経験がほとんどないドライバーを送り出すことになるかもしれない。しかし、スペンサーによると、トラック運送業界のすべての部門がドライバーの維持に苦労しているわけではないという。

ドライバーを確保するために重要なのは、給与と福利厚生です。4万ドルから5万ドルの給料は一見良さそうだが、週に60時間、80時間と労働時間が増えるため、ドライバーは考え直すかもしれない。

スペンサーは、「規制緩和以降の30年間、この職業は従業員にとって魅力的なものにはなっていない」と付け加えた。

毎年、少なくとも45万から50万の商用運転免許証が発行されており、ドライバーが不足しているわけではないことがわかる。残念ながら、コロニアル・パイプラインのサイバー攻撃により、彼らは別の場所で運転しているかもしれない。

パイプラインの停止により、ドライバーの需要が異常に高まっています。そして、もし需要が予想外に倍増したら、企業は提供しているすべてのビジネスをカバーすることが困難になるだろう」。スペンサーは、国内にたくさんのガソリン運搬業者がいたとしても、そのほとんどが需要の急増に対応するために一時的に移転しなければならないかもしれないと結論づけた。

コロナウイルスのパンデミックが、アメリカ国内のトラック運送業界やその他のビジネスにどのような影響を与えているか、詳しいニュースはPandemic.newsをご覧ください。

ソースは以下の通りです。

ニュース.Yahoo.com

CNBC.com

原文:
Trucking industry hit by gas shortages, skyrocketing prices; truckers struggle to deliver consumer goods across America
Monday, September 27, 2021 by: Zoey Sky 

(Natural News)

When the coronavirus (COVID-19) pandemic first struck America back in Jan. 2020, no one knew how long the virus would affect the country. A year later, the U.S. economy is still struggling to recover.

Even the trucking industry is still hard-hit by the pandemic, with truckers lamenting the skyrocketing gas prices that affect their bread and butter.

Gas prices have increased dramatically

According to Lee Klass, a 73-year-old long-haul trucker with 50 years of experience, the cost of doing his job “spiked dramatically” by mid-May this year. Klass drives a Freightliner truck. And while he’s not transporting gasoline, his livelihood is also affected by gas shortages and higher prices following the Colonial Pipeline cyberattack.

Last May 7, Colonial Pipeline’s IT network was attacked by Russian-based cybercriminals. The attack crippled fuel deliveries throughout the East Coast.

At a recent hearing, CEO Joseph Blount Jr. told a Senate committee that the company paid a $5 million ransom a day after the cyberattack. Blount revealed that one employee discovered a ransom note on a system in the IT network.

According to the note, the hackers had “exfiltrated” material from Colonial Pipeline’s shared internal drive. They demanded an estimated $5 million in exchange for the stolen files.

The company was attacked by a ransomware program created by DarkSide, a cybercriminal group believed to have headquarters in Russia. Blount added that after the ransom note was found, the employee told a supervisor. Higher-ups then decided to shut down the entire pipeline immediately.

Klass is now paying $3.60 a gallon, a significant increase from the usual $2.50 to $3 a gallon he paid in the early days of the pandemic. While there’s nothing he can do about the price of gas, Klass shared that he’s worried. Once gas reaches $4 a gallon, he’ll be shelling out at least $1,000 to fill up a 240-gallon tank. Klass drives long hours daily, and if he has to travel across the country in his truck, he needs about three fill-ups from the west coast to the east coast.

The increase in gas prices has complicated what was already considered a difficult job. The trucking industry requires long hours and has a comparatively higher turnover. It’s also an essential circulatory system for America’s economy as it transports consumer goods to and from warehouses before they finally make their way to consumers’ homes.

As the nation tries to recover from the pandemic recession, truck drivers have an important role in “ensuring continued consumer spending,” which contributes to about 70% percent of the country’s economic growth. Even temporary price increases and gas shortages are significant hurdles for truckers who deliver goods. (Related: Gasoline prices in California approaching $4 per gallon.)

While consumers purchase more products, the economy needs more truck drivers to address current gasoline shortages. Tommy Forrister has been a trucker for 22 years and he transports gasoline for Morgan and Hunt Oil Company in Rome, Ga. Every night he drives home to his family in Cedartown, south of Rome. But the current gas shortage has lengthened his workday. Forrister now has to work 14 hours a day and he’s often stuck in long lines as he refuels. The wait time varies from 30 minutes to two hours, depending on how many truckers have arrived before him.

Other drivers are worried that the gas crisis could aggravate the overall shortage for some truck drivers, especially tanker drivers and those making local trips.

The debate about a driver shortage

According to the Bureau of Labor Statistics, there is a highly competitive market for local, short-haul truck drivers. The industry successfully recovered jobs lost in the recession at the end of 2020.

Since November, wages have gone up by 4.6 percent, suggesting that employers are struggling to find more workers.

Those figures remain steady until March, the most recent month with detailed data for the industry. And while the market doesn’t appear to be struggling as much as other parts of the trucking industry, there are signs that rougher days are ahead.

Ryan Streblow, interim president of National Tank Truck Carriers, a trade association, said America has 10 percent fewer tanker drivers than before the coronavirus spread. The issue is made worse with “a disruption in the supply chain.”

Albert McCann, a terminal dispatcher for Penn Tank Lines, a petroleum hauler in Doraville, Ga., agrees with Streblow.

McCann has 30 years of experience, and he believes that there is a shortage of tanker drivers because of the pandemic. He explained that no one was driving anywhere during the pandemic since most people were stuck at home, from students to workers.

Truckers like him didn’t need to take fuel to the school bus barn or Greyhound buses. Since they weren’t needed to deliver a lot of jet fuel and gas stations were slow because they weren’t selling a lot of fuel, most drivers moved to “other avenues, other places, other industries.”

But some disagree about the driver shortage.

Norita Taylor, director of public relations for the Owner-Operator Independent Drivers Association (OOIDA), a trade organization representing truckers, said that the idea of a driver shortage is a decades-old myth.

She added that the real issue is high turnover, especially “in the truckload or long-haul sector of the trucking industry.” The latter has a shocking turnover rate of 90 to 100 percent.

Taylor cited a company with 100 drivers as an example, which in one year will have “completely turned over” its staff. Taylor warned that this isn’t safe for the country’s road and the industry itself.

High turnover rate compromises safety

Todd Spencer, president of OOIDA, agrees with Taylor. He explained that company safety is compromised when people are constantly being recruited and hired.

A high turnover rate might mean sending out drivers with little to no experience transporting cargo safely. But according to Spencer, not every sector of the trucking industry struggles to retain drivers.

The key to retaining drivers is pay and benefits. A $40,000 to $50,000 salary sounds good on paper, but drivers might think twice because the hours add up to 60 or 80 hours weekly.

Spencer added that the occupation hasn’t done anything to make itself more attractive to employees in 30 years, “since deregulation.”

At least 450,000 to 500,000 commercial driver’s licenses are issued every year, suggesting that there is no shortage of drivers. Unfortunately, they might be driving elsewhere because of the Colonial Pipeline cyberattack.

There’s an unusually high demand for drivers due to the pipeline shutdown. And if demand unexpectedly doubles, companies will have trouble covering all the businesses they’re offered. Spencer concluded that even if there are a lot of gasoline haulers in the country, most of them might have to temporarily relocate to address the surge in demand.

Visit Pandemic.news for more news on how the coronavirus pandemic has affected the trucking industry and other businesses across America.

Sources include:

News.Yahoo.com

CNBC.com

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