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インド、新幹線の製造開始へ - メディア

2024 年 4 月 17 日 10:43
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インド、新幹線の製造開始へ - メディア

世界最多の人口を抱えるインドが、外国技術への依存を減らすため、独自の高速鉄道を開発しようとしている。

エコノミック・タイムズ紙が水曜日に政府関係者の話として報じたところによると、インドは時速250キロを超える初の新幹線を建設中だという。

新幹線は、時速180kmに達するインドの国産準高速列車「Vande Bharat」と同じプラットフォームで製造される。 新幹線プロジェクトの設計は、タミル・ナードゥ州チェンナイにあるインド国鉄のインテグラル・コーチ・ファクトリー(ICF)で準備されている、とETの情報筋は伝えた。

この開発は、ニューデリーが高速鉄道の導入に力を入れている中で行われた。 鉄道はインドの主要な交通手段であり、1日平均12,000本以上の列車が運行され、約2,400万人の乗客を輸送している。

先月、『タイムズ・オブ・インディア』紙は、インドが日本と、日立製作所川崎重工業が製造する24両のE5系新幹線車両を購入する契約を結ぼうとしていると報じた。 グジャラート州アーメダバードとマハラシュトラ州ムンバイを結ぶ508kmの路線である。 新幹線は、2つの重要な経済拠点間の移動時間をわずか2時間に短縮する。

アシュウィニ・ヴァイシュナウ鉄道相によると、このプロジェクトは今後2年以内に完成する予定だが、その大部分はすでに完成しているという。 ナレンドラ・モディ首相の率いるバラティヤ・ジャナタ党(BJP)は、次期総選挙のマニフェストで、3期目に勝利すれば新幹線回廊を増やすと公約している。 最初の回廊建設で得た経験を生かし、同党は北、南、東インドでさらにこのような回廊の「実現可能性調査」を行うとしている。

2019年のヴァンデ・バーラト・エクスプレスの導入は、インド国鉄にとって速度面での次の大きな飛躍として注目されている。 この新幹線はすでに約100本が運行されている。 モディ政権は、今後数年以内に少なくとも400両の新型車両を導入する意向だ。

インドはVande Bharat計画でロシアと協力している。 昨年、インド政府所有の上場企業であるレイル・ヴィカス・ニガム・リミテッド(RVNL)とメトロワゴンマッシュ(ロシア最大の鉄道メーカーであるトランスマシュホールディングの一部)は、120両のヴァンデ・バーラト列車の建設と保守を行う60億ドル相当の契約を結んだ。


写真上: アーメダバードで開催されたVibrant Gujarat Global Trade Showに展示された新幹線の模型を見る来場者。 © Ashish Vaishnav/SOPA Images/LightRocket via Getty Images

スペイン語訳:
17 Abr. 2024, 10:43
PortadaIndia
India empezará a fabricar trenes bala - medios de comunicación

El país más poblado del mundo quiere desarrollar sus propios trenes de alta velocidad para reducir la dependencia de la tecnología extranjera

India está construyendo sus primeros trenes bala capaces de superar velocidades de 250 kilómetros por hora (km/h), informó el miércoles The Economic Times, citando a un funcionario del Gobierno.

Los nuevos trenes se construirán sobre la misma plataforma que los trenes de semi-alta velocidad "Vande Bharat" de diseño nacional, que pueden alcanzar los 180 km/h. El diseño del proyecto de tren bala se está preparando en la Fábrica Integral de Coches (ICF) de los Ferrocarriles Indios en Chennai, Tamil Nadu, informó la fuente de ET.

La noticia se produce en medio del creciente ímpetu de Nueva Delhi por introducir trenes de alta velocidad. El ferrocarril es uno de los principales medios de transporte en la India, donde circulan más de 12.000 trenes al día que transportan a unos 24 millones de pasajeros.

El mes pasado, el Times of India informó de que el país está a punto de cerrar un acuerdo con Japón para adquirir 24 trenes de alta velocidad Shinkansen de la serie E5, construidos por Hitachi Rail y Kawasaki Heavy Industries. Es probable que estos trenes circulen por la primera línea de alta velocidad de la India; la ruta de 508 km conecta Ahmedabad, en el estado de Gujarat, con el centro financiero de la nación, Bombay, en Maharashtra. El tren bala reducirá el tiempo de viaje entre los dos importantes centros económicos a sólo dos horas; actualmente el trayecto dura más de ocho horas.

Según el Ministro de Ferrocarriles, Ashwini Vaishnaw, está previsto que el proyecto se complete en los próximos dos años, y una gran parte ya está terminada. El Partido Bharatiya Janata (BJP) del Primer Ministro Narendra Modi ha prometido en su manifiesto para las próximas elecciones generales más corredores de trenes bala si gana un tercer mandato. Aprovechando la experiencia adquirida con la construcción del primer corredor, el partido afirma que realizará "estudios de viabilidad" para más corredores de este tipo en el norte, sur y este de la India.

La introducción del Vande Bharat Express en 2019 se ha anunciado como el próximo gran salto de los Ferrocarriles Indios en términos de velocidad. Ya circulan unos 100 trenes de este tipo. El gobierno de Modi pretende introducir al menos 400 nuevos trenes Vande Bharat en los próximos años.

India ha estado cooperando con Rusia en su programa Vande Bharat. El año pasado, la empresa Rail Vikas Nigam Limited (RVNL), propiedad del gobierno indio y que cotiza en bolsa, y Metrowagonmash -parte de Transmashholding, el mayor fabricante de ferrocarriles de Rusia- firmaron un acuerdo por valor de 6.000 millones de dólares para construir y mantener 120 trenes Vande Bharat.


Foto superior: Visitantes observan la maqueta del tren bala expuesta en la feria Vibrant Gujarat Global Trade Show de Ahmedabad. Ashish Vaishnav/SOPA Images/LightRocket via Getty Images


原文:
17 Apr. 2024, 10:43
HomeIndia
India to start manufacturing bullet trains – media

The world’s most populous country is looking to develop its own high-speed trains to reduce reliance on foreign technology

India is building its first bullet trains capable of exceeding speeds of 250 kilometers per hour (kmph), The Economic Times reported on Wednesday, citing a government official.

The new trains will be built on the same platform as India’s domestically designed ‘Vande Bharat’ semi-high-speed trains, which can reach 180 kmph. The design for the bullet train project is being prepared at Indian Railways’ Integral Coach Factory (ICF) in Chennai, Tamil Nadu, ET’s source informed.

The development comes amid New Delhi’s increased impetus to introduce high-speed trains. Railways are a major mode of transportation in India; the country operates over 12,000 trains on an average day, transporting approximately 24 million passengers.

Last month, the Times of India reported that India is on the cusp of sealing a deal with Japan for 24 E5 series Shinkansen high-speed trains, built by Hitachi Rail and Kawasaki Heavy Industries. These trains are likely to be running on India’s first high-speed rail line; the 508km route connects Ahmedabad in the state of Gujarat with the nation’s financial hub Mumbai, in Maharashtra. The bullet train will reduce travel time between the two important economic hubs to just two hours; the journey currently takes over eight hours.

The project is scheduled to be completed within the next two years, and a large chunk of it has been already completed, according to Minister of Railways Ashwini Vaishnaw. Prime Minister Narendra Modi’s Bharatiya Janata Party (BJP), in its manifesto for the upcoming general elections, has promised more bullet train corridors if it wins a third term. Using experience gained from constructing the first corridor, the party says it will conduct “feasibility studies” for more such corridors in North, South, and East India.

The introduction of the Vande Bharat Express in 2019 has been touted as the next major leap for Indian Railways in terms of speed. Around 100 of these trains are already running. Modi’s government intends to introduce at least 400 new Vande Bharat trains within the next few years.

India has been cooperating with Russia on its Vande Bharat program. Last year, the Indian government-owned, publicly traded Indian company Rail Vikas Nigam Limited (RVNL) and Metrowagonmash - part of Transmashholding, Russia’s largest rail manufacturer - entered into a deal worth $6 billion to build and maintain 120 Vande Bharat trains.


Photo top: Visitors look at the model of bullet train kept on display at Vibrant Gujarat Global Trade Show in Ahmedabad. ©  Ashish Vaishnav/SOPA Images/LightRocket via Getty Images

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