見出し画像

ジョージア州の大統領選挙も不正が暴かれる⁉︎

【速報】ジョージア州政府トップが、ジョージア州法に違反する検証不可能な投票システムを購入した理由を説明へ
by CDメディアスタッフ2021年9月16日

Voters Organized for Trusted Election Results in Georgia(VoterGA)の請願者が来週月曜日(9月20日)にフルトン郡の投票用紙検査を求めて再び法廷に立つ中、もう一つのVoterGAの選挙請願では、週明けにジョージア州のトップが法的な回答を求めてきます。ブライアン・ケンプ知事、ブラッド・ラフェンスパーガー州務長官(SOS)、クリス・カー司法長官は、連邦裁判所がジョージア州の法律に違反していると判断した検証不可能な投票システムを州が購入した理由を説明する必要があります。

8月下旬、VoterGAと州議会議員のフィリップ・シングルトン氏は、Dominion Democracy Suite 5.5 Ballot Marking Device (BMD)システムを即時かつ永久にジョージア州から追放するよう、ジョージア州に対して法的申し立てを行いました。ジョージア州のDemocracy Suite 5.5A(GA)システムは、有権者が読むことのできないQR(Quick Response)コードに隠された票を蓄積するため、有権者にとっては検証不能となる。ケンプ氏、ラフェンスペルガー氏、カー氏の3人は、現在、訴訟記録に示されたとおり送達されており、来週末までに請願書に回答することが求められている。

ジョージア州の法律では、投票システムに「...選挙人が検証可能な紙の投票用紙を印刷すること」および「...選挙人が読み取り可能な形式で、選挙人の選択が記された紙の投票用紙を作成すること」を求めています。連邦裁判所は、ジョージア州の選挙人が「これらのことを一切行わないシステムで投票する」ことをすでに認めています。したがって、このシステムを使用することは、2つのジョージア州の法律に違反します。[O.C.G.A. § 21-2-2(7.1); O.C.G.A. § 21-2-300(a)(2)]。

この結論は、VoterGAやSingleton議員が出したものではない。それは、ジョージア州北部の米国地方裁判所が2020年10月11日に出した「Curling v. Raffensperger」として知られる事件の命令から直接得られたものです。この注目すべき結論を出すにあたり、エイミー・トテンバーグ判事は、ジョージア州の選挙訴訟でこれまでに提出された中で最も広範な証拠を検討しました。その結論は、2020年10月11日のオーダーの81ページに記載されています。トーテンバーグ判事はまず、関連するジョージア州の法律について説明しています。

「ジョージア州の選挙法は、連邦および州の選挙において、すべての対面式有権者の統一投票方法としてBMDシステムの使用を義務付けている。この法律では、次のような電子投票用紙を使用して投票することが定められています。

(1) 電子技術を用いて、選挙人の指示により紙の投票用紙に独立して個人的にマークを付け、投票用紙の選択を解釈し、選挙人の検証のためにその解釈を伝え、選挙人が検証可能な紙の投票用紙を印刷すること。

(2) 選挙人が読める形式で、選挙人の選択肢が記された紙の投票用紙を作成すること。

そして、彼女はこう判断しました。「原告および本人投票を希望する他の有権者は、これらのいずれも行わないシステムで投票することを要求されている」と述べています。

トーテンバーグ判事はさらに、裏付けとなる証拠の概要を述べました。

「むしろ、Dominion BMDシステムでは、読み取り不可能なQRコードのみで投票を集計しているため、有権者が検証可能な紙の投票用紙や、有権者が読み取り可能な形式で有権者の選択肢が記された紙の投票用紙を作成していないことを示す証拠である。したがって、ジョージア州の義務的投票制度では、有権者は、BMDに入力した内容と一致しない有権者の選択に関する情報(書面による要約に反映されている)が含まれている可能性のあるコンピュータ生成のバーコードを使用して集計されたBMD生成の投票を行わなければならず、また、管区スキャナーが投票を不適切に集計する可能性がある。"

裁判所がこの結論を発表したのは、総選挙のわずか3週間前のことでした。その2020年11月3日の選挙は、今ではジョージア州の歴史上最も物議を醸しているが、すでにジョージア州の法律に違反していることが判明していた投票システムで行われた。

この訴訟はまだ有効ですが、トーテンバーグ判事はまだ救済を命じていません。 そこで、VoterGAとSingleton議員は、フルトン郡高等裁判所に救済を求めることになりました。どちらの裁判所でも、多くのジョージア州民が求めている救済措置を命じることができます。つまり、Dominion Democracy Suite 5.5のシステムをジョージア州で使用することを永久に禁止することである。

その救済があり得ないと思われるなら、2019年中にジョージア州で同様の救済がすでに認められていることを考慮してほしい。その後、トーテンバーグ判事は、ジョージア州が使用していたペーパーレスのDRE(Direct Recording Electronic)システムを、現在裁判所に提出されている理由とほぼ同じ理由で禁止しました:検証不可能性です。彼女の2019年8月15日のオーダーは、150ページに及ぶ2つの痛烈な判決の最初のもので、彼女が "信用できない "と判断したSOSオフィスへの告発でした。

その結論は、SOSオフィスが2017年にケネソー州立大学のCenter for Election Systemsにある中央選挙サーバーの選挙データを消去した後に出たものです。ブライアン・ケンプ前SOS事務局は、サーバーが破られたことを知らされた後、破られたことを調査してリスクを軽減するのではなく、サーバーのデータを消去し、それが標準的な手順であると2ページの表面的な要約で主張した。VoterGAの監査報告書は、この事件に関わる隠蔽工作を暴露しており、トーテンバーグ判事は2019年の命令書の70ページで、VoterGAの報告書と同様の結論を出している。

"ここに記載されている出来事の全体の流れを考えると、サーバーは単に「再利用」されただけで、意図的に破壊されたり消去されたりしたわけではないという被告の主張は、まったく信用できない。"

嘆願書には、SOS局が検証不可能な投票システムについて様々な警告をしていたことが明記されているため、SOS局の信頼性は今再び厳しく問われています。

VoterGAが安全で正確で公正な選挙委員会(SAFE)に提出した勧告では、新しいシステムは、有権者が確認できる人間が読める投票マークを集計しなければならないと警告している。
多くの市民が、安全委員会や、2020年11月の選挙の惨事を生み出した法案であるHB316の公聴会で、手書きの紙の投票用紙と有権者の検証可能性を求めて証言しました。
VoterGAの共同設立者であるGarland Favorito氏とMadison Forumの社長であるMichael Opitz氏は、2018年にRaffensperger氏が立候補した際に、QRコード付き投票システムの検証不可能性について国務長官に警告しました。
Raffensperger氏は警告に耳を貸さず、2019年にDominion社のシステムを1億円以上で購入しました。


原文:
BREAKING: Top GA Officials Will Explain Why They Bought Unverifiable Voting System That Violates Georgia Law
by CD Media StaffSeptember 16, 2021

As petitioners from Voters Organized for Trusted Election Results in Georgia (VoterGA) go back to court next Monday, September 20th seeking a Fulton County ballot inspection, another VoterGA election petition will require a legal response at the end of that week from the top Georgia officials. Governor Brian Kemp, Secretary of State (SOS) Brad Raffensperger and Attorney General Chris Carr will be required to explain why the state bought an unverifiable voting system that a federal court found in violation of Georgia laws.

In late August, VoterGA and State Rep. Philip Singleton filed a legal petition against the State of Georgia to immediatelyand permanently ban the Dominion Democracy Suite 5.5 Ballot Marking Device (BMD) system from the state. Georgia’s Democracy Suite 5.5A (GA) system accumulates votes hidden in QR (Quick Response) codes that cannot be read by the voters and are thus unverifiable to them. Kemp, Raffensperger and Carr have now been served as shown on the docket and are required to respond to the petition by the end of next week.

Georgia law requires a voting system to “…print an elector verifiable paper ballot” and to “…produce paper ballots which are marked with the elector’s choices in a format readable by the elector.” A federal court has already found that Georgia electors instead “…vote on a system that does none of those things.” Thus, any use of the system violates two Georgia statutes. [O.C.G.A. § 21-2-2(7.1); O.C.G.A. § 21-2-300(a)(2)]

That conclusion did not originate with VoterGA or Rep. Singleton. It came directly from the U.S. District Court of Northern Georgia in an October 11, 2020 Order for the case known as Curling v. Raffensperger. In making that notable conclusion, Judge Amy Totenberg reviewed what may be the most extensive compilation of evidence ever presented in a Georgia election case. The conclusion is on Page 81 of the October 11, 2020 Order. Judge Totenberg begins by explaining the related Georgia laws:

“Georgia’s Election Code mandates the use of the BMD system as the uniform mode of voting for all in-person voters in federal and statewide elections. The statutory provisions mandate voting on electronic ballot markers that: 

(1) use electronic technology to independently and privately mark a paper ballot at the direction of an elector, interpret ballot selections, communicate such interpretation for elector verification, and print an elector verifiable paper ballot; and

(2) produce paper ballots which are marked with the elector’s choices in a format readable by the elector.”

She then found: “Plaintiffs and other voters who wish to vote in-person are required to vote on a system that does none of those things.”

Judge Totenberg further outlined the supporting evidence: 

“Rather, the evidence shows that the Dominion BMD system does not produce a voter-verifiable paper ballot or a paper ballot marked with the voter’s choices in a format readable by the voter because the votes are tabulated solely from the unreadable QR code. Thus, under Georgia’s mandatory voting system for voting at the polls voters must cast a BMD generated ballot tabulated using a computer-generated barcode that has the potential to contain information regarding their voter choices that does not match what they enter on the BMD (as reflected in the written text summary), or could cause a precinct scanner to improperly tabulate their votes.”

The court published these conclusions just three weeks before the general election. That November 3rd 2020 election, now the most controversial in Georgia history, was conducted on a voting system that had already been found to violate Georgia laws.

Although the case is still active, Judge Totenberg has yet to order relief.  Thus, VoterGA and Rep. Singleton will press the Fulton County Superior Court for that relief. Either court could  now order the relief that many Georgians are seeking. That is to permanently ban the Dominion Democracy Suite 5.5 system from further use in Georgia.

If that relief sounds improbable, consider similar relief has already been granted before in Georgia during 2019. Then, Judge Totenberg banned the paperless Direct Recording Electronic (DRE) system Georgia used largely on the same grounds that are before the courts now: unverifiability. Her August 15, 2019 Order, the first of two scathing 150-page rulings, was an indictment of the SOS office that she found “not credible.” 

That conclusion came after the SOS office erased election data on the central election server in the Center for Election Systems at Kennesaw State University in 2017. After being informed their server was breeched, the office under former SOS Brian Kemp did not investigate the breech and mitigate the risk but instead, erased the server data and then claimed that was standard procedure in a superficial two-page summary. A VoterGA audit report exposes the cover-up involving that incident and on Page 70 of her 2019 order Judge Totenberg reaches a  conclusion similar to the VoterGA report:

“Given the entire course of events described here, the Defendants’ contention that the servers were simply ‘repurposed’ and not intentionally destroyed or wiped is flatly not credible.”

The credibility of the SOS office is now being severely challenged again especially since the petition identifies a variety of forewarnings the office had about unverifiable voting systems: 

VoterGA recommendations to the Secure, Accurate, Fair Election Commission (SAFE) warned that any new system must tabulate human readable vote marks that can be verified by the voter;
Many citizens testified for hand marked paper ballots and voter verifiability before the Safe Commission and hearings for HB316, the bill that created the November, 2020 election disaster;
VoterGA co-founder Garland Favorito and Madison Forum President Michael Opitz warned Secretary of State Brad Raffensperger about the unverifiability of QR coded voting systems when he was a runoff candidate in 2018.
Raffensperger did not heed the warnings and purchased the Dominion system for over $100 million in 2019.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?