見出し画像

“Can’t stay away from you” 英語歌詞の怪しい和訳

英語の歌詞を感覚で和訳をやってみました。グロリアの歌の中でも最も繰り返し聴いた曲です。最後の3行の歌詞をグロリアが切なく歌う部分にグッときます。

Time flies
When you're having fun
I heard somebody say
But if all I've been is fun
Then baby let me go
Don't wanna be in your way
And I don't wanna be your second choice
Don't wanna be just your friend
You keep telling me that you're not in love
You wanna throw it all away

時間は飛ぶように過ぎ去る
楽しい時はとくに
誰かが言ったと聞きました
でも、それはもし全てが楽しかったらなら
じゃあ、ベイビー、放っておいて
あなたの邪魔にはなりたくない
そして、あなたにとって2番目の選択肢にもなりたくない
ただの友達でも居たくない
あなたは恋している訳ではないと私に言い続けている
あなたは全てをやめたがっている

But I can't stay away from you
I don't wanna let you go
And though it's killing me that's true
There's just some things I can't control

でも、私はあなたから離れることはできません
あなたを離したくない
そして、その真実が私を酷く傷付けたとしても
私には制御できない何かがあるだけ

Your love is slipping through my hands
And though I've heard it all before
I know you're telling me the truth
I know it's just no use
But I can't stay away from you

あなたの愛は私の手からすり抜けていく
そして、以前に全てその事を聞いていたとしても
あなたが真実を言ってることは分かっています
それが役立たないことも分かっています
でも、私はあなたから離れることはできません

Hold on to every beat of hope, that's all I ever do
Hoping you might change your mind
And call me up to say how much you need me too
And though you're leaving me no other choice
Than to turn and walk away
Look over your shoulder, I'll be there
You can count on me to stay...

望みのあらゆる脈を持ち続けて、これまでにやった全てのこと
あなたの気が変わることを期待して
そして、どれだけあなたにも私が必要かを言ってくれる電話をかけて
そして、他の選択が無く私から離れて行くけれど
振り返るよりも立ち去って行く
あなたの肩越しに見て、私が居るはず
私が居ることを忘れないで

'Cause I can't stay away from you
I don't wanna let you go
And though it's killing me that's true
There's just some things I can't control
Your love is slipping through my hands
And though I've heard it all before

私はあなたから離れることができないから
あなたを離したくない
そして、その真実が私を酷く傷付けたとしても
私には制御できない何かがあるだけ
あなたの愛は私の手からすり抜けていく
そして、以前に全てその事を聞いていたとしても

I know you're telling me the truth
I know it's just no use
But I can't stay away from you

あなたが真実を言ってることは分かっています
それが役立たないことも分かっています
でも、私はあなたから離れることはできません

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?