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列車脱線事故の化学物質放出に関する毒物検査を行うためにノーフォークサザンに雇われた会社が茶番劇だと非難される

列車脱線事故の化学物質放出に関する毒物検査を行うためにノーフォークサザンに雇われた会社が茶番劇だと非難される
2023年2月20日(月) 記入者: Ethan Huff

(Natural News)オハイオ州イースト・パレスチナの水質、土壌、大気質の検査のためにノーフォーク・サザンが雇った民間業者は、企業の雇用主をなだめるために環境災害の影響を最小化したという卑劣な歴史を持っていると、情報筋は述べている。

アーカンソー州に拠点を置く毒物・環境衛生センター(CTEH)は、安全衛生事故の後、石油・ガス産業内で毒物検査を実施することで知られている。例えば、2005年にルイジアナ州で発生した大規模な原油流出事故や、2008年にテネシー州で発生した有毒な石炭灰の事故などに対処しています。

また、フロリダ州で起きた中国製乾式壁の事故でも、CTEHは「問題なし」と回答しており、今回のイースト・パレスチナの事故でも同じことが起きる可能性が高い。

「2005年のハリケーン・カトリーナの際の原油流出事故。2008年、テネシー州の石炭灰流出事故。2010年のBP原油流出事故。この3つのケースで、これらの環境災害の責任者は、同じアーカンソー州にあるコンサルティング会社、毒物・環境衛生センターに、大気や水質、労働者の化学物質への曝露を監視するよう依頼した」と、2019年にMother Jonesは報じている。

"そしてそのたびに、CTEHはデータ収集の誤操作で後に非難された。そして企業は、CTEHの調査結果を利用して、流出した化学物質が公衆衛生に与えるリスクはほとんどないと安心させた。"

ニューヨーク・タイムズ紙も、2010年に起きたディープウォーター・ホライズンの原油流出事故の対応について、CTEHを「鶏小屋を守る狐」の典型例と呼んで非難している。民主党議員も同様に、CTEHの仕事を "利益相反 "と呼んだ。

(関連:「地獄のようなオハイオの脱線事故現場」付近で動物が死んでいる)

CTEHは、少なくとも340人のイースト・パレスチナの住民に、将来すべての責任について同社やノーフォーク・サザンを訴える権利を放棄するよう説得した

イーストパレスチンの地元住民であるキャスリン・シュワルツワエルダーは、今週のグレン・ベックのインタビューで、CTEHの請負業者が彼女に、同社は "鉄道が間違いを犯したときにフォローし、彼らは我々がここにいることを嬉しく思っている "と話したと語った。

シュワルツワエルダーはさらに、その契約者が彼女に、基本的に "制御された爆発 "から生じるかもしれない将来の問題について、ノーフォークとCTEHを含むその関連会社の責任を問わない必要があるという内容の契約書にサインするように手渡したと明かした。

「私はサインしなかったが、残念ながら他の340人の住人はサインしてしまった」とシュワルツワエルダーは言った。

「これらの化学物質が大気や環境、ビジネスに及ぼす長期的な影響について私たちは知らないし、彼らはこれらの組織から助けと正しい答えを得られることを期待して、自分の権利を放棄して署名してしまったのですから」。

ペンシルベニア州知事のジョシュ・シャピロも、脱線した列車に対するノーフォークの「ベント&バーン」計画について、いくつか意見を述べました。彼は、鉄道が「制御された放出の影響について不正確な情報と矛盾するモデルを提供したため、脱線直後の保護行動の決定がより困難になった」と述べました。

"ノーフォークサザンの対応担当者は、選出された公務員、地元の対応組織、州政府機関から十分な情報を得ることなく戦術的な対応活動を不適切に計画し、ペンシルバニアの緊急管理リーダーからの情報を得ることなく5両すべての車両の排気と燃焼という単一の行動計画に帰結した"と、民主党はさらに厳しい書簡を書きました。

「ノーフォークサザンは、鉄道の閉鎖時間を長くする可能性はあるが、最初の対応者、住民、環境にとってより安全な全体的アプローチになる可能性のあるものを含め、すべての潜在的な行動方針を検討することを怠りました」。

イーストパレスチナの事件に関する最新ニュースは、Disaster.newsでご覧いただけます。

この記事のソースは以下の通りです:

Kanekoa.substack.com

NaturalNews.com

TheOhioStar.com

原文:
Company hired by Norfolk Southern to conduct toxicology test on train derailment chemical release accused of being a farce
Monday, February 20, 2023 by: Ethan Huff

(Natural News) The private contractor that Norfolk Southern hired to test water, soil, and air quality in East Palestine, Ohio, has a sordid history of minimizing the impacts of environmental disasters in order to placate its corporate employers, sources say.

The Center for Toxicology and Environmental Health (CTEH), which is based out of Arkansas, is well known for performing toxicology monitoring within the oil and gas industry following health and safety incidents. The company dealt with a major Louisiana oil spill in 2005, for instance, as well as a toxic coal ash incident that occurred in Tennessee in 2008.

CTEH was also involved with the infamous Chinese drywall fiasco in Florida, having both in this case and in the previous aforementioned cases declared everything to be just fine – which is likely what will also happen in East Palestine.

“A crude oil spill during Hurricane Katrina in 2005. A coal ash spill in Tennessee in 2008. The BP oil spill in 2010. In all three cases, the companies responsible for these environmental calamities turned to the same Arkansas-based consulting firm, the Center for Toxicology and Environmental Health, to monitor air and water quality and workers’ chemical exposure,” reported Mother Jones back in 2019.

“And each time, CTEH was later accused of mishandling data collection. And companies used CTEH’s findings to reassure people that the spilled chemicals posed little risk to public health.”

The New York Times also blasted CTEH over its handling of the Deepwater Horizon oil spill event in 2010, calling it a classic case of the “fox guarding the chicken coop.” Democrats in Congress likewise called CTEH’s work “conflicts of interest.”

(Related: Animals are dying near the “hellish Ohio train derailment site.”)

CTEH convinced at least 340 East Palestine residents to sign away their right to sue it or Norfolk Southern for all future liabilities

One local resident of East Palestine named Katlyn Schwarzwaelder told Glenn Beck in an interview this week that a CTEH contractor told her that the company “follow[s] around the railroad when they make mistakes and they are happy to have us here.”

Schwarzwaelder further revealed that the contractor handed her a contract to sign that basically stated that she needed to not hold Norfolk and its affiliates, including CTEH, liable for any future problems that may arise from the “controlled explosion.”

“I didn’t sign it, but unfortunately, 340 other residents did sign it,” Schwarzwaelder said.

“That’s where my heart just breaks for these people because we don’t know the long-term repercussions of what these chemicals can do in our air to our environment to our businesses and they’ve signed their rights away in the hopes that they are getting help and the right answers from these organizations.”

Pennsylvania Gov. Josh Shapiro also had a few things to say to Norfolk about its “vent and burn” plan for the derailed train. He said the railway gave “inaccurate information and conflicting modeling about the impact of the controlled release that made protective action decision making more difficult in the immediate aftermath of the derailment.”

“Norfolk Southern response personnel improperly planned tactical response operations without adequate input from elected officials, local response organizations, or state agencies, resulting in a single plan of action to vent and burn all five cars without allowing for input from Pennsylvania emergency management leaders,” the Democrat further wrote in a scathing letter.

“Norfolk Southern failed to explore all potential courses of action, including some that may have kept the rail line closed longer but could have resulted in a safer overall approach for first responders, residents, and the environment.”

The latest news about the incident in East Palestine can be found at Disaster.news.

Sources for this article include:

Kanekoa.substack.com

NaturalNews.com

TheOhioStar.com

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